user icon

Video: Olav Mol over het jaar van Verstappen

  • Gepubliceerd op 22 dec 2016 15:15
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Olav Mol was dit jaar als Ziggo Sport-commentator getuige van een gedenkwaardig Formule 1-seizoen. Max Verstappen schreef als eerste Nederlander en als jongste coureur ooit een Grand Prix op zijn naam. De 19-jarige Red Bull Racing-rijder heeft de Formule 1 weer helemaal op de kaart gezet in eigen land. Het programma EenVandaag zocht Mol op voor een terugblik op het jaar van Verstappen.

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Hij verwoord heel goed waarom persconferenties en dan vooral de vragen die gesteld worden iedere keer hetzelfde zijn en nergens over gaan....ze zijn allemaal afhankelijk van de F1, hun broodwinning. En daarom geen kritische vragen ook niet door Mol dus.

    • + 0
    • 22 dec 2016 - 15:19
  • Wat een arrogantie weer. Hij begint meteen over hoe hij in Brazilië beter commentaar geeft dan Sky, maar vermeldt er niet bij dat die analyse bij hem ook pas in een herhaling gegeven werd...

    • + 4
    • 22 dec 2016 - 15:21
    • Ja want hij heeft ooit in een raceauto gezeten, dus weet hij het zo goed. Bij SKY zit goddomme Martin Brundle.

      • + 4
      • 22 dec 2016 - 15:42
    • Ja dat stukje vond ik ook al een beetje jammer!

      Lekker je collega's afzeiken wetende dat dat de zender is waar de meeste Nederlanders naar kijken JUIST omdat de inhoud daar van het programma 10x beter is!

      • + 3
      • 22 dec 2016 - 15:42
    • Ja dat stukje vond ik ook al een beetje jammer!

      Lekker je collega's afzeiken wetende dat dat de zender is waar de meeste Nederlanders naar kijken JUIST omdat de inhoud daar van het programma 10x beter is!

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 15:42
    • 2x hetzelfde posten is ook een beetje jammer :)

      • + 1
      • 22 dec 2016 - 15:47
    • wibi

      Posts: 4.483

      Overkomt mij ook wel eens... gebeurt vanzelf.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 15:49
    • Oh dan is het toegestaan :P

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 16:01
    • Aiii

      Posts: 718

      Daarbij was het "how has he managed..." niet een rechtstreekse vraag van "welke techniek gebruikte hij om dat te doen..." maar een "mijn God, hoe heeft hij de beheerstheid om dat op DAT moment te doen..."

      Maar goed, Olav is geen native speaker van Engels en gezien zijn interviews ook niet in de buurt daarvan, dus ik kan hem wel vergeven dat hij de nuance even mistte daar. De arrogantie daarentegen, hm, zeker gezien het feit dat hij bijna continue fouten maakt in zijn commentaar en dingen mist.

      • + 1
      • 22 dec 2016 - 17:03
    • Klopt Alll. Dat laat maar eens zien hoe kortzichtig hij is. Wel heeft olav mij in de jaren 90 vermaakt met zn commentaar en hightech nieuws updates voor een GP. Echter vind ik het tegenwoordig niet om aan te horen.

      Die Britten gaan oprecht uit hun plaat als er iets moois gebeurd op de baan, maar olav zegt woorden die ze in groep 7 van de basisschool gebruiken.

      • + 1
      • 22 dec 2016 - 17:54
    • Koendert

      Posts: 56

      Dat is nu precies de reden dat ik naar Sky commentaar luister. Altijd met respect naar alles en iedereen toe zelfs naar ene Olaf Mol uit NL.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 20:20
    • Ach, de race live kijk ik met Olav Mol. Omdat hij net zo fan is van de sport als dat ik ben.
      Daarna kijk ik 'm nog een keer met commentaar van Sky, om te horen wat de deskundigen er van vinden.

      Ik erger me totaal niet aan Mol, vind het heerlijk om zo'n enthousiaste kerel te horen over de sport waar hij voor leeft.

      • + 1
      • 22 dec 2016 - 23:52
  • Tiswa

    Posts: 95

    Commentaar van het filmpje was niet van Brundle.
    Ook wel makkelijk om iemand af te serveren. Wel grappig om hier zo vaak de reacties te lezen van de alwetende.
    Misschien een idee om zelf een site te beginnen? Staat er nooit meer iets verkeerds op en alleen maar items van zaken en mensen die het geluk hebben dat jullie ze interessant vinden en/of respecteren.
    Dat zal een prachtige site worden........

    • + 1
    • 22 dec 2016 - 16:42
    • Daarom komt er in 2017 ook een nieuwe website uit, die kwalitatief beter is dan deze website. Berichten worden sneller geplaatst, kwaliteit over kwantiteit, en het belangrijkste dat er geen advertenties zijn. Binnenkort komt de beta van het platform uit.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 17:04
    • z0mer

      Posts: 2.085

      Lancering op 1 april?

      • + 2
      • 22 dec 2016 - 17:56
    • @Tiswa waar heb jij het nu over man. Wat heeft het commentaar van het filmpje nu te maken met het idee om zelf een website te beginnen?!!

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 17:57
  • Fireblade

    Posts: 987

    Gezien de middelen die hij tot zijn beschikking heeft, vind ik dat hij goed bezig is en zijn enthousiasme alleen al maakt het, in mijn geval al sinds 1994, nog steeds leuk om naar te kijken. En een beetje reclame maken voor jezelf is niks mis mee...

    • + 3
    • 22 dec 2016 - 16:48
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Precies!

      Bovendien worden de man in het kader van dit interview vragen gesteld waar hij netjes op antwoord. Wat moet hij dan? Niks zeggen?

      Daarbij moet je ook niet vergeten dat deze bijdrage van EenVandaag voortkomt uit het succes van Max en indirect een reclame is voor mensen die de sport nog niet zo kennen om die wellicht meer te gaan volgen. Mogelijk dus meer kijkers naar Ziggo trekt en Ziggo misschien eerder geneigd is in de F1 te investeren

      • + 3
      • 22 dec 2016 - 20:08
  • Ramon

    Posts: 308

    We zijn in Nederland gezegend dat we een man als F1 commentator hebben die het beter ziet dan de jongens van SKY en toch zo bescheiden is gebleven.

    Ik vind Olav zelfs zo goed dat ik liever een virus riskeer met een crappy stream en SKY opzet.

    Overigens vond ik het niet altijd zo slecht. Toen ik F1 begon te volgen halverwege jaren 90 vond ik het prima, maar na een tijdje pik je dingen op en begint op te vallen hoe vaak die man ernaast zit. Dan hoor ik toch 1000x liever een David Coulthard of een Martin Brundle en ja zelfs David Croft dan deze man.

    • + 3
    • 22 dec 2016 - 17:25
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Inmiddels zelfs liever professioneel zaaddodend middel Ronald van Dam.

      • + 0
      • 22 dec 2016 - 22:57
  • Lexx

    Posts: 801

    Olaf is in dit filmpje net zo enthousiast over zichzelf dan hij over Max is. Ik kijk veel liever naar Sky, omdat ik juist het gevoel heb dat ze daar wat beter door hebben hoe de race verloopt en wie op welke strategie bezig is. Door bijna alleen op Max te focussen missen ze bij Ziggo wel eens belangrijke momenten.

    • + 3
    • 22 dec 2016 - 18:19
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Respect de skills van Olav. Hij kan uit zijn dak gaan op een herhaling, ieder interview ongemakkelijk maken, op het Plooijknopje duwen, noem maar op, Olav kan het. Restecp tha skillz.

    • + 0
    • 22 dec 2016 - 22:55

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.205
  • Podiums 44
  • Grand Prix 121
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar