Honda voert kleine reorganisatie door in Formule 1-team

Honda heeft een kleine reorganisatie doorgevoerd zo zegt Yusuke Hasegawa, Formule 1-baas bij de fabrikant. De problemen met de door Honda geleverde motoren voor het team van McLaren hebben aanleiding gegeven om wat wijzigingen door te voeren. Dit zal in nauw overleg zijn gegaan met McLaren aangezien teambaas Eric Boullier iedere week in Sakura is.

Honda belooft niets voor China

Hasegawa aan Racer hierover: "Wij gaan verder niet op details in, maar we hebben een aantal wijzigingen in de organisatie aangebracht en ook zijn er personele wijzigingen geweest." Hij waarschuwt dat dit niet gelijk merkbaar zal zijn: "Als je veranderingen doorvoert dan heeft dat tijd nodig, niet één of twee weken", aldus Hasegawa.

Voor China heeft hij vooralsnog geen hoge verwachtingen, het circuit is niet bepaald geschikt voor de huidige MCL32. "Het lange rechte stuk zal pijnlijk worden, daarom proberen we extra's te doen nog, maar we beloven niets," zo sluit hij af. 

Het is tenminste een bijdrage, Turbo68. Wat draag jij bij met deze reactie en andere posts. Niks dan BS, en dan nog van een 50'er. Ik zou beschaamd zijn in uw plaats.

  • 3
  • 5 apr 2017 - 20:03

Reacties (22)

Login om te reageren
  • NicoS

    Posts: 20.857

    Een paar die harakiri hebben gepleegd bij Honda?;)

    • + 2
    • 5 apr 2017 - 18:01
    • waarschijnlijk is er gewoon een motor geëxplodeerd toen ze ermee aan het werken waren

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 18:06
    • Ik denk eerder dat er een samuraizwaard is gehanteerd en er wat koppen zijn gaan rollen..

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 18:23
    • F1RST

      Posts: 87

      haha harakiri, ik ziet ze al zitten op hun knietjes. +1

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 19:21
    • Nou lachen hey...... Ik zie liever een competitief McLaren/Honda eigenlijk...
      Goed voor F1.....

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 23:18
  • Baksteen

    Posts: 713

    Naar horen zeggen levert het 1 PK op, tis een piepkleine reorganisatie.

    • + 0
    • 5 apr 2017 - 18:26
  • Ben benieuwd wat hij bedoeld met iets extra te doen, maar niet te beloven. Ik denk dat ze McLaren moeilijk kunnen dwingen om zonder vleugel te rijden.

    • + 0
    • 5 apr 2017 - 18:29
  • op een andere site wordt gesproken over een momo cylinder... geen idee wat dat is maar dat gaan ze gebruiken in spanje voor de nieuwe update.

    • + 0
    • 5 apr 2017 - 18:32
    • Is het geen mono cylinder? Dat is een test met 1 cylinder die ze voor "proof of concept" gebruiken. Daarne maken ze pas een V6 voor de testbank

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 18:38
    • Post je ook wel eens een eigen bijdrage of jat je daadwerkelijk alles van ander forums? Ook deze reactie is weer identiek aan een post die vandaag op het tweakers forum te vinden is. ?

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 18:47
    • Het is tenminste een bijdrage, Turbo68. Wat draag jij bij met deze reactie en andere posts. Niks dan BS, en dan nog van een 50'er. Ik zou beschaamd zijn in uw plaats.

      • + 3
      • 5 apr 2017 - 20:03
    • @Turbo, mag dan wel gejat zijn maar het is wel een antwoord op de vraag. Ze zeggen ook wel: beter goed gejat dan slecht bedacht.

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 20:26
    • Ik neem aan dat die bunny boven mij bedoeld wordt. Ik kom niet op tweakers.

      • + 2
      • 5 apr 2017 - 20:41
  • Theekransje verzet van 14:00 naar 15:00?

    • + 0
    • 5 apr 2017 - 18:42
    • Lijkt me geen pretje om daar te werken, denk dat ze dagen maken van 16+ uur.

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 20:27
  • Een kleine reorganisatie. Dat doet me denken aan die VW reclame waar ze kabouters als cilinders gebruiken ;)

    • + 0
    • 5 apr 2017 - 19:16
  • dizzy

    Posts: 1.466

    Kleine reorganisatie. Ik moest meteen denken aan deze antieke commercial van de concurrent:

    https://youtu.be/hU9cj65tRP0

    • + 0
    • 5 apr 2017 - 21:28
    • dizzy

      Posts: 1.466

      Eh... fout linkje,


      https://youtu.be/YtYpImVEr6E

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 21:33
  • Grote reorganisatie mag ook

    • + 0
    • 5 apr 2017 - 22:42
  • Zet er maar een zeil bij...

    • + 0
    • 5 apr 2017 - 22:44
  • Ik zou aan de alarmbel trekken

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 07:58
  • Berto

    Posts: 52

    Hopelijk snel betere motoren zou mooi zijn.

    • + 0
    • 6 apr 2017 - 09:06

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar