Nico Hülkenberg droomt van wereldtitel met Ferrari
- Gepubliceerd op 11 sep 2010 12:38
-
14
- Door: Robin Smeets
"Ik wil graag bij Williams blijven rijden volgend jaar en ik heb al positieve signalen opgevangen", vertelde Hülkenberg in een interview met Sport 1. Hij heeft ook al een doel voor ogen wat hij in zijn carriére wil bereiken. "Ik wil ooit eens wereldkampioen worden. Eerlijk gezegd liever nog met Ferrari dan met Mercedes."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Audi
- Punten 390
- Podiums 1
- Grand Prix 184
- Land DE
- Geb. datum 19 aug 1987 (38)
- Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,84 m
16.581 reacties op Audi
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Hülkenberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.177 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 10.089
zo verpest je je kansen bij mercedes een beetje gekkie
Posts: 711
haha grappig dat hij dat zegt, vraag me af waar hij dat op bazeerd.
Posts: 10.089
dromen hoeft nergens op gebaseerd zijn
Posts: 10.412
hoop toch dat Williams weer als vroeger word.
Posts: 3.007
Zelfs Lewis zou wel voor Ferrari willen rijden, dat zegt genoeg. Alleen is hij McLaren zo dankbaar voor alles wat ze voor hem hebben gedaan. Dat team heeft gewoon iets magisch (voor de meeste coureurs).
(bron: in zijn eerste jaar als F1 coureur liet hij de meermaals ontvallen)
Posts: 8.004
Niet alleen voor de coureurs of je nu tegen of voor Ferrari bent, niemand zal ontkennen dat dat het grootste team is met een prachtige historie, het zegt al genoeg dat ze op Abu Dhabi een compleet Ferrari thema park erneer hebben gezet
Posts: 15.285
Volgens mij heeft Hamilton vaker gezegd dat hij Ferrari wel mooi team vindt, maar dat hij eigenlijk nooit bij McLaren weg wilt. Das wel wat anders hoor. Trouwens wat jij je bron noemt is natuurlijk geen bron, kom eens met echte bronnen zoals interviews liefst dan nog met beeld en geluid erbij ;).
Ondanks de lange historie heeft Ferrari voor mij niets magisch hoor.
Posts: 15.285
PS: Je hoeft mij nu niet meteen weer als Ferrari-hater of McLaren-fanboy te bestempelen, want dat ben ik beide niet. Ben wel fan van McLaren, maar ook van Williams, Renault en Force India :)
Posts: 11.414
Je zou eens moeten zien hoe Hamilton reageerde toen hij de magische MP4-4 mocht aanraken en erin kon zitten. Later nog een keer toen hij er daadwerkelijk in mocht rijden.
Net als voor Alonso is zijn droom altijd geweest om bij McLaren te rijden.
Natuurlijk zal Lewis ook proberen bij Ferrari te komen (of welk ander topteam hem dan een winnende auto kan geven) als hij er bij McLaren ooit uitgeknikkerd wordt, maar zijn droom is het niet.
Posts: 15.285
@Patrick: Dat bedoelde ik dus ook, als Hamilton om de één of andere reden bij McLaren weg zou gaan/moeten. Hij wil (logisch ook) gewoon winnen.
Posts: 1.748
haha de nieuwe Schumacher.
Posts: 1.650
Wat hebben sommige mensen daar toch moeite mee... Bijna iedere coureur wil voor Ferrari rijden. Zèlfs Ayrton Senna had gesprekken gehad en wou graag zijn loopbaan daar beëindigen. Dat zegt toch genoeg ? Mc Laren is ook zo\'n team maar ik denk dat Ferrari nog meer tot de verbeelding spreekt. Ze hebben niet alleen de geschiedenis maar het is een voorbeeld bedrijf in die sector. Het is hun RACE DNA, hun PASSIE en ook wel know how dat Maranello zo speciaal maakt.
Niet voor niets dat Mc Laren probeert in hun voetsporen te treden door ook meer straatauto\'s te gaan produceren en hun eigen motor te maken.
Wat Ferrari zo uniek maakt volgens mij is het feit dat al altijd alles zelf hebben gemaakt. Een klus die niet iedereen zomaar kan klaren. Met vallen en opstaan maar altijd met de blik vooruit en het hart op de juiste plaats. Alles heeft natuurlijk ook te maken met het charisma van hun oprichter Enzo Ferrari. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Collin Chapman en lotus enz...
Posts: 962
Mika Hakkinen niet ;)
Posts: 962
Ja hij begon wat aarzelend maar hij heeft toch het maximale gepresteerd met een auto die niet echt vooruit te branden is. Hij is een enorm talent en Williams zit qua coureurs momenteel heel goed. Barrichello heeft de ervaring, Hülkenberg heeft de snelheid en de consistentie. Ik zie hem minimaal 1 keer wereldkampioen worden maar met Williams wordt dat wellicht lastig. Daarbij hebben we ook nog Alonso, Hamilton, Schumacher en Adrian Newey\'s auto\'s rondrijden, het is een enorm competatief veld. Maar toch, hij kan het. De komende 2 jaar goed presteren met Williams, dan naar een winnend team gaan en meestrijden met de grootmeesters!