user icon
user icon

'Max weet wanneer te focussen en te relaxen'

  • Gepubliceerd op 20 dec 2016 15:56
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 is momenteel ongekend populair in Nederland en dat is natuurlijk toe te schrijven aan de successen van Max Verstappen. Jules Szymkowiak, tegenwoordig actief in de Blancpain Series, was in 2014 de teamgenoot van Verstappen bij Van Amersfoort Racing in de Formule 3.

In dat jaar leerde de nu 21-jarige Szymkowiak hem een beetje kennen. Aan Motor Sport Magazine deelde hij mede: "Max is iemand die dondersgoed weet wanneer hij zich moet focussen en hard moet werken, maar hij is ook iemand met wie je lol kunt trappen en die weet hoe hij zich moet ontspannen."

"Max heeft alles zelf verdiend. Het is niet dat hij iets cadeau heeft gekregen, hij heeft het zelf afgedwongen en verdiend. Als iemand het verdient, dan is hij het wel. We waren vrij hecht, dus ik wist wel dat hij met een aantal Formule 1-teams in gesprek was."

Desalniettemin kwam de aankondiging dat Verstappen op 17-jarige leeftijd bij Toro Rosso in de Formule 1 zou debuteren als een verrassing voor Szymkowiak. "Ik had nooit verwacht dat het zo'n vaart zou lopen. Ik dacht dat hij nog één jaar nodig zou hebben, maar ze stoomden direct door naar de Formule 1. Dat was verrassend, maar het heeft goed uitgepakt."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Betoog aan Berlijn; offtopic negen doden door aanslag in Berlijn? Hoor ik dat goed..

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 16:12
    • KoBus

      Posts: 2.382

      Triest genoeg al 12 doden en 48 (deels zwaar) gewond...
      Maar was gisteravond al :-(

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 16:16
    • wibi

      Posts: 3.827

      Je ligt achter....morgen naar Oberhausen...

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:19
    • @kobus. Oeioei, heb ik gemist, nah komt dichterbij die shit!

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 16:19
    • @Maxiaans, komt dichterbij?!? Heb je de aanslagen in België ook gemist? Voor een groot gedeelte van ons Land is zelfs Parijs dichterbij. (met alle respect naar de betrokkenen)
      Maar uiteraard een zeer trieste gebeurtenis.

      • + 1
      • 20 dec 2016 - 16:32
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @WIBI

      Veel plezier morgen...
      De veiligheidsmaatregelen zullen wel aangescherpt zijn, dus waarschijnlijk ook de risico's wat minder.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:33
    • @mrMarly. De aanslag in België niet gemist, alleen niet aan gedacht tijdens schrijven van post hierboven..

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:52
    • @wibi, da's heel dichtbij.. bedankt :-(

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 16:56
    • wibi

      Posts: 3.827

      @Kobus: bedankt ! Zal niet veel gebeuren daar denk ik en houd anders wel van een gokje.
      @Maxiaans: hoop dat er niet veel gebeurt, want dit is inderdaad dicht bij Nederland..;-)

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 17:24
  • Je kon het ook goed zien tijdens de rode vlagsituaties in Australië en Brazilië. Hij zit dan gewoon te dollen met z'n engineers na die vette crash van Alonso, terwijl de meeste coureurs nog helemaal in "racemodus" zitten.

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 16:45

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar