user icon

Felipe Nasr bereid te wachten tot februari

  • Gepubliceerd op 07 dec 2016 11:33
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Felipe Nasr laat zich niet uit het veld slaan door de slechte ontwikkelingen met betrekking tot zijn Formule 1-toekomst. Eerst trok Banco do Brasil de stekker uit de sponsoring van de Braziliaan en vervolgens moest hij overal lezen dat Sauber andere kandidaten op het oog heeft voor 2017.

De Zwitserse renstal heeft Marcus Ericsson reeds bevestigd en voor het tweede stoeltje was Pascal Wehrlein de grote favoriet, maar dat is op een laag pitje gezet door de vacature bij Mercedes. "Ik heb goede gesprekken gevoerd met Sauber, maar die zijn nu gepauzeerd", aldus Toto Wolff tegen DPA.

Nasr kan dus niets anders doen dan wachten of hij nog ergens terecht kan voor komend seizoen. De Braziliaan is bereid om daar heel ver in te gaan. "In theorie kan ik wachten tot februari", verklaarde hij aan UOL Esporte. De eerste wintertest begint op 27 februari.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • "In theorie kan ik wachten tot februari"..... Tja, in de praktijk kan ie waarschijnlijk ook niet anders dan wachten. Weinig keus lijkt mij. Ik neem aan dat hij Manor (en Mercedes) ook overweegt, maar ik ben bang dat het exit is voor hem. Wat mij betreft ook niet veel aan verloren. Liet voor zijn debuut mooie dingen zien in andere klassen, maar in de F1 maar of te weinig. Zelfs met een slechte auto moet je je kunnen onderscheiden tov je teamgenoot.

    • + 1
    • 7 dec 2016 - 11:42
    • klopt..dit is de enige waarheid. Het enige jammere vind ik dat er dan sinds Emerson Fittipaldi geen Braziliaanse coureur meer is en dat dit misschien ook weer zal leiden tot de afzegging van de enige grand prix in Zuid-Amerika.

      • + 1
      • 7 dec 2016 - 11:54
    • CTRA

      Posts: 3.599

      In theorie kan hij wachten tot februari, in de praktijk totdat hij een ons weegt.

      In ieder geval dat vermoeden heb ik.

      • + 3
      • 7 dec 2016 - 12:28
  • Zet Nasr dan in die Merc.

    • + 2
    • 7 dec 2016 - 12:24
    • zou RedBull wel eens met je zijn haha

      • + 2
      • 7 dec 2016 - 12:45
    • aap

      Posts: 1.366

      in ierder geval hoop ik dat er een braziliaan blijft (dus Nasr)

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 12:56
    • CTRA

      Posts: 3.599

      Waarom moet er een braziliaan blijven?

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 12:57
  • wieNiet

    Posts: 110

    Ik heb nooit begrepen dat Renault dit seizoen niet gekozen heeft voor de veel talentvollere Nasr in plaats van de Brit Palmer. Nasr heeft toch wel wat leuke dingen laten zien in zijn eerste jaren en had met een betere bolide dan met alle respect een Sauber, kunnen laten zien uit welk hout hij gesneden was. Palmer heeft geen uitzonderlijke (F1) coureur kwaliteiten en heeft het aanzicht van een lelijke riool rat. Overigens geen idee of er mooi uitziende riool ratten bestaan maar dat is een andere discussie, als hij kon racen als Nikki was het geen probleem geweest maar ook dat zit er niet in. Snap überhaupt niet waarom de beste man ooit een stoeltje heeft weten te bemachtigen bij een F1 team, laat staan bij Renault.

    • + 1
    • 7 dec 2016 - 12:52
    • CTRA

      Posts: 3.599

      Ik zie dat dit je eerste reactie is, maar als dit het niveau van al je posts gaat worden hoop ik ook je laatste.

      Moet beter kunnen, oh ja, welkom

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 13:01
    • wieNiet

      Posts: 110

      @ CTRA

      Hmm jammer voor jou dat je niet door mijn sarcastische

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 14:15
    • wieNiet

      Posts: 110

      @ CTRA

      Hmm jammer voor jou dat je niet door mijn sarcastische bedoelde (minachtende) ondertoon kan kijken als ik mijn mening geef over een F1 coureur waarbij ik mijn twijfels heb. Het is tenslotte een forum waarop gediscussieerd wordt? En daarbij het doel om toch ook een discussie uit te lokken? Waarom ik dan wordt aangesproken door iemand die oordeelt over welk niveau mijn reactie is, is mij dan ook een raadsel…

      Volgens mij is dit een nog altijd een kennisplatform en een forum over motorsport waarbij de iedereen zijn mening mag vertellen mits dat in richtlijnen van website past. En volgens mij heb ik mij daar netjes aan gehouden?

      Mocht je van mening zijn dat het beter kan, stel ik voor dat je zelf inhoudelijk reageert en aangeeft wat je zo stoort aan mijn post. Want naast een beetje interessant doen is jouw bijdrage is nu ook van 0,0 waarde.

      Oh en verder bedankt!

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 14:15
    • CTRA

      Posts: 3.599

      Als jezelf het verschil niet weet tussen beledigen en sarcasme dan valt er voor mij niets uit te leggen.

      En als jij denkt dat sarcasme altijd geoorloofd is, prima hoor.
      Zou ik toch even gaan opzoeken wat sarcasme is en waar het voor bedoeld kan worden.

      Mooi, dan weten we meteen wat we aan je hebben.

      Succes op het forum, ga je nodig hebben.

      • + 0
      • 7 dec 2016 - 16:29
  • Nasr Braxit?

    • + 0
    • 7 dec 2016 - 12:59
  • Pfff... en wij maar verplicht wachten tot maart.. aansteller!

    • + 0
    • 8 dec 2016 - 04:15
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Sauber.... andere kandidaten? :)

    • + 0
    • 8 dec 2016 - 09:48

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, BR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park