user icon

Eerste foto van de Mercedes W08 op Silverstone

  • Gepubliceerd op 23 feb 2017 12:19
  • comments 61
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes presenteert de nieuwe W08 over iets minder dan een uur in Silverstone. De shakedown van de bolide zit er al op. De Duitse renstal benutte deze ochtend om de eerste meters met de nieuwe wagen te maken. Lewis Hamilton legde een aantal rondjes af met de auto voor 2017.

De W08 heeft geen getrapte neus en geen haaienvin, al meldt Chris Medland via Twitter dat Mercedes later vandaag nog wel met een haaienvin zal testen. Om 13.10 volgt de officiële presentatie. Valtteri Bottas zal later vandaag ook nog in actie komen met de nieuwe wagen.

 

Foto's Mercedes W08

Reacties (61)

Login om te reageren
  • Zal mij benieuwen of die haaievin dan het verschil maakt.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:21
    • Exact

      Posts: 317

      Die draaien straks allemaal in de soep.....haaienvinnensoep

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:41
    • Auto ziet er prachtig en indrukwekkend uit! Heb het niet over de livery, die is 0,00000% verrassend of boeiend, eerder saai.
      Derhalve mijn nieuwe (voorlopige*) tussenstand:
      1. Renault, 2. Mercedes, 3. Sauber, 4. Williams, 5 t/m 9 nog niet bekend, 10. Force India.
      *Voorlopig want de presentatie volgt nog.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:44
    • wat een monster!!!

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:14
    • StevenQ

      Posts: 7.369

      ze hebben ook een engine cover met haaienvin, maar vanwege de wind rijden ze nu met deze.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:26
  • Het ziet er super uit.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:23
  • Vossmeister

    Posts: 3

    Na jaren meelezen heb ik ook maar eens een account aangemaakt.

    Lijkt op de foto een erg lange wielbasis, ben benieuwd!

    • + 1
    • 23 feb 2017 - 12:30
    • Welkom!

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:36
    • Welkom!

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:49
    • Machdag

      Posts: 194

      Idd was mij ook opgevallen. En welkom ;-)

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:55
    • joop

      Posts: 1.160

      Ook welkom..... lijkt mij of het name "achter" de coureur een stukje langer is geworden.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:00
    • Meer ruimte voor de dikke nekken Joop.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:05
  • Auto's zonder haaienvin zien er een stuk mooier uit imo, ik hoop dat RBR er ook geeneen op de auto heeft zitten.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:33
    • dizzy

      Posts: 1.451

      RBR heeft geprobeerd de haaienvin tegen te houden. Het zou dus raar zijn als ze nu opeens zelf wel een gemonteerd zouden hebben.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:13
  • AvW010

    Posts: 42

    Wow als dit hem is dan is ie echt supermooi. Kolere zeg

    • + 1
    • 23 feb 2017 - 12:33
  • Maximo

    Posts: 6.900

    Mooi, maar ik zie zo snel niets bijzonders dat anders is.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:34
    • Moet je goed naar de foto kijken, ze hebben de livery drastisch aangepast;)

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:38
    • nu je het zegt, geweldig dat geel icm rood en blauw, hulde Mercedes!

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:42
    • Zeker, zeer gedurfd en echt totaal niet verwacht. Vind het heel elegant en zelfs subtiel gedaan, maar ze zullen er ook wel een berg kritiek op krijgen gok ik zo.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:53
    • ah, lag aan m'n monitor instellingen

      • + 2
      • 23 feb 2017 - 12:53
    • neor2

      Posts: 1.529

      De gigantisch slanke sidepods vind ik wel bijzonder.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:56
    • Maximo

      Posts: 6.900

      Ik zie nu wat betere foto's en moet even op mijzelf terugkomen.

      Wat een mooie wagen zeg en prachtig hoe die sitepots zijn ontworpen.

      Echt een hele mooie wagen.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:03
    • Sla die instellingen dan maar rap op Jean.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:08
  • Geen haaienvin , dit lijkt meer op een palingvin.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:38
  • Mwoah, valt wel mee. Ik vind de Renault er veeel beter uit zien, maar dat is persoonlijk.

    • + 1
    • 23 feb 2017 - 12:38
  • En nog een foto www.instagram.com/p/BQ2j1eijREJ/

    • + 2
    • 23 feb 2017 - 12:39
  • BJBoes

    Posts: 114

    bizar mooie auto opvallend de vloeiende voor vleugel met die toch wel iets rare naar voor uitstekende gurneys voor op! de barge boards ... zoals ik al had gehoopt hier is te zien wat voor een constructies ze aan t bouwen zijn, gaande het jaar word dit alleen maar meer ... als t ware een half vliegtuig! de achterkant met een heel laag door hangende achtervleugel ook weer in vloeiende lijn! en loopt daar nu in de voorwiel ophanging een extra as?! dan als laatste natuurlijk niet zo een aards lelijke haaienvin maar een iets genuanceerde ruggevin als je het dat al kan noemen! als die van Williams alst ware! heel mooi ... bizar mooi en euh .... kampioen is gezien!

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:39
  • F1jos

    Posts: 976

    Mercedes heeft geweldig werk geleverd deze winter.
    Het schijnt dat de nieuwe motor aanzienlijk meer vermogen levert dan vorig jaar.
    Gaat Mercedes nog dominanter zijn in 2017?

    • + 2
    • 23 feb 2017 - 12:45
    • BJBoes

      Posts: 114

      kort antwoord ... ja hier heeft zelfs newey geen antwoord op! hoe zeer ik dat ook zou willen!!

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:48
    • De auto zelf zal ook niet slecht zijn :)

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:51
    • helaas is die bagger @Dutch,
      wordt helemaal niks met Mercedes,
      stel jezelf daar maar vast op in....

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:53
    • Oh dus toch, vandaar dat de meeste posts van mensen hier zo eensgezind zijn over dat Mercedes zal tegenvallen....bedankt voor deze eyeopener @Jean ;)

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:58
    • ik zie het al aan de aerodynamica Dutch, de plank hebben ze volkomen misgeslagen daar :P

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:00
    • Je zou er bijna Sauber II opplakken maar dat is een belediging voor dat team. Zal dit jaar, als het om de eindstand gaat, wel omgekeerde posities worden met Sauber en Mercedes dit jaar. Dat kan bijna niet missen.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:00
    • Veldhuis

      Posts: 605

      @F1JOS heb jij in jouw glazen goudvis kom gekeken? Pas na de Quali weten we het zeker.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:06
  • Zoals gewoonlijk weer die duffe livery. Ik heb er echt nooit wat aan gevonden. Lijkt wel alsof ze ooit voor weinig de oude huisstijl van Siemens-Nixdorf hebben overgenomen. Met het zilver, aqua en zwart valt echt wel wat spectaculairders te doen, en het Petronas logo is op zich ook niet lelijk. Saaaaaiiiiiiiiiiii
    Gelukkig zien de wagens op zich er allemaal al een stuk beter uit. De Renault tot nog toe de mooiste, maar dat vond ik vorig jaar ook al de mooiste wagen van het veld.

    • + 1
    • 23 feb 2017 - 12:47
    • livery is redelijk duf ja
      Dat MB een beetje aan grijs/zilver vast houdt kan ik me inkomen, maar daar hadden ze best wat spectaculairs van mogen maken.
      Renault heeft die slag met glans gewonnen

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:52
    • Zag net de Instagram foto, iets minder saai dan vorig jaar, maar niet erg super. Ik vond het chroom op de McLarens wel echt gaaf bijvoorbeeld, daar hadden ze wel wat mee gekund

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:11
  • het doet me pijn om dit toe te geven; wonderschone bolide!
    geen rare toestanden qua neus, en vin (alhoewel ik die van renault wel stoer vind),
    geen getrapte neuzen of andere dingen
    opvallend die luchtgeleiding op de side pods
    benieuwd naar meer foto's straks

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:49
  • Hier nog eentje via Nico Rosberg's Instagram account

    www punt instagram punt com/p/BQ2lYv5gLEr/?taken-by=nicorosberg.f1

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:50
  • www punt instagram punt com/p/BQ2j1eijREJ/?taken-by=f1anaticgp

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:52
  • Wonderschone auto en hebben we nog niks van de binnenkant gezien, want daar maakte Mercedes de afgelopen jaren het grote verschil en ik schat dat dit nog even aanhoud.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:54
  • Mikey

    Posts: 97

    Iemand heeft zich vergist in de tijd kwa uploaden naar zijn twitter feed gok ik...

    @Stream: See the new silver arrow first!
    Nou, die vlieger gaat al niet meer op dus.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:57
  • Rijdt ie nou op wets omdat dat blauw mooi kleurt bij het groen en zilver? De baan ziet er niet kletsnat uit.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:00
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Zie toch duidelijk een vin van +/- 15cm eraan zitten.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:03
    • Zit er ook aan. Zag ik ook. Deze past wel in het geheel vind ik.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:13
  • Racekees

    Posts: 207

    Vette auto van Mercedes! Ik heb 100% vertrouwen in rbr, maar dit is en blijft het team wat verslagen moet worden!

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:05
  • Er is naast die sidepods op de vloer ruimte genoeg voor een kratje bier om mee te nemen!

    :-)

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:05
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Die pinstripes was dus geen bewerking wat ik al dacht, echte vette shit. Vooral straks met avond races.
    Wordt er toch wel wat stil van, wat een bak. En de wielbasis lijkt langer dan de al onthulde auto's. Kan ook optische lijken omdat ie geen echte vin heeft.
    Geen rare neus , voorvleugel ziet er ook super goed uit.
    PETRONAS vind ik er wel raar opzitten.
    Ik ben bang dat gezien de motor nog een flinke klap erop gekregen heeft dat Merc weer gaat domineren. Hij ziet er echt snel uit.
    Jammer maar wel respect voor Mercedes.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:06
    • Ja de "pinstripes"maken het nog een beetje leuk, (dacht dat t op die presentatiefotos belichting met laser was ofzo)wat speelser, maar toch nog heel erg (te)behoudend verder naar mijn smaak.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:13
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Ik vind de afstand tussen de achteras en de coureur er wel erg lang uitzien.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:09
  • dizzy

    Posts: 1.451

    De mooiste 2017 auto tot nu toe!

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:18
    • Bijna, ik hou het op de beste tot nu toe. Renault de mooiste.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:22
    • enige puntje bij Renault vind ik de neus, voor de rest de gaafste bolide tot nu toe (naar mijn bescheiden mening)

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:24
  • Ickx

    Posts: 75

    Geometrie voorwielophanging lijkt apart.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:30
    • Niiek

      Posts: 675

      Schijnt dat ze het ontwerp van aldo Costa hebben losgelaten en iets nieuws hebben, kan dus maar zo...

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 13:34
  • Renault op 1, Mercedes 2, dan de Sauber 4, dan Williams...
    Over het vlaggenschip van FI zeg ik nog niks, kan het nog lelijker? We zullen zien. ;)

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:38
  • Voorlopige stand voor mij:
    1. Renault
    2. Sauber
    3.Williams
    4.Mercedes
    5-9???
    10. Force India
    Walgelijke presentatie trouwens, bah

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 13:38

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar