user icon

Jolyon Palmer: "Geen idee wat er opeens gebeurde"

  • Gepubliceerd op 24 maa 2017 11:33
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Renault-coureur Jolyon Palmer kende een weinig productieve vrijdag voor de Grand Prix van Australië. Aan het probleem dat hem in de eerste vrije training limiteerde tot zes rondjes kon hij weinig doen, maar zijn crash in de tweede sessie kan hem wel aangerekend worden. De achterkant van de auto van de Brit gleed weg bij het opkomen van het rechte stuk van start en finish.

Palmer schoof zo de bandenstapels in. "Helaas was het een vrij korte dag voor mij, wat betreft tijd die ik in de auto heb doorgebracht. We hadden een klein technisch probleem in VT1 en in VT2 vloog ik van de baan. Daarbij raakte de wagen jammer genoeg nogal beschadigd. Ik heb geen idee wat er gebeurde, opeens was ik de auto kwijt. We zullen de data bestuderen of daar een aanleiding in te vinden is. Ik hoop voor morgen op meer tijd op de baan."

Teamgenoot Nico Hülkenberg reed meer dan vijftig ronden vandaag en sloot beide sessies af op een negende plaats. "Het was een aardige eerste vrijdag van dit seizoen en we hebben een redelijke basis kunnen leggen voor de rest van het weekend. We hebben progressie geboekt met de balans en de set-up, en we begrijpen de banden nu ook wat beter. De RS17 voelt goed op Albert Park en we kunnen nog wel een stap zetten voor morgen."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Dat is toch wel vaak zijn conclusie na een crash...

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 11:39
    • Was ook mijn gedachte, en die heerlijke naïviteit van hem om dat aan de hele wereld rond te bazuinen, dat zie je bij geen enkele andere rijder.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 11:45
    • Mischien moet je eerst even de crash zien. Dan is het een heel raar incident. Hij snijdt de bocht op een normale snelheid aan, houdt het gas constant en pats kont weg. Ik denk dat er mechanisch iets aan vooraf ging.

      • + 2
      • 24 maa 2017 - 11:45
    • R.E.V

      Posts: 267

      Marcus had hetzelfde met de Sauber.
      Volgens de commentatoren van Sky Sports en enkele rijders kan je hem met deze auto's veel moeilijker opvangen als je hem eenmaal kwijt bent, waar je hem vorig jaar nog wel terug kreeg als je maar snel genoeg corrigeerde

      • + 1
      • 24 maa 2017 - 11:53
    • @REV , ja dat is logisch met hogere bochtsnelheden. Alleen wanneer je dit incident op video ziet dan is het een bijzonder incidenent.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 12:17
    • Niet zo'n slimme uitspraak. Dit is toch een aanwijzing dat palmer zijn auto niet voldoende onder controle had/heeft. Je mag toch van een f1 coureur verwachten dat hij aanvoelt waardoor hij hem kwijt raakt.

      Heb de crash net een paar keer terug gekeken. Van een raar moment is absoluut geen sprake. Er breekt niks af. Palmer is hem gewoon kwijt. Gevalletje te vroeg op het gas of te hard de bocht in.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 12:21
    • Roy

      Posts: 2.172

      @motori-Arte ! Juist!! Even los van kwaliteiten van de coureur. Heel raar moment! Overigens had Magnussen (geloof ik?) dit vorig jaar in Canada dacht ik

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 12:22
    • Hoezo raar?
      De auto breekt gewoon uit in de bocht. Palmer corrigeert maar is hem al kwijt. Ik zie echt niks waaruit blijkt dat er iets afbreekt o.i.d.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 12:28
    • Na de onboardbeelden had ik het idee dat het lift off oversteer was. Dacht te horen dat hij vlak voor de spin iets gas lifte, zou het kunnen verklaren waarom de achterkant om kwam.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 12:41
    • @REV, dat is ook logisch. Met die bredere banden en hogere downforce is het grensgebied dat je de auto nog kan opvangen bijna nul, als ie weg is ben je hem kwijt.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 14:23
    • Ik vind en blijf het bijzonder vinden. Wat ook raar is dat hij in ze 4e versnelling de bocht neemt, ik zie hem niet schakelen. Vervolgens staat die stil in ze 5.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 18:08
    • Heb net de beelden vanaf boven gezien. Ik zal eerlijk bekennen ik zat er naast. In de onboard leek het alsof de kont in een keer uitsloeg. Net de beelden op ziggo gezien vanaf boven, daar zag ik dat de kont al eerder uitbrak. Oftewel een foutje van palmer.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 22:56
  • Fretznet

    Posts: 266

    En Hulkie staat gewoon voor de Force India's. Althans deze vrije trainingen. PAM! Right in the kisser.

    • + 1
    • 24 maa 2017 - 11:40
  • Shaz

    Posts: 4

    Laatste F1 jaar van Palmer?

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 11:44
  • Je kan niet zo super goed autorijden, dat gebeurde er

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 11:50
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik zie dagelijks mensen die niet zo goed kunnen autorijden maar dit is racen ;-)

      • + 2
      • 24 maa 2017 - 12:02
  • ZlatanF1

    Posts: 457

    Geen idee wat jij nog in die auto doet....sympathieke kerel dat dan weer wel.

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 12:01
  • Na ja, het zag er tamelijk vreemd uit dus het is goed mogelijk dat er in de techniek iets mis ging... Aan de andere kant van het verhaal, Palmer slipte zelfs over een zebra-pad dus ook niet vreemd als het toch een driver-error blijkt te zijn... Je kan zeggen wat je wil maar zelfs de fouten van Max zien er tien keer beter uit dan het rijden van J.Palmer...

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 12:55
  • Baksteen

    Posts: 704

    Daar waar we op een flinke ketser van een 17 jarige zaten te wachten doet JoyJoy even voor hoe het moet. Iedere racekenner die JoyJoy op het rechte stuk van de weg heeft zien glijden tijdens de GP van Interlagos vorig jaar weet dat deze vent onvoorspelbaar kan reageren. En ja soms wisselt hij dat af met een nette eindklassering en zijn we het weer even vergeten maar hij zal dit soort idiote fouten blijven maken. Dat verzeker ik u.

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 13:04
  • Wat ik gezien heb zijn rijders die door te pushen weer fouten maken, Ericsson, Verstappen, Raikkonen, Bottas, Palmer, allemaal van de baan in één sessie. Ik kijk echt uit naar de kwalificatie en de race.

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 16:18
  • Oorzaak: Vogelpoep :)

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 16:46

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar