user icon

Rosberg twijfelt over startnummer voor 2017

  • Gepubliceerd op 01 dec 2016 13:21
  • comments 39
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Nico Rosberg heeft met zijn wereldtitel het recht op startnummer 1 verworven voor volgend seizoen. Het is echter nog maar de vraag of de Duitser daar gebruik van zal maken. Rosberg weet nog niet met welk startnummer hij in 2017 zal rijden.

Op de vraag of hij volgend jaar met het startnummer 1 zal racen, antwoordde de kersverse kampioen: "Ik heb geen idee. Ik hou vanzelfsprekend van startnummer 6. Mijn vader won zijn wereldtitel met zes als nummer en ik nu ook, dus het is een geluksgetal voor ons. Ik weet het nog niet, dat is het."

Het zou niet uniek zijn als Rosberg besluit om niet met startnummer 1 aan de start te verschijnen in 2017. Lewis Hamilton reed het afgelopen seizoen ook gewoon met zijn eigen nummer 44.

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Gewoon doen Nico. #1

    Die kans krijg je nooit meer..

    • + 12
    • 1 dec 2016 - 13:24
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Ik vind dat dit gewoon verplicht moet worden, wat is dit nou voor onzin, een wereldkampioen die zijn rondjes doet met nummer 6.

      • + 1
      • 1 dec 2016 - 15:15
    • Atlaz

      Posts: 748

      Aangezien Mercedes al de hashtag #n1co gebruikt, is de kans groot dat hij ook nummer 1 op de auto zal laten zetten.

      • + 1
      • 1 dec 2016 - 15:35
  • Ik denk dat Nico denkt.....Ben eigenlijk nummer 2

    • + 15
    • 1 dec 2016 - 13:26
  • Meeste coureurs doen dit niet zie motogp.
    Komt arogant over op sommige mensen. Daarbij heb je een eigen nummer gekozen met een reden.

    • + 1
    • 1 dec 2016 - 13:36
    • Klopt, maar nummer 1 kun je niet kiezen zonder kampioen te zijn geworden.
      Dus vind het totaal niet arrogant.
      Een van de weinige reden die ik kan bedenken om het niet te doen is dat dan alle supporters weer nieuwe merchandise moeten aanschaffen.
      Ze kunnen in dit geval natuurlijk ook een jaartje doorbijten, want na dit seizoen word het toch weer nummer 6.
      2018 rijd Max met 1.....

      • + 2
      • 1 dec 2016 - 13:44
    • k.w

      Posts: 707

      @ xamverstappen
      Je weet toch dat Stoffel mee rijd in 2017 ! ! ;) ;)

      • + 1
      • 1 dec 2016 - 14:03
    • wibi

      Posts: 4.506

      Volgens mij staat Stoffel met #47 aan de start...

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:08
    • The dre

      Posts: 2.184

      Stoffel wordt zoek gereden door max, en zeker zolang stoffel bij dat ziekenhuis team rijdt, dus lijkt me niet K.W

      • + 1
      • 1 dec 2016 - 14:14
    • @Wibi, het klopt wat jij zegt, alleen bedoeld K.W iets anders dan dat jij leest :)
      Hij bedoeld dat Stoffel mee rijd volgend seizoen en dus Stoffel in 2018 met nr 1 rijd.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:28
    • k.w

      Posts: 707

      @ wibi
      Heb het over het laatste zinnetje van xamverstappen....in 2018 ! rijd Stoffel dus met Nr.... ;)

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:31
    • @K.W idd Stoffel rijd ook mee maar met welk n° dat weten we nog niet, ik hou wel van n° 27 die vele jaren op de Ferrari pronk.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 15:22
    • Atlaz

      Posts: 748

      @Wibi - Het startnummer van Stoffel is nog niet officieel bekend. In Bahrein had de FIA nr. 47 toegewezen aan Stoffel Vandoorne, maar hij mag voor het komende seizoen zijn eigen nummer kiezen. Maar aangezien hij al succesvol was met nummer 47, is het niet ondenkbaar dat hij dit nummer houdt.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 15:30
    • Ik denk als verstappen ooit kamioen wordt hij zijn eigen startnumner behoud.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 16:12
    • Casey Stoner had het wel slim opgelost in de MotoGP na zijn titel met Ducati. Hield zijn eigen nr 27, maar zette er heel klein een '1' in

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 20:16
  • Als ik Nico was, zou ik het doen. Wellicht krijgt hij deze kans niet weer

    • + 1
    • 1 dec 2016 - 13:43
  • JMWP71

    Posts: 12

    Als je slim bent ....... blijf je bij nr 6 !!!

    • + 1
    • 1 dec 2016 - 13:45
  • Als dat (6) een 'geluksnr' is, ha ha ha ha...

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 13:53
  • Nummer 6 een geluksnummer? Hoeveel keer is hij daarmee dan al eerder kampioen geworden?

    Ik zou maar heel gauw die nummer 1 pakken als ik Nico was. Die kans komt nooit weer.

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 13:58
  • Stel dat nico nr 1 pakt, en er komt een nieuwkomer in de f1 om wat voor reden dan ook, kan deze coureur dan nr 6 opeisen? of blijft nr 6 voor nico bewaard?

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 14:09
    • The dre

      Posts: 2.184

      Zat ik me net af te vragen

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:15
    • Volgens mij niet, wanneer er volgend jaar iemand ander wk wordt dan heeft nico weer nr 6 omdat hij daar voor de rest van zijn f1 cariere aanvast zit

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 14:20
    • De nummer 6 zal gereserveerd blijven voor Nico.

      • + 2
      • 1 dec 2016 - 14:32
    • Nummers blijven gereserveerd tot 3 jaar nadat je je laatste race hebt gereden. Maak je daarna nog een comeback, dan kan het zijn dat iemand anders jouw nummer in gebruik heeft genomen.

      • + 3
      • 1 dec 2016 - 14:49
    • Dus Button heeft misschien een probleem als hij in 2020 weer voor McLaren gaat rijden..

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 17:16
    • Lewis komt terug bij Mclaren, Zak Brown heeft al laten weten wanneer Lewis zijn contract afloopt hij hem graag bij Mclaren wil hebben.

      Stoffel niet Lyrisch over Hamilton

      • + 0
      • 2 dec 2016 - 00:50
  • Alonso14

    Posts: 202

    Ik zou sowieso met nr 1 rijden, heerlijk zo een 1 op je wagen.

    • + 1
    • 1 dec 2016 - 14:30
  • Zeker doen! Vooral om Lewis er 20 weekends aan te herinneren dat hij verslagen is! Niets zo mooi als leedvermaak!

    • + 7
    • 1 dec 2016 - 14:32
  • Ik zou die nummer 1 nemen, die zal niet vele jaren op je auto zien blinken Nico!

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 15:19
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Rosberg is een Duitser dus die rijd met nummer 1 let maar eens op .

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 16:58
  • Lekker belangrijk zeg ;)

    • + 0
    • 1 dec 2016 - 17:35
    • Hé wat doet mijn pincode achter jouw naam ;)

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 18:37
  • In Amerika hoort een startnummer bij een auto en rijdt een coureur met de nummer # auto...

    Zo was het in de Formule 1 ook.

    De nummers schoven per team eigenlijk alleen heen en weer tussen teams als de kampioen dat jaar verhuisde, zo reed Senna in 1990 met startnummer 27 en Berger met 28 omdat Prost als WDC verhuisde naar Ferrari wat sinds 1981 met deze nummers had gereden, Alan Jones werd WK in 1980 met nr 27...
    Keke reed als wereldkampioen met nummer 1 in 1983.

    Zoals velen hier geloof ik niet dat Nico een tweede kans krijgt om het nummer 1 een seizoen lang op zijn auto te laten prijken.
    Lewis heeft dat al gedaan in 2009 en in 2010 heeft Lewis zelfs met nummer 2 rondgereden.
    Vettel heeft in 2011 rondgereden met het nummer 1.
    Rosberg zou ook de geschiedenisboeken in kunnen als eerste F1 kampioen welke nooit met het Startnummer 1 op de auto heeft gereden na het winnen van zijn 1e kampioenschap.

    Tot nu hebben alle wereldkampioenen na het behalen van hun 1e WK gereden met het nummer 1.

    Wees een vent Nico, haak eens een knoop door zonder twijfel of moet je nu ook advies vanaf de pitmuur?

    • + 1
    • 1 dec 2016 - 20:18
    • Tot nu konden rijders dat ook niet kiezen. De eerste die dat kon kiezen was Hamilton en die deed het niet. Vergelijk met al de rest is dan ook zinloos. Al zie ik ook liever het nummer 1 op de grid. Ik snap dat hele gepersonaliseerde nummergedoe niet. Heb het nooit een meerwaarde gevonden en mis de oude nummers zelfs een beetje. Was heel duidelijk wie met welke wagen reed.

      • + 0
      • 1 dec 2016 - 23:15

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park