user icon

Stoffel Vandoorne: "Jammer dat problemen weer de kop opstaken"

  • Gepubliceerd op 25 maa 2017 08:45
  • comments 26
  • Door: Mathijs Carolus

Stoffel Vandoorne kende een teleurstellende kwalificatie in Melbourne. De Belg start de race als achttiende, nadat een probleem met de brandstoftoevoer hem lang aan de kant hield. Vandoorne baalt dat van de technische problemen in de kwalificatie, mede omdat de McLaren-Honda in de trainingen wel betrouwbaar is gebleken.

"Natuurlijk is het balen wanneer je te horen krijgt dat je je run moet afbreken. In de trainingen wist ik een steeds beter tempo te rijden en het is jammer dat je je potentieel dan niet kunt laten zien in de kwalificatie. Ik ben in ieder geval blij dat de monteurs het probleem konden verhelpen en dat we toch nog een tijd neer hebben kunnen zetten", aldus Vandoorne voor de verzamelde pers in Melbourne. 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Zeker jammer vibraties waren nog altijd niet opgelost begreep ik van alonso zijn verhaal. Ik gun ze toch wel snel verbetering nu

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 08:54
  • ik denk dat met Alonso nog best een redelijk q gereden is bied in ieder geval meer vooruitzicht als 2 weken geleden

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 08:55
  • ZlatanF1

    Posts: 457

    Gelukkig heb je geheel op eigen kracht stroll, palmer, giovanazzi (goed clubje trouwens cv gerelateerd)achter je gelaten en op maar 1 seconde op je teamgenoot......

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 08:57
    • Van doorne had pech maar 1 sec achter je teamgenoot is veel hoor. Is niet maar een seconde . Dan is alonso niet zomaar iemand maar om bij de top te horen mag die er nu nog wel achter staan maar niet op een seconde 3 a 4 tiende is het matje.maar volgens mij lag dit meer aan wat problemen

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 09:15
    • Zlatan, Seizoen is nog lang vriend we zullen zien hoe het staat op het einde

      • + 2
      • 25 maa 2017 - 10:46
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Flauw zo'n reactie. Vandoorne moest in zijn rondje Alonso voorbij laten. Kon daarom ook geen echt goed rondje neerzetten. Vandoorne is een goeie hoor.

      • + 4
      • 25 maa 2017 - 11:03
  • Ik heb hem toch horen zeggen dat zijn outlap niet goed was, omdat hij achter Alonso zat en zodoende kon hij de banden niet goed op temperatuur krijgen.

    • + 1
    • 25 maa 2017 - 09:09
  • Alo vs van doorne kwali. 1-0

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 09:13
    • niet akkoord

      Mclaren 0, niemand 1

      • + 4
      • 25 maa 2017 - 09:32
    • U bent zo te zien geen Stoffel fan

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 10:42
  • In zijn eerste lap werd hij opgeroepen om te boxen wegens problemen met brandstoftoevoer. Met nog 3 minuten te gaan mocht hij terug de baan op en kreeg hij tijdens zijn opwarmronde de opdracht Alonso te laten passeren waardoor zijn banden voor de enige hot lap die hij kon maken niet voldoende op temperatuur waren. Niet dat hij anders in de buurt van Alonso kon komen, de Spanjaard heeft namelijk vlak voor Q1 een nieuwe front op zijn wagen gekregen, met 3/10den winst. Een tweede set voor Stoffel zijn wagen raakte niet op tijd klaar.

    @zlatanf1, ik heb al eerder een zure reactie van jou op Stoffel mogen lezen. Waarom? Elke rijder op het grid is ooit als rookie begonnen...

    • + 4
    • 25 maa 2017 - 09:19
    • gp

      Posts: 4.267

      Oei, Alonso begint al met zijn spelletjes. En ik denk niet dat Stoffel hetzelfde niveau heeft als Hamilton en sterk genoeg is om te pareren. Maar laat ons hopen.

      • + 3
      • 25 maa 2017 - 09:27
    • Dat Alonso het beste materiaal eerst krijgt kan ik volkomen begrijpen, hij heeft het meeste ervaring. Dat Vandoorne de opdracht krijgt om Alonso tijdens zijn hot lap door te laten, dat kan ik ook begrijpen. Alonso had geen problemen met zijn wagen (alleen op het einde), dus Mclaren maakte de beste keuze mogelijk.

      Het is gewoon rot dat de wagen op geen ****** trekt

      • + 2
      • 25 maa 2017 - 09:31
    • ZlatanF1

      Posts: 457

      Sceptisch. @ Zambiorix.

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 09:36
    • @zlatanf1, bedoel je niet cynisch?

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 09:41
    • ZlatanF1

      Posts: 457

      Max Vandoorne in de toekomst....inbev, heineken, argos, shell, unilever, delhaize/jumbo kom er maar in. FF voor de goede orde, heb niets tegen SV2, hoop oprecht dat hij die spanjaard een pak slaag geeft, echter ik dacht ook dat Nick Heidfeld het wel ff zou gaan maken, zelfde achtergrond als SV2... vandaar mijn reserves...
      Ik vind dus mannetjes als Stroll dus drie keer niets.. ik weet niet of jullie je Pedro Diniz nog kunnen heugen.. Papa dikke baas Parmalat brazilie... maar goed all is fair as long as you pay... maar dat wil niet zeggen dat je je stoel waard bent. Ik vind oprecht die Magnussen echt een dweil, evenals Palmer als rijder voor F1, niet als persoon, want ik ken hen niet... maar als je opereert op dit niveau vind het publiek al snel eea, dit platform bereikt en miljoenen bereikt en opereert als dusdanig vind ik wel degelijk dat je daar een mening over mag hebben waar niet altijd iedereen het mee eens hoeft te zijn.

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 17:38
    • @zlatanf1, dan zitten we op dezelfde pagina wat betreft mannetjes als Stroll en Palmer. Zelf geef ik Vandoorne wat meer krediet, ik volg hem al een paar jaar. Maar kritisch zijn mag, geen probleem mee. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat zelf ook is.

      • + 0
      • 29 maa 2017 - 19:29
  • Voor diegenen die niet keken, of niet zien:
    Stoffel heeft wegens problemen de laatste 3 minuten van de Q kunnen rijden. Slechts één enkel snel rondje en deed het in die omstandigheden heel behoorlijk

    • + 3
    • 25 maa 2017 - 09:24
    • Eens . Behalve het anderhalve belg verhaal.

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 09:31
    • Kevin

      Posts: 4.932

      Want? Een Nederlander met een Marokkaans paspoort noemen wij een Marokkaanse Nederlander. Een Nederlander met een Belgisch paspoort is een Belgische Nederlander. Dus we hebben anderhalve Belg op de startgrid.

      • + 2
      • 25 maa 2017 - 10:12
    • ZlatanF1

      Posts: 457

      Het eindresultaat staat inmiddels bijgeschreven van deze kwalificatie.

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 14:44
    • paddock

      Posts: 43

      Voledig akoord

      • + 0
      • 25 maa 2017 - 18:54
  • Het vroege uur speelt jou duidelijk parten!
    Opgelet morgen , nog een uur vroeger, dan ben vast nog zuurder.

    • + 1
    • 25 maa 2017 - 09:41
  • Niiek

    Posts: 675

    Het zit je ook niet mee Stoffel, geen probleem.

    Alonso zet toch wel weer even een 'goed' resultaat neer, 13e met een geknepen motor en een onderontwikkeld chassis... Als Honda haar werk doet kan het seizoen steeds mooier gaan worden

    • + 1
    • 25 maa 2017 - 11:46
  • Tja alles behalve goede start voor Stoffel, knap wat Alonso er toch wist uit te persen wie had dit verwacht!

    Zeer opvallend trouwens de verschillen tssn sommige teamgenoten is nogal groot, er moet duidelijk nog aan gewenning gedaan worden door de piloten, ook even fijntjes bij vermelden dat het verschil tssn Bottas en Hamilton het kleinste is :]

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 15:32
  • Jammer dat het zo moest gaan maar morgen kunnen we gelijk gaan kijken of hij goed kan inhalen, ook al zal het met deze auto voor hem wat moeilijker zijn dan voor RIC met zijn RBR.

    • + 0
    • 25 maa 2017 - 23:13

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BE
  • Geb. datum 26 maa 1992 (29)
  • Geb. plaats Kortrijk, BE
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar