user icon

Spa-Francorchamps bouwt nieuwe tribune in bocht 11

  • Gepubliceerd op 24 maa 2017 11:04
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Het circuit van Spa-Francorchamps is bezig om meer plek te creëren voor toeschouwers. Vorig jaar zat het langs de baan in de Belgische Ardennen vol met Nederlandse fans. Spa-Francorchamps kon de toestroom amper aan en mede daarom is besloten een extra tribune neer te zetten.

De tribune komt aan de binnenkant van bocht 11, het knikje naar links voordat de coureurs afdalen naar Pouhon. Spa-Francorchamps heeft de eerste bodemtesten voor de fundering van de nieuwe tribune inmiddels verricht. De tribuneplaatsen zullen onder de categorie Bronze vallen.

Er wordt voor de komende editie van de Belgische Grand Prix al een tribune speciaal gereserveerd voor fans van Max Verstappen. Ook bij de Grand Prix van Oostenrijk op de Red Bull Ring zal dit het geval zijn. Op die tribune kunnen en zullen in juli 5.000 fans plaatsnemen.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ook Stoffel heeft zijn tribune van 1000 plaatsen.

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 11:13
  • PhyF1

    Posts: 242

    Lijkt me een weinig spectaculaire plek.

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 11:15
    • Lijkt, ik heb daar in de negentiger jaren gestaan, toen was het ook bronze.
      In "97 regende het en zorgde daar voor grote problemen, toeschouwers die naar beneden gleden en zo gewond raakten dat ambulance ze moesten vervoeren naar hospitaal.
      Volgens mij ook de reden dat daar geen sta plaatsen meer zijn.
      Wat deze bocht betreft is het overzicht groot, ziet de coureurs van redelijk dichtbij en hoort ze achter je aan komen. Daarnaast zie je ze ook nog op het achterste gedeelte, de aanloop naar die fenomenale bocht waar Max buitenom bij Nasr ging.
      Was Nasr toch?

      • + 2
      • 24 maa 2017 - 11:36
    • scheffers

      Posts: 160

      Dat was in 96' ook overal... die stijle glibberige hellingen langs het circuit haha.. echt heerlijk op z'n Bels..

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 11:48
  • Die bocht heet informeel ook wel 'Brussels'.

    • + 1
    • 24 maa 2017 - 11:22
  • Is niet deze die hier vermeld wordt
    Is een open tribune nabij de kartingbaan

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 11:23
  • scheffers

    Posts: 160

    Iig gunstiger als op een hek zitten..... 1996, wat een bende rond het circuit toen.. heb 2 uur OP een hekwerk gezeten om ook maar iets te kunnen zien in Stavelot... Verstappen daar er af zien klappen..

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 11:32
    • Kennie

      Posts: 2.572

      Inderdaad! Was toen ook in Spa in 1996 en kan het inderdaad bevestigen dat het toen rond het circuit een zooitje was. Toen was ook nog niet die weg buitenom het circuit gereed en ik kan me herinneren dat het op de A2 ook tot aan Utrecht vast stond door diverse drama's. Bij die McDonalds in Maastricht geweest, maar daar was het zo druk dat het bijna rellen werd, dus maar weer vertrokken... Het zal komende editie volgens mij drukker dan ooit worden op Spa op Zondag. Ben benieuwd hoe het afloopt, er is gelukkig wel een hoop verbeterd.

      • + 0
      • 24 maa 2017 - 20:29
  • Brammus

    Posts: 663

    Uhm, dat is niet bocht 11 op de foto... En waarom niet aan de buitenkant?!? Dan zien de toeschouwers toch meer?

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 12:21
  • Roe Buck

    Posts: 121

    is allemaal wel kassa voor het circuit maar is er ook nagedacht over de route naar het circuit. De klanten staan uren in de file heen en retour ? ook te kort aan hotels of B & B !!!

    • + 0
    • 24 maa 2017 - 13:07

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar