Lewis Hamilton: "Deze chicane is echt belachelijk"
- Gepubliceerd op 25 sep 2010 00:17
-
49
- Door: Robin Smeets
De 'Singapore Sling' is één van de krapste delen van het circuit en in 2009 zette Kimi Raikkonen zijn Ferrari hier in de muur. De organisatie heeft nu de kerbstones bij de chicane aangepast, maar Hamilton is zeer ontevreden over deze veranderingen. Hij zegt dat het nu waarschijnlijk één van de slechtste bochten in de Formule 1 is.
"Dit heeft het circuit er niet beter op gemaakt", vertelde Hamilton na de eerste trainingen. "Hierdoor is deze chicane misschien wel de slechtste bocht geworden die ik ook heb gezien in de Formule 1. Het is gewoon belachelijk. Vorig jaar was het er al smal, maar nu is het niet meer normaal. We zagen al dat Adrian Sutil er grote problemen kende (hij lanceerde zichzelf over de kerbstones, red.) en als hier één van je remmen niet werkt kunnen we een vervelend ongeluk zien."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.713 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (49)
Login om te reagerenPosts: 343
Als je wk wilt worden, moet je ook met slechte bochten om kunnen gaan. (als dat al zo is, hij zal het beter weten dan ik)
De bocht is in ieder geval voor iedereen hetzelfde...niet zeuren, gas geven!!
Posts: 341
put yout money where yout mouth is en stap zelf es in die wagen?
ik zou daar iig NIET vol gas over heen vegen hoor... maar goed als jij wilt...
Posts: 7.177
Als je niet serieus kan reageren doe het dan niet. Vergeet niet met hoeveel snelheid hun naar zo\'n bocht komen.
Beetje kinderachtige reactie
Posts: 343
@sulphersouls
Mag het, kan het?...ik vlieg vandaag nog naar Singapore om een rondje te rijden, bij wie moet ik me melden? ;-)
@Jermaine
Niet serieus?, ik ben bloed serieus...IK verplicht hun toch niet om in een F1 te stappen, ofwel? En dat hele ow die bocht is gevaarlijk is precies de reden dat de F1 naar de klote gaat. Het zijn allemaal (behalve Rosberg hihi) watjes geworden. nee, RB speelt vals, wij niet hoor, zo zijn wij niet r*t toch op...doe gewoon is je werk, waar je overigens ruim voor betaald wordt.
Posts: 302
Tja wat wil die knul dan? Toerrijden waar geraced moet worden? Alle coureurs hebben toch dezelfde moeilijkheden? Hij zeurt.
Posts: 365
Vettel / Webber en Schumacher pakken die bocht blindelings.
Alonso maakt een vluchtje door de lucht. Ik ga er echt voor zitten.
Posts: 2.567
Je moet weten dat we de chicane naderen met een snelheid van ruim 250 km/u. Als er iets fout gaat of een auto verliest zijn remmen, dan krijgen dankzij die belachelijke kerbstones een heftig ongeluk. -hamilton
Niet zeuren Hermanski, Jij bent geen coureur!!!
Posts: 7.177
serieus he jullie hebben allemaal een grote mond maar als het erop aan zou komen en je rijd met meer dan 200 kmh naar zoiets dan zou je wel anders peipen pfff. Soms verbaasd het me echt de inleving die jullie hebben want bij sommige is dat gewoon NIKS. Totaal geen inleving.
Posts: 341
misschien moet je Bernie eens bellen ;)
printen wij alvast de rouwkaartjes voor je :)
heb je opgelet hoe die wagen daar stuiteren? :O
je word van voor naar achter van links naar rechts gegooit...
leek gelijk een stuiterbal
Posts: 152
Ik heb ze nog niet de chicane zien nemen, maar dit is toch F1?
Kom op zeg, gassen met die handel.......
Posts: 711
Ik heb Lewis nog nooit kritiek horen geven over zoiets, dacht dat hij altijd alles wel best vond maar blijkbaar niet. Meestal is hij degene die het een uitdaging vind ofzo.
Posts: 10.412
lewis niet zeuren de bocht is voor iedereen het zelfde.. kijk hoe mooi timo er door draait. denk dat dit een rare race gaat worden met veel sensatie,ik kan niet wachten...
Posts: 302
De snellheid van Timo is niet te vergelijken met die van Lewis.
Posts: 1.650
Ik vind dat hij gelijk heeft. Het is erg gevaarlijk denk ik dan.
Posts: 405
Gevaarlijk? Dit wordt mooi, wat is er gevaarlijk aan deze bocht en beargumenteer het a.u.b. Relatief langzame bocht met hoge kerbs dus het enige wat gevaarlijk zou wezen is de muur. Nou, Kimi Rakkonen heeft in 2008 al laten zien dat zo\'n crash niet echt gevaarlijk is toch?
Posts: 1.650
Lewis zegt duidelijk dat het gevaarlijk is. Heb je gezien hoe de Force India ging vliegen tijdens de trainingen ? Als dat tijdens de race gebeurt, vind ik dat gevaarlijk. Het is daar al zo nauw...
Posts: 405
Vanaf 2008 had deze bocht gewoon een snelle linkse moeten zijn.
Dan had je vanaf ongeveer 75% van de bocht moeten aanremmen voor de chicane voor de brug. Aanremmen terwijl je nog linksaf gaat is vrij lastig, daarnaast is het daar erg hobbelig dus dat kan voor actie zorgen. Daarnaast kun je met wat overstuur van de ideale lijn raken en wellicht de muur raken. Ook niet echt bepaald wat je zou willen. Veel uitdagender dus.
Wat ze wilde proberen is een uitrem punt te maken maar met deze kerbs zo hoog en dicht op elkaar ziet het er niet alleen achterlijk uit, het voelt gewoon fout in de auto.
PS: Heeft iemand het persoonlijke email adres van Herman of de organisatie van Singapore? ;)
Posts: 10.412
ik zal herman even bellen .:P
Posts: 405
Dankje, helaas mag je geen grote aanpassingen doen aan het circuit tijdens het event. Wachten tot 2011 dus.
Posts: 405
Was het niet 2008 dat Kimi hier zijn Ferrari parkeerde? Huiswerk, niet zomaar door de vertaler gooien wat er op andere website\'s staat, F1 Telegraaf ;)
Posts: 10.089
idd moet redactie ff aanpassen
Posts: 10.089
dus in de chicane verliest mclaren veel tijd... (mclaren tactiek is om de dingen waar ze moeite mee hebben laten te veranderen)
Posts: 152
;-))
Posts: 5.792
Inderdaad eerst hebben we de voorvleugels gehad toen de bodemplaat en nu is de baan niet naar mclarens wensen.als je niet zo hard door de bocht kan moet maar langzamer rijden. Als je nu eens gaat klagen bij de fia misschien word de baan aangepast zoals alle andere zaken die mclaren niet leuk vind.de aankomende races zijn ook nit in het voordeel van de mclaren kunnen we die ook even naar de wensen van mclaren aanpasssen zodat ze kunnen winnen .
Posts: 339
Haha, So true!
Overigens zegt Hamilton dat het allemaal wel goed komt met die seconde. Button aan de andere kant weet het allemaal niet zo zeker en noemde de pace van de redbull \"crazy\". Button heeft geen moeite met die chicane maar hij is dan ook het enige mclaren lid die niet klaagt over dit soort zaken.
Posts: 8.004
Ik snap dat sommigen dit soort berichten aangrijpen om met dit soort commentaar te komen. Al moet ik wel zeggen dat McLaren (team) de laatste tijd ook echt zeurt. Hamilton daarin tegen zeurt niet vaak, meestal is hij te optimistisch, dus zal er wel een kern van waarheid inzitten. Maarja je kunt beter voor een race mopperen dan tijdens de race......toch?
Posts: 7.033
pff Wat zijn jullie triest om er zo meteen over te denken, heeft helemaal niets te maken met dat Mclaren daar tijd verliest. Ze hebben het aangepast om die bocht veiliger en beter te maken! Hij is in tegendeel alleen maar gevaarlijker geworden, We hebben Sutil toch ook de lucht in zien vliegen. Ik weet 100% zeker dat Lewis echt niet de enige is die vind dat de aanpassingen er niet beter op zijn geworden. De coureurs hebben het recht om te zeggen of een aanpassing een verbetering is of niet dan?
Posts: 10.089
ja we hebbe sutil zien vliegen, maar we hebbe webber ook zien vliege, kovalainen is dan ook niet gelijk belachelijk??
msschien beetje te gewaagde uitspraak van me in verkeerde bericht
Posts: 7.033
1 klein stuurfoutje en je ligt in de muur of je vliegt de lucht in waarbij de ophanging breekt. Terwijl de organisatie van Singapore had gezegt die chicane VEILIGER te maken.. Dit kan in de race megaveel Safetycars opbrengen. Dat is gwn belachelijk en Lewis mag dat zeggen als hij dat vind! Ik weet zeker dat niet alleen Lewis er zo over denkt maar bijna iedereen alleen hebben dat nog niet in de media gezegt maar wacht maar.. Komt nog wel ;)
Niet meteen een andere gedachten erachter hebben dat Lewis dit bvb zegt omdat hij daar zelf tijd verliest of wat dan ook. Leer eens opjectief te blijven mensen pff
Posts: 11.414
\"ja we hebbe sutil zien vliegen, maar we hebbe webber ook zien vliege, kovalainen is dan ook niet gelijk belachelijk??\"
Je hebt gemist hoe Red Bull \"woordvoerder\" (Coulthard) tekeer ging over de nieuwe teams en hoe die dit soort gevaarlijke ongelukken \"veroorzaakten\"?
Webber ook trouwens.
Posts: 2.567
www.youtube.com/watch?v=8tljFJG9iE0
Posts: 8.004
Dank je, ik denk dat beeld enkele criticasters de mond zal snoeren.
Posts: 866
Als jullie later groot zijn lees ff terug wat voor domme reacties sommigen hier geven....het hele woord gevaar staat niet eens in het stukje......pfffff de fans hoor!!
Posts: 1.650
Dan heb je ook niet naar de BBC gekeken want daarin vertelt Lewis dat het gevaarlijk is en dat is het ook.
Hij zegt duidelijk dat het daar al zo smal is en heb je de \"vlucht\" van de force India niet gezien ? Ik vind dat gevaarlijk maar ik ben dan misschien ook een wadje...
Posts: 11.414
Een \"vervelend ongeluk\" is niet gevaarlijk?
Posts: 866
Grappig, als er een stuk van/over Hamilton op F1Today staat, schieten de reacties sky-high, met de grootste onzin. Kinders reageer dan alsjeblieft niet en ga verder met Mega Mindy kijken...
Posts: 10.412
ja neem nog een beetje poeder.:P
Posts: 5.792
Misschien moet Hamilton daar maar naar gaan kijken want de baan is te gevaarlijk LOL
Posts: 2.049
Normaal hou ik niet van klagende coureurs, maar hier moet ik Hamilton wel gelijk in geven: 1 klein stuurfoutje en ligt ofwel in de muur ofwel doe je een Sutilletje: hoogvliegen met een noodlanding waarbij de ophanging breekt. Dat gaat niet alleen zeer gevaarlijk worden tijdens de eerste ronde morgen, maar het ontmoedigt ook nog eens elke inhaalpoging.
Ik vind de bocht veel te afstraffend.
Posts: 11.414
Helemaal mee eens.
Over Monza zaten mensen te mekkeren hoe gevaarlijk de hoge kerbs wel niet waren. Die hadden ze in eerste instantie dit jaar zelfs weggehaald. Dat snap ik dan echt niet. Die kerbs moet je wel heel erg veel moeite doen om ze te raken als er iets breekt aan de auto.
In dit geval zijn de kerbs overduidelijk gevaarlijk. Eigenlijk zelfs als er niet eens direct een technisch probleem is. Echt absurd.
Het zal wel een lastig op te lossen probleem zijn. De vorige variant gaf ook al flink wat problemen.
Posts: 2.567
www.f1today.nl/201(...)stratencircuit.html
Posts: 1.481
Weten de mensen nog wat er in Singapore gebeurde vorig jaar?
Veel mensen hadden last van veel te hoge slijtage in de remmen.
Mark Webber schoot zelfs de race uit.
Stel nou dat het in de bocht gebeurt waar je van 270 naar een hele lage snelheid moet, (zou dus niet gek zijn) dan wordt je gewoon in de muur gelanceerd!
Normaal vind ik dat McLaren erg kan doorzeuren over dingen (als McLaren fan) maar hij heeft hier gewoon gelijk.
Posts: 866
@ \"Alonso-fan\": Je maakt het me wel erg makkelijk hè....
Posts: 2.263
Wat een gezeur van mensen hierboven, als jou remmen niet optimaal meer zijn heb je nog de uitloopstrook rechtdoor en niet over de curbs heen, en vervolgens kan je de baan gewoon hervatten.
Posts: 442
Hoe triest is het dat Ferrari fans op een artikel over Hamilton klikken. Om hem vervolgens af te zeiken. Maar goed, dat is nou eenmaal voetbal (Ferrari) niveau.
Posts: 8.004
Het zijn een enkeling die dat zeggen (gellukig) en meestal zijn het dezelfde, visa versa is het niet anders, helaas, voor beide kampen.
Posts: 1.650
Sorry hoor maar ik bèn een Ferrarifan (al meer dan 30 jaar overigens) en ik verdedig Lewis want hij heeft gelijk. Heeft niets met zeiken te maken. Inderdaad heel belachelijk om zo te gaan doen.
Posts: 11.414
Inderdaad. Het is juist dapper dat Hamilton dit zegt, want hij weet ook wel dat hij al het gezeik van \"watje\" en \"het is voor iedereen hetzelfde\" over zich heen krijgt.
Gewoon volwassen opmerking.
Posts: 2.181
Hij heeft wel een punt vind ik...