user icon

Hamilton niet betrokken bij selectieprocedure

  • Gepubliceerd op 07 dec 2016 14:56
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes betrekt Lewis Hamilton niet bij de procedure om een opvolger voor Nico Rosberg te selecteren. Dat verkondigde motorsportbaas Toto Wolff in gesprek met Sky Sports F1. Mercedes is naarstig op zoek naar een vervanger voor wereldkampioen Rosberg. Valtteri Bottas en Pascal Wehrlein gelden op dit moment als favorieten voor het zitje naast Hamilton.

De drievoudig wereldkampioen heeft zelf geen stem in het proces op zoek naar een nieuwe teamgenoot voor hem. Wolff: "Het is zoals met onze andere werknemers. We geven Lewis de informatie zodra wij een punt bereikt hebben waarop we denken dat we een goede keuze kunnen maken, pas dan informeren wij hem."

"Hamilton is een belangrijke pilaar onder het succes van het team de afgelopen jaren. Toen hij kwam is alles veranderd, dus hij heeft zeker een belangrijke rol gespeeld. Het is zaak om hem gelukkig te stemmen. De dynamiek tussen onze twee rijders is vanzelfsprekend ook een van de factoren waar we rekening mee houden bij het aantrekken van een nieuwe coureur."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Het moet ook niet gekker worden!

    • + 0
    • 7 dec 2016 - 15:10
    • Dan staat straks Bieber op de eerste startrij!

      • + 0
      • 8 dec 2016 - 04:17
  • wibi

    Posts: 4.483

    "Het is zaak om hem gelukkig te stemmen." volgens Mercedes... en je vraagt hem niets ? Hoop ik voor jullie dat iemand 'goed gokt'...

    • + 2
    • 7 dec 2016 - 15:10
  • joli

    Posts: 38

    Hij zal altijd gelukkig zijn. De rijders die hem kunnen belagen gaan ze waarschijnlijk niet binnenhalen. Blijven er de mindere goden over en die stopt hij zo in zn zak.

    • + 3
    • 7 dec 2016 - 15:17
    • ik vrees het ook, van een Wehrlein of Bottas zal Lewis écht niet nerveus worden...

      • + 2
      • 7 dec 2016 - 15:21
    • Als hij een mindere rijder naast zich krijgt gaan waarschijnlijk zijn eigen prestaties daar ook onder lijden. Dat beseft Toto ook goed!

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 18:06
    • gp

      Posts: 4.207

      Ik had begrepen van Hamiltons uitspraken dat hij juist liever iemand heeft die hem kan belagen.

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 18:13
    • Ik denk dat Lewis het wel kan waarderen als Fernando naast hem komt. Stel Pascal komt in dat stoeltje, en verslaat Lewis zonder gekke dingen, is Pascal dan zo goed of Lewis toch niet zo goed? Met Fernando naast hem, als Lewis wint is hij de held, want ECHT beter dan 1 van de besten op de grid, en als Lewis verliest heeft hij verloren van 1 van de besten op de grid, geen schande dus.

      • + 1
      • 7 dec 2016 - 18:21
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Nadeel kan zijn dat ham niet tot het uiterste moet gaan en dat kan nadelig werken voor mb.

      • + 0
      • 8 dec 2016 - 00:21
  • Niet zo gek..Hammie is veel te druk op dit moment met 'selectie procedures' aangaande vrouwelijk schoon...mag ook wel na een jaar beulen voor Mercedes.

    • + 4
    • 7 dec 2016 - 15:26
    • Weer zo een tokkie opmerking.
      Zit het je zo dwars?

      • + 3
      • 7 dec 2016 - 15:49
    • ''selectie procedures' aangaande vrouwelijk schoon'

      wat is daar nou 'tokkie' aan? gewoon een hele mooie bezigheid lijkt me,
      ik mag hopen voor Lewis dat hij daar mee bezig is, ik zou het wel weten als ik in zijn schoenen stond iig...

      • + 5
      • 7 dec 2016 - 15:55
    • @Jean de manier waarop hij het zegt en dat het waarschijnlijk niet eens het geval is.

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 16:50
    • Met zoveel geld, moet dat geen probleem zijn. Hij kan goed doorselecteren ;-)

      • + 1
      • 7 dec 2016 - 17:35
    • @F1FAN1993 rare opmerking van jou, wat is jouw frustratie of ben je preuts? Ik zeg dat de kans groot is dat Hamilton zijn tijd op dit moment liever wil steken in mooie vrouwen en relaxen. Reken maar dat hij er van geniet hoor...zoals vele andere rijke single sporthelden. Je krijgt zat aandacht en alles wat je wil kan je krijgen. Misschien komt dat ook wel in het boek van Hammie die hij over een paar jaar gaat schrijven.

      • + 1
      • 7 dec 2016 - 19:59
    • Hamilton steekt er veel tijd in ;)

      • + 1
      • 7 dec 2016 - 21:51
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Ik benijd Ham, als ik hem was dan wist ik het ook wel.

      Lekker veel meters maken en inrijden voor het nieuwe seizoen ;-)

      • + 0
      • 8 dec 2016 - 00:23
  • scalare

    Posts: 34

    Hamilton is bezig aan zijn laatste jaar bij Mercedes.

    • + 0
    • 7 dec 2016 - 15:28
    • doe mij ook z'n glazen bol.

      • + 1
      • 7 dec 2016 - 15:35
    • 2016 loopt anders al over 24 dagen af... Vertel ons eens wat je weet?

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 15:47
    • @SCALARE wat zie je nog meer gebeuren in die glazen bol? Wie wordt er wereldkampioen in 2017? Dondert Europa nog verder in elkaar? :)

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 15:48
    • Tizzle

      Posts: 1

      Dat laatste zoieso Darlos Cainz, daar heb je geen glazen bol voor nodig

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 19:09
  • mijn hemel, als mijn ''baas'' zo zou redeneren vroeg ik hem of hij zn medicijnen wel geslikt heeft.

    • + 0
    • 7 dec 2016 - 16:33
  • Alonso!!!

    • + 0
    • 7 dec 2016 - 18:10
  • TDZ

    Posts: 1.296

    En zo hoort het. Het zou anders ook de "sollicitant" de indruk kunnen geven dat hij de rol van 2e viool gaat vervullen..........

    • + 2
    • 7 dec 2016 - 18:24
    • Zo kun je 'm inderdaad ook bekijken. Sterk +

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 19:30

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.336
  • Podiums 97
  • Grand Prix 120
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar