user icon


Franz Tost tevreden over progressie Carlos Sainz

  • Gepubliceerd op 28 dec 2016 12:53
  • comments 28
  • Door: Rutger Lauvenberg

Ondanks de interesse van meerdere andere teams rijdt Carlos Sainz ook volgend jaar voor Toro Rosso. De 22-jarige Spanjaard werd naar verluidt begeerd door Renault en zelfs Mercedes, maar Red Bull wilde haar Spaanse protégé nog minimaal 1 jaar aan boord houden. Toro Rosso-teambaas Franz Tost toont zich verheugd dat Sainz ook volgend jaar deel uitmaakt van het zusterteam van Red Bull Racing.

"Ik ben niet alleen onder de indruk van zijn prestaties, maar vooral over de progressie die hij geboekt heeft afgelopen seizoen," zei de Oostenrijker aan Autosport. "Hij wordt steeds beter en heeft altijd een positieve houding, dat maakt het prettig om met hem samen te werken. Carlos heeft veel verstand van de techniek van de auto en geeft goede feedback aan onze engineers. Bovendien hebben we kunnen zien dat hij ook zeer goed kan omgaan met moeilijke omstandigheden, zoals in Brazilië."

"Maar Carlos is nog jong en daarom weet hij ook dat Toro Rosso volgend jaar het beste team voor hem is. Hij is nog maar 22 en vroeger reed je op die leeftijd nog helemaal niet in de Formule 1. De jonge coureurs denken dat ze weinig tijd en kansen hebben, maar hun kansen lopen niet weg. Ik kijk ontzettend uit naar volgend seizoen en we zullen zien wat de regelwijzigingen voor effect zullen hebben op de prestaties."

 


Reacties (28)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 3.779

    Ojeee...een SAI berichtje !

    • + 0
    • 28 dec 2016 - 13:13
    • wibi

      Posts: 3.779

      Sorry, maar al in 2e regel schoot ik in de lach... zeg verder niks meer en ga (denk ik) met genoegen meelezen...

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 13:15
    • Niks mis mee toch.

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 13:15
    • @ Wibi ; Sorry, maar bij je 2e tegel schoot ik in de lach.

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 13:27
    • Ik geloof er ook nog steeds niks van dat Mercedes graag Sainz in de auto wil hebben. Dergelijke signalen zijn er vanuit Mercedes naar mijn weten ook helemaal niet geweest.

      Sainz heeft goede races gereden, maar nog niks bijzonders laten zien.
      Dat is niks anders dan Bottas, behalve dat Bottas afgelopen 3 jaar wel de sterrijder bij Williams was en inmiddels wel de nodige ervaring heeft.

      Wat moet Mercedes met een Red Bull afdankertje? Sainz brengt Mercedes echt helemaal niets.

      • + 3
      • 28 dec 2016 - 13:28
    • Volledig met je eens MustFeed. Volgens mij was Rosberg plan A, is Alonso plan B en Bottas plan C. Mocht dat allemaal niks worden, gaat Wehrlein in die auto.

      Sainz is echt een behoorlijke coureur, maar voor mij echt geen cm beter dan de vorige Toro Rosso coureurs (Buemi, Alguersuari of Vergne). Natuurlijk is Sainz snel, maar hij maakt ook veel fouten. In verraderlijke omstandigheden komt hij goed naar voren, maar niet meer dan dat.

      Er zijn minstens 9 coureurs die ik minimaal net zo goed, zo niet beter dan Sainz vind (Hamilton, Ricciardo, Verstappen, Vettel, Bottas, Alonso, Vandoorne, Perez en Hülkenberg). En dan is het voor Mercedes niet rendabel om je weg te kopen bij de concurrent.

      Neemt niet weg dat Sainz het heel behoorlijk doet, iets wat ik niet verwacht had na zijn wisselvallige resultaten in de opstapklasses. Toch denk ik dat 2017 een heel moeilijk jaar gaat worden, waarin hij veel tegenstand van een geresette Kvyat zal krijgen. Ik verwacht dat Kvyat zelfs voor Sainz zal eindigen in de eindstand.

      • + 2
      • 28 dec 2016 - 15:15
    • Dus @Mustfeed en @Degladdeviking, zo goed is de "opleiding van RB dus niet.....zoals velen hier wel beweren t.o.v. Mercedes :)

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 15:59
    • Wibi anti Sainz???

      We kunnen toch niet ontkennen dat Sainz in een TR met een gedateerde motor prima heeft gepresteerd. Nagenoeg evenveel punten als Max had in 2015. Dat met een Ferrari 2015 motor is een prima prestatie.

      Je zal mij niet horen zeggen dat het een topper is en dat van Mercedes, korrel zout

      • + 1
      • 28 dec 2016 - 16:13
    • Mercedes stuurt hun coureurs naar de DTM. Dat is leuk voor de DTM en Duitsland, maar het lijkt mij niet de optimale voorbereiding voor de Formule 1.

      Wat dat betreft zou mijn voorkeur dan toch bij Red Bull liggen.

      Hoe goed hun opleiding is is moeilijk te zeggen. Als je het tot de F1 schopt is je opleiding in ieder geval niet slecht geweest. Ik denk alleen niet dat Sainz het potentieel heeft voor een wereldkampioen. Een goede subtopper kan hij nog wel worden.

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 19:50
  • Tifoso

    Posts: 2.824

    Sianz heeft de pech dat er op dit moment twee betere coureurs rijden bij RB. Hie is iig meer toe aan een stap hogerop dan Kvyat dat was in 2015.

    • + 0
    • 28 dec 2016 - 13:24
    • Maximo

      Posts: 5.634

      Ik denk eerder dat de topteams toch nog wat twijfels over hem hebben qua het rijden onder druk met een sterke teamgenoot (zoals met Max het geval was) en op de 1 of andere wijze lijkt hij toch niet maximaal punten binnen te slepen als de wagen er wel naar is. Hij heeft exht goede races gehad, maar het totaal aantal punten dat hij heeft weten te halen in 2015 en toch ook nog wel 2016 had toch wel meer kunnen zijn onder de streep.

      • + 1
      • 28 dec 2016 - 13:46
  • F1jos

    Posts: 698

    Ohjeee ......wat is het toch saai

    • + 0
    • 28 dec 2016 - 13:25
  • Maximo

    Posts: 5.634

    Carlos doet ook best goed.

    Met een beetje geluk kan hij zo ooit bij een winnend team terecht komen. Beetje type Rosberg.

    • + 4
    • 28 dec 2016 - 13:43
    • Het enige wat hij tot dusver beter heeft gedaan dan Rosberg is janken in de media.

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 16:00
  • Maximo

    Posts: 5.634

    Denk overigens dat 2017 wel eens zijn moeilijkste jaar kan worden tot nu toe.

    Kvyat zit er nu vanaf het begin bij, dus er is geen voordeel meer t.o.v. de Rus zoals in 2016. Voor Carlos zal het daarom erg moeilijk worden om in 2017 wederom zo veel dominanter te zijn t.o.v. Kvyat als afgelopen jaar en dat kan een hoop vragen oproepen.

    Eigenlijk was afgelopen maanden het perfecte m Voor Carlos valt er in ieder geval meer te verliezen dan Kvyat 2017, voor Carlos valt er in 2017 meer te verliezen dan te winnen bij TR.

    • + 1
    • 28 dec 2016 - 13:51
    • Maximo

      Posts: 5.634

      Daar ging wat mis in het schrijven.

      Ik wilde schrijven dat afgelopen maanden de beste periode was voor Carlos om over te stappen naar een ander/ beter team. Misschien is dat "momentum" in 2017 er niet meer.

      • + 1
      • 28 dec 2016 - 13:53
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @MAXIMO

      Met je eens, SAI kan en zal het komend seizoen moeilijk gaan krijgen met KVY.
      Voor beide zal 2017 een allesbepalend jaar gaan worden, ik denk dat de verliezer van de onderlinge strijd aan het eind van het seizoen kan vertrekken.

      Wat betreft de mogelijkheden van SAI...
      In juni is de optie in het contract van SAI gelicht om hem voor het komend jaar voor STR te behouden. Het nadeel van SAI is dat hij zijn carrière niet in eigen hand heeft, immers zijn management ligt volledig bij RBR.

      Dus om te kunnen overstappen naar een ander team is hij de volledige medewerking van RBR nodig en er zal daarnaast een substantieel bedrag als afkoopsom mee gemoeid zijn (en het laatste waar RBR gevoelig voor is, is geld).

      Wat betreft de belangstelling van andere teams voor SAI...
      De belangstelling vanuit REN lijkt wel degelijk serieus geweest te zijn.
      Voor zover bekend is er vanuit MER geen serieuze poging gedaan om SAI te halen (hij zal best op een lijst gestaan hebben, maar zeker niet op de uiteindelijke short-list - vooral omdat RBR direct al naar buiten bracht dat geen van coureurs beschikbaar zou zijn).

      Van andere teams zijn er geen pogingen bekend...

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 14:33
    • 2017 wordt voor Sainz inderdaad het beslissende jaar.
      Zijn 3e jaar in de F1. Dus mag geen rookie fouten meer maken en moet zeer constant op hoog niveau presteren. Als hem dat lukt kan hij een goed stoeltje bemachtigen. Niet bij RB dan bij een ander team.
      Is zijn prestatie wisselvallig, dan zal hij misschien nog wel ergens rijden, maar niet in een topteam/fabrieksteam.
      En na 2017 heeft hij 3 jaar TR gehad wat een opleidingsteam moet zijn. RB kan hem dan ook eigenlijk niet tegenhouden om ergens anders te gaan rijden als hij niet in de RB kan instappen in 2018.

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 16:47
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @FERRARIRULES

      De vraag is of RBR SAI dan zomaar laat gaan.
      In een interview van juni 2016 gaf SAI zelf aan dat er nog een aantal opties gelicht kunnen worden door RBR.

      En STR is sinds dit jaar eigenlijk geen opleidingsteam meer maar een zusterteam van RBR, ook gezien de opmerking van Tost om vanaf 2018 hechter te gaan samenwerken met RBR.

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 17:38
  • Mercedes die SAI wil hebben?? Laat me niet lachen. Dan liever OCO denk ik, uit de eigen kweekvijver. Straks gaat SAI echt denken dat ie goed is.

    • + 0
    • 28 dec 2016 - 14:12
    • Patrace

      Posts: 1.910

      Sainz is ook gewoon een goede coureur. Dat moet Ocon eerst nog maar later zien.
      Ik zou het dan ook helemaal niet gek gevonden hebben als Mercedes serious geinteresseerd zou zijn in hem. Er zit nog wel groei in en hij doet weinig gekke dingen. Zou hij het Lewis moeilijk maken? Nee, maar dat gaat Bottas ook niet.

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 14:31
  • T-Rexona

    Posts: 81

    Carlos is ook minder omstreden als Max

    • + 0
    • 28 dec 2016 - 14:33
  • Ben nu in Duitsland en hier op SKY Duitsland nog eens alle races compleet uitgezonden (incl. training etc.) Ik zie daar helemaal geen progressie in Sainz. Sterker nog, ik zie hem aan het eind van dit seizoen toenemend fouten maken die eigenlijk niet meer mogen na bijna 2 jaar ervaring in de F1. Velen hebben hier gelijk; in 2017 moet Sainz het nu echt laten zien! Ben benieuwd.....

    • + 2
    • 28 dec 2016 - 14:48
    • Hmmm scoort toch eind van het seizoen 2x een 6e plaats.
      Zijn race in Brazilie in de regen was prima, daar waar andere toppers faalden

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 16:15
    • wibi

      Posts: 3.779

      Komt door strategie van andere teams...die niet al te best was... Sorry... nu heb ik toch iets gezegd....

      • + 0
      • 28 dec 2016 - 16:20
  • De verschillen tussen de toprijders en de semitoppers (waar Sainz in mijn opinie inmiddels wel degelijk bij hoort) zijn in de meest races zo marginaal dat het kwaliteitsverschil tussen Mercedes en de rest van het veld dit wel compenseert. De echte verschillen tussen de rijders blijken in de praktijk bij uitzondering (in 2016 in Brazilië). Als Mercedes geen echte topper kan contrasteren zou Sainz daarom een goede 2e rijder kunnen zijn.

    • + 0
    • 28 dec 2016 - 17:24
  • TDZ

    Posts: 1.296

    zelfde tekst als vorig jaar. maar toen was de naam MAX :)

    • + 0
    • 28 dec 2016 - 18:42
  • Altijd positief????? Zeker als hij net een lekkere dr.l heeft gedraaid op het toilet. Verder zie je erg weinig positieve uitstraling bij kareltje..

    • + 0
    • 29 dec 2016 - 15:15


SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar