user icon

Mercedes W08 EQ Power+ toch met haaienvin?

  • Gepubliceerd op 26 feb 2017 09:58
  • comments 31
  • Door: Mathijs Carolus

Het team van Mercedes presenteerde voorlopig als enige team een auto zonder de 'haaienvin'. Volgens technisch directeur Aldo Costa zal dat nog veranderen, Costa laat weten dat Mercedes verschillende configuraties van het aerodynamische onderdeel mee heeft genomen naar Barcelona. Het is normaal dat teams de bolides nog flink wijzigingen in aanloop naar de eerste race in Melbourne.

"De afgelopen week hebben we verschillende varianten van de haaienvin voorbij zien komen. Ieder team geeft er zo zijn eigen interpretatie aan. Wij hebben ook verschillende versies van het onderdeel achter de hand en zullen ze in Barcelona aan de tand voelen, om te zien wat voor ons het beste werkt", aldus Costa.

Naast de haaienvin komt Mercedes ook met een T-wing op de proppen. Hetzelfde concept is toegepast op de nieuwe Ferrari. Ook rijdt Mercedes net als Red Bull met een controversieel ophangingssysteem. Meerdere teams hebben al aangegeven de uitslag in Melbourne te zullen aanvechten wanneer de FIA niet met een duidelijk statement komt over wat wel en niet mag.

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Iedereen aan de haaienfin. Vanmiddag weten we het van rbr

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 10:07
    • Alleen Carlos kan zonder haaienvin WK worden.
      Maar misschien dat ie ’m er wel laat opzetten om niet de patser uit te hangen die zoiets niet nodig heeft, bescheiden als ie is.

      • + 1
      • 26 feb 2017 - 11:01
  • Nou....Ik vind het niet te vreten; )

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 10:10
    • ScaniaV8

      Posts: 82

      Krijg altijd gelijk maagzuur van die troep.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 10:24
    • Niet bepaald diervriendelijk ook.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 10:27
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Haaienvinnensoep in nederland zit 0% haaienvin in.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 10:31
    • Pipo, ze zijn nu in Spanje.

      • + 1
      • 26 feb 2017 - 10:43
  • Na de tests weten we iets meer , en zelfs dan zal het pas tijdens de races echt duidelijk worden.... Alle mogelijke variatie is nog open, van kleine/grote vin tot helemaal geen vin.....

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 10:13
    • manuel

      Posts: 2.972

      Kimi vind die fin geweldig.

      • + 1
      • 26 feb 2017 - 10:31
  • Als het maar een haaienvin wordt en geen schuttinghek

    • + 1
    • 26 feb 2017 - 10:15
  • The dre

    Posts: 2.184

    Ik denk niet dat red bull een haaienvin heeft, schijnbaar hebben ze het ding niet nodig, anders hadden ze niet geprobeert het ding te bannen.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 10:15
    • ThomasM.

      Posts: 18

      Niet helemaal waar. Red Bull zal er het minste last van hebben als de haaienvin verboden was omdat ze hun aero altijd op orde hebben. Als de haaienvin echt voordeel opleverd zal RB er ook mee gaan rijden, dat weet ik zeker.

      • + 4
      • 26 feb 2017 - 10:26
    • RBR heeft een elektronische haaienvin...die automatisch uitschuift wanneer het nodig is....;)

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:10
    • PROMETHEUS
      Uiteindelijk was Jaws ook elektronisch!

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 12:51
  • Ik zij gister nog let op Mercedes komt ook met een haaienvin.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 10:36
  • F1_v10

    Posts: 16

    Mercedes strooit weer zand in de ogen van de concurrentie.. trust me.

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 10:43
  • SolarCell

    Posts: 980

    Als de haaienvin mooi is toegepast, zoals bijvoorbeeld bij de Renault, vind hem ik niet lelijk. Maar ja, hier schijnen de termen 'spuuglelijk' en 'niet te vreten' graag van elkaar overgenomen te worden :-)

    • + 1
    • 26 feb 2017 - 10:44
    • Dp1998

      Posts: 994

      je zegt het goed als de haaienvin mooi is toegepast. maar Renault slaagt daar in, en persoonlijk vind ik Ferrari ook nog wel oke. maar die FI is echt lelijk.
      maar had het zelf liever gezien dat er geen haaienvin op de auto's had gezeten

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 10:51
    • SolarCell

      Posts: 980

      Ja, de Force India is verre van moeders mooiste, daar heb je helemaal gelijk in. Maar dus is de haaienvin niet per definitie lelijk.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:02
    • Mosquito

      Posts: 321

      Op zich hoeft het in F1 niet mooi te zijn als het maar functioneel is. Wat ik totaal niet begrijp is dat deze hele regelwijziging vooral als doel had de looks te verbeteren. Hoe kun je dan in hemelsnaam vergeten die haaievin te verbieden??? Dat is toch dom!?

      • + 2
      • 26 feb 2017 - 11:10
    • The dre

      Posts: 2.184

      Ach, moet je ze volgend jaar horen brullen:) dan hebben we een haaienvin én een halo ???

      • + 3
      • 26 feb 2017 - 11:20
    • John6

      Posts: 5.651

      Een halo ziet er helemaal niet uit, ik hoop dat die never komt.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:26
    • Dp1998

      Posts: 994

      stel je voor een FI met deze haaienvin en een Halo.. dan kan je beter de ogen dicht houden dat ziet er beter uit.

      • + 0
      • 26 feb 2017 - 11:41
    • Als ze die haaienvin voor de cockpit zetten hebben ze die halo helemaal niet nodig.
      De vin dan wel een kwartslag draaien.

      • + 1
      • 26 feb 2017 - 11:48
  • Cimple

    Posts: 80

    Is zo'n grote haaienvin niet ongunstig bij een flinke zijwind? Met zoveel windvang lijkt me dat toch van invloed op het weggedrag...

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 11:29
    • Die auto's zijn zò snel; als die zijwind eraan komt zijn zij allang weg!

      • + 1
      • 26 feb 2017 - 11:44
  • ben benieuwd wat die haaienvin doet als ze op het lange rechte stuk zijwind hebben dt zal ze wel performance kosten of winnen als ie er schuin vanachter op staat.
    ben benieuwd waar RBR en STR mee komen :-)

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 11:52
  • Volgens technisch directeur Aldo Costa zijn de regels vwb de ophangingen niet veranderd tov vorig seizoen. Daarom rijd MB met exact hetzelfde systeem als in 2016, en verwachten daarom totaal geen problemen met de FIA. Stond gister bij de buren op de site ;)

    • + 0
    • 26 feb 2017 - 13:10

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar