user icon

Verlies heeft motivatie Hamilton verdubbeld

  • Gepubliceerd op 20 dec 2016 11:28
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Lewis Hamilton is erop gebrand om volgend jaar de troon in de Formule 1 terug te claimen. De Mercedes-coureur vertrok het vaakst van pole position en won de meeste races, maar hij delfde het afgelopen seizoen toch het onderspit in de titelstrijd met Nico Rosberg. De Brit is vastberaden om volgend jaar weer het kampioenschap voor zich op te eisen.

Hamilton vertelde in een interview met TIME Magazine: "De afgelopen weken zijn vrij pijnlijk geweest. Dit is de tijd van het jaar dat je terugkijkt, reflecteert en vervolgens de bladzijde omslaat. Je probeert het negatieve achter te laten en op een positieve wijze vooruit te kijken. Dat kost nu natuurlijk wat meer moeite, maar ik ga steeds meer verlangen naar volgend seizoen."

"Ik bevind me mentaal gezien in een goede plek. Ik heb een proces in mijn hoofd voor volgend jaar. Het verliezen van het kampioenschap heeft mijn motivatie om de titel in 2017 terug te pakken verdubbeld. Ik heb nu twee keer zoveel honger."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Dames en heren....uw nieuwe WK F1 2017 haha

    • + 2
    • 20 dec 2016 - 11:38
    • Ach gut heb je 'm al uitgeprint en boven je bedje gehangen???

      • + 2
      • 20 dec 2016 - 17:37
    • v6power

      Posts: 689

      Van die uitspraken hebben we er wel al meer gezien. Hoge bomen vangen veel wind. Hopelijk val je niet te diep als het moest tegen vallen met je voorspelling van het nieuwe WK F1 2017 (lol) hahahaha.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 20:42
    • Ach gut Sandertje...nog steeds gefrustreerd.

      • + 0
      • 21 dec 2016 - 13:09
  • Wel triest als je als top sporter je motivatie nog kunt "verdubbelen". Dat betekent dus dat je tot nu toe nog niet voor de volle 100% gemotiveerd was...

    • + 6
    • 20 dec 2016 - 12:00
    • Als je 2 jaar achter elkaar wereld kampioen bent geworden is je motivatie natuurlijk lager dan wanneer je hem nog nooit hebt gewonnen.

      Kijk Rosberg zijn motivatie om nog f1 te rijden is nu 0%

      • + 2
      • 20 dec 2016 - 12:09
    • gp

      Posts: 4.263

      En toch iets negatief vinden in deze uitspraken. Hoe krijgen jullie het voor elkaar? Wat gaan jullie doen als hij echt iets negatief zegt. Dat is dan waarschijnlijk een hele maand party of zo?

      • + 5
      • 20 dec 2016 - 12:13
    • sailor

      Posts: 10.410

      Hamilton was niet altijd super motiveert heeft die aangegeven, maar dat hoeft toch ook niet met 40 miljoen per jaar...

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 14:14
    • @Remedy81, hij zal het wel niet op die manier bedoeld hebben, maar "nu twee keer zoveel honger hebben" is inderdaad niet zo'n handige uitspraak.
      Lijkt toch een beetje op toegeven dat zijn honger in 2016 niet groot genoeg was, waar het aan het begin van seizoen ook wel wat schijn van had.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 15:14
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Simplistische reactie. Tegenspoed motiveert. Is niets vreemds aan. Is juist een teken van kracht. Ipv bij de pakken neer te zitten gewoon er alles aan doen om terug te komen.

      Het is dus niet van 50 naar 100, maar van 100 naar 200. Dat is wat een boost is. Het gaat voorbij het maximale.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 19:03
    • Heren... (of dames)... Ik bedoelde het een beetje sarcastisch, ik snap best wat hij bedoelt inderdaad leek het er in het begin van het jaar op dat hij dacht het hem wel aan zou komen waaien.

      Het enige waar ik me aan irriteer is dat dit altijd zo'n standaard "mode" uitspraak is van een topsporter als het een jaartje tegen heeft gezeten. Dit zeggen heeft compleet geen waarde en slaat nergens op in mijn ogen...

      • + 0
      • 21 dec 2016 - 06:46
  • Wat een gelul altijd hahaha..

    • + 1
    • 20 dec 2016 - 12:46
  • Hij hoeft volgend jaar niet veel te doen denk ik... Als Mercedes weer zoveel sterker is word het echt enorm saai want dan rijd Hamilton gewoon weg van iedereen en is de battle erachter... (super saai!! en F1 is al enorm saai aan het worden..)

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 14:19
    • Montfort

      Posts: 883

      Ik ben er ook bang voor.
      Maar van de andere kant, als RBR nog verder naar Mercedes toe kruipt, Ferrari ook een flinke stap maakt krijgen we misschien een geweldig seizoen.
      Laten we hopen dat HAM zijn motivatie (en talent natuurlijk) iedere race weer moet gebruiken om te vechten voor die podiumplek.

      • + 0
      • 20 dec 2016 - 17:50
  • Ik vind Hamilton zo eigenlijk wel snel genoeg. Als ie er nog meer uit weet te halen kan de rest wel thuisblijven.

    • + 2
    • 20 dec 2016 - 17:51

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park