user icon

Rosberg: "Bottas en Wehrlein uitstekende rijders"

  • Gepubliceerd op 14 dec 2016 09:28
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Nico Rosberg bemoeit zich niet met zijn opvolging bij Mercedes. De Duitser, die na het behalen van zijn eerste wereldtitel aankondigde te stoppen met racen in de Formule 1, leest net als alle andere autosportfans de verhalen over de mogelijke kandidaten, maar hij heeft geen voorkeur.

Het lijkt zich toe te spitsen op Valtteri Bottas en Pascal Wehrlein. Rosberg vertelde aan Canal Plus: "Toto Wolff toonde begrip voor mijn beslissing, bij Niki Lauda kostte dat meer moeite. Ik weet niet wie Mercedes aan zal stellen, maar Bottas en Wehrlein zijn allebei uitstekende coureurs."

Hij vervolgt: "Jacques Villeneuve zei me eens zo lang mogelijk door te gaan. Ik heb niet naar hem geluisterd en ik heb vrede met mijn besluit. Ik ben bezig met een tour, elke dag ben ik in een ander land. Daarbij denk ik vooral aan mijn kampioenschap, niet aan mijn pensioen. Dat verandert wellicht wanneer ik vrij ben."

Rosberg had nog 45 miljoen euro bij Mercedes kunnen verdienen. "Het was een goed contract, maar geld speelde geen rol in mijn beslissing. Door mijn werk als Formule 1-coureur heb ik al heel veel geld verdiend. Ik besefte dat meer geld me niet per definitie nog gelukkiger zou maken."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • twslex

    Posts: 570

    Whoa: Pastor as we speak is in Brackley een stoeltje aan het schuimen is bij Mercedes....... bron: F1Latam

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 09:37
  • Nou begrijp ik Nico. Als Sjaak iets zegt kan je het best het tegenovergestelde doen.

    • + 2
    • 14 dec 2016 - 09:38
    • verdomme, te laat

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 18:55
    • Great minds think alike ;)

      Eerlijk gezegd had ik al een raar gevoel bij Brazilië, toen Lewis , Nico en Max na de race met elkaar kletsten en die schuiver van Max ter sprake kwam, en de inhaalrace.
      Nico zat toen met onverholen ontzag naar Max te kijken.

      En ik dacht: Ja jongen, daar sta je dan. Tegenover je staat de toekomst.
      Wat heb jij nog te bieden?
      Hoe ga je voor jezelf verantwoorden dat je op dit podium rond rijdt om wereldkampioen te worden terwijl je ziet dat er rijders zijn met meer talent?
      Dit zou volgend jaar al niet meer kunnen lukken zo.

      Wie weet is daar inderdaad het kwartje gevallen?

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 23:01
  • F1jos

    Posts: 901

    Zoals velen onder ons ook niet graag naar Sjakie willen luisteren.

    • + 1
    • 14 dec 2016 - 09:43
  • Goed zo Nico voor het geld moest je niet blijven en geniet nu van je kleine familie! Voor wat betreft zijn uitspraak over Bottas & Pascal ben ik niet akkoord.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 10:31
  • Nog iemand die zo verstandig is om niet naar Villeneuve te luisteren.

    • + 1
    • 14 dec 2016 - 10:54
  • Wel goed dat Nico zich niet laat verleiden om zijn loopbaan nog maximaal te rekken omwille van de centen als hij van zichzelf niet het gevoel heeft dat het sportief gezien nog toegevoegde waarde heeft, lekker de eer aan zichzelf houden en op het hoogtepunt stoppen, ik ken 2 mannen die dit jaar afzwaaien die daar heel anders over dachten..

    • + 3
    • 14 dec 2016 - 11:17
  • Race-Pace

    Posts: 343

    R E S T E C P (Bron: Ali G.)

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 12:36
  • Arran

    Posts: 1.120

    En zo snapt plots heel F1today ineens waarom Nico is gestopt.

    Wie van ons zou het advies van Sjakie nu wel opvolgen.

    Ligt misschien aan mij, maar maakte Nico niet een verkapte sneer naar sjakie.
    Ik hoef niet tot ellende door te gaan voor paar centen, ik was wel succesvol en heb daar meer als voldoende aan verdient dat 45Mil wisselgeld is, en dat makkelijk kan missen

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 13:37
    • Je moet er wat voor over hebben om Sjakie in zijn hemd te zetten...

      45 miljoen is niet niks. Maar het was voor een goed doel :)

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 23:05
  • Snap er nog steeds niets van dat er maar zo gemakkelijk contractbreuk gepleegd wordt. Rosberg had een contract tot eind 2018, maar veegt twee jaar eerder gewoon zijn reet ermee af. Zoveel betekent dus een contract in de F1... :(

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 15:31
    • KoBus

      Posts: 2.382

      Er zal allicht een ontsnappingsclausule in het contract gezeten hebben.
      Vaak mag je dan wel stoppen met racen, maar niet een nieuw contract bij een ander team afsluiten. Dan kun je dus geen financieel voordeel uit je contractbreuk halen.

      • + 0
      • 14 dec 2016 - 17:43
  • Toch een knap besluit...45 Miljoen :)

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 16:28
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Hij vervolgt: "Jacques Villeneuve zei me eens zo lang mogelijk door te gaan. Ik heb niet naar hem geluisterd en ik heb vrede met mijn besluit. Ik ben bezig met een tour, elke dag ben ik in een ander land. Daarbij denk ik vooral aan mijn kampioenschap, niet aan mijn pensioen. Dat verandert wellicht wanneer ik vrij ben."

    Heb sterk het idee dat Nico op de een of andere manier bang is geworden en daarom is gestopt . Heb even wat dingen opgezocht.

    Ik ben heel erg blij dat het voorbij is en wil de titel opdragen aan mijn vrouw. Dank je voor al je steun, je was geweldig! En natuurlijk ook ons dochtertje Aaliyah. Echt ongelooflijk."
    Hij vervolgt: "Ik kon niet nadenken over wat er op het spel stond, dat werkte niet.
    Rosberg geeft toe dat hij in de laatste Grands Prix van 2016 niet zichzelf was.
    Rosberg verkondigde eerder al over dat moment: "Mijn engineer zei over de boordradio dat het cruciaal was om Max Verstappen te passeren. Ik dacht bij mezelf: 'Holy moly!' Dat was niet leuk om te horen, het gaf me een naar gevoel. Het was niet goed, maar het lukte wel. Het gevoel dat ik had toen ik realiseerde dat ik Max voorbij was, zoiets heb ik nog nooit in een raceauto gevoeld."

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 17:44
  • Holy shit wat een geld, knap dat je zo'n beslissing neemt ipv een jaartje lekker meerijden.

    • + 0
    • 14 dec 2016 - 17:54

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit