user icon

Lauda: "Keuze viel op Bottas in plaats van Wehrlein: meer ervaring"

  • Gepubliceerd op 01 apr 2017 14:03
  • comments 13
  • Door: Rik Klein Entink

Hadden we de afgelopen week Toto Wolff die de loftrompet over Valtteri Bottas stak, nu is het de beurt aan Niki Lauda. Het is bekend: Bottas eindigde 1,3 seconden achter Hamilton en werd daarmee derde. Wolff gaf wel aan dat Hamilton zich inhield nadat duidelijk was dat de race niet meer gewonnen kon worden. Niettemin: prima prestatie en Lauda ziet zijn eerdere standpunt bevestigd.

Wehrlein niet ervaren genoeg

Lauda vertelt aan Sky Sports F1 dat hij met Toto Wolff lange gesprekken voerde over de opvolging van Nico Rosberg. "We hebben de juiste keuze gemaakt", aldus Lauda. "Voor mij stond Bottas altijd al bovenaan de lijst, we hadden een ervaren maar snelle rijder nodig." Pascal Wehrlein werd uiteraard ook besproken, de rijder staat onder contract bij Mercedes maar komt dit seizoen voor Sauber uit. Althans, dat is de bedoeling, door een blessure moest hij de Grand Prix van Australië aan zich voor blij laten gaan en nam Giovinazzi zijn plaats in. "Wehrlein was voor mij een risico omdat hij nog niet genoeg ervaring had", zo zegt Lauda. 

De inschatting was dat Bottas in een nieuwe auto, met een nieuw team en de nodige hulp hij sneller zou worden: "En dat is precies wat hij deed. Gedurende het hele weekend was hij een sensatie", aldus Lauda. 

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Oh, dat is nieuws zeg...

    • + 0
    • 1 apr 2017 - 14:26
  • Dit zag Jules de Korte nog...
    (ja ben wat ouder..)

    • + 0
    • 1 apr 2017 - 14:28
    • Ja, het is alweer een tijdje Vincent Bijlo .... ha ha ha

      • + 1
      • 1 apr 2017 - 14:37
    • tja..., +1 voor jou..

      • + 0
      • 1 apr 2017 - 14:47
    • Tsja Misstappen. Jammer voor Wehrlein, die vondt zich een brokstuk personality, success by by night and day. Te horen op de radio, te zien op de tv. Maar zondags in de weekendkerken racet Bottas de gemeente voor. Mechanische wiegeliedjes, langs de baan is veel bier, maar niet meer zoveel te roken, roken!!

      Vrij naar Koning Onbenul, Jules (imho) leukste nummer

      youtuPUNTbe/OctJP0GLzhw

      • + 0
      • 1 apr 2017 - 19:32
  • Elke Coureur op de huidige grid zou het met die auto niet slecht doen... Denk zelfs dat mn schoonmoeder met die Merc. nog bij de eerste tien rijdt ... Vind het triest dat teams als Merc en Ferrari het niet aandurven om één jong talent naast een oude rot te zetten...

    • + 0
    • 1 apr 2017 - 14:33
    • De praktijk bewijst het gelijk van Mercedes @bschuit. Wehrlein heeft zich door een blessure uitgeschakeld voor de eerste race. Nu Ferrari daar eerste werd zou het beschamend zijn geweest als bij Mercedes alleen Hamilton in de punten had gereden.

      • + 0
      • 1 apr 2017 - 18:52
  • wibi

    Posts: 4.514

    Ziek word ik van deze opmerkingen... Tuurijk Lauda... BOT stond op 1 en Max had ook veel meer ervaring dan WEH...niet met elkaar te vergelijken.

    • + 0
    • 1 apr 2017 - 14:48
    • Ik wordt er een beetje grieperig van dat je Max erweer bij betrekt.

      • + 3
      • 1 apr 2017 - 15:07
    • Arran

      Posts: 1.163

      TOTO had meerdere malen gezegt hij graag Max had gehad, maar die had een waterdicht contract, plus persoonlijke redenen, dus niet geheel onlogisch dat Wibi max noemt.

      Max was eerste keuze van coureurs die Merc wist niet kon krijgen, dus was ook geen optie.
      En van alle coureurs die Merc kon krijgen, was Bottas de beste.

      Maar eigenlijk was ie, derde of vierde keuze.

      • + 2
      • 1 apr 2017 - 15:13
    • Netjes gedaan van Max. Max had ook kunnen zeggen: ''als merc mij wilt hebben dan ga ik''

      Maar zijn tijd komt nog wel en RB heeft hem deze kans gegeven. Geloof me maar: Max had liever ook in de merc gereden hoor. Maar hij kan zijn opleidingsteam niet naaien. En misschien komt het toch nog wel goed met de wagen. Zo niet? 2018 laatste jaar dan bij RB. Of ze moeten volgend jaar ineens gaan heersen.

      • + 0
      • 1 apr 2017 - 18:02
    • Schaik

      Posts: 196

      @royalere
      Klein detail. Max heeft bij Red Bull een waterdicht contract tot en MET 2019. En geloof maar niet dat ze hem laten gaan daar. Hij moet hun nieuwe goudhaantje worden, zoals Vettel destijds was.

      • + 0
      • 1 apr 2017 - 18:07
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Goede keuze. Ik zou niet weten (op ric, max, alo na) wie beter had gedaan in die benz.

    • + 0
    • 2 apr 2017 - 14:04

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.463
  • Podiums 115
  • Grand Prix 242
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar