user icon

Gutierrez ziet terugkeer naar Ferrari in 2017 als optie

  • Gepubliceerd op 27 nov 2016 10:48
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Na slechts een seizoen scheiden de wegen van Esteban Gutierrez en Haas F1 zich. De Mexicaan keerde begin dit jaar terug als racecoureur, na in 2015 een jaar langs de zijlijn te hebben doorgebracht bij Ferrari. Gutierrez wist dit jaar geen punten te scoren en liet zijn frustraties de vrije loop na zijn uitvalbeurt in de Grand Prix van Brazilië.

Gutierrez is inmiddels wat gekalmeerd, wetende dat hij nog geen stoeltje heeft voor volgend jaar. Gutierrez geeft toe dat de kans op een racestoeltje klein is: "Mijn grootste fout dit jaar is geweest dat ik me teveel heb gericht op het behalen van goede resultaten en daarbij geen rekening hield met de situatie dat ik mijn stoeltje kon verliezen. Ik neem de verantwoordelijkheid daarvoor, ik was blind voor hetgeen wat er om mee heen gebeurde."

Wel ziet Gutierrez het als optie om in 2017 terug te keren naar Ferrari. Dat is weliswaar geen racestoeltje, maar Gutierrez heeft nog steeds een goede band met de Italiaanse renstal: "De relatie met Ferrari is nog steeds heel goed, een terugkeer als derde rijder bij dat team is dan ook zeker een optie. Op dit moment kan ik nog niets bevestigen. Ik zal hard blijven werken om het een en ander voor elkaar te krijgen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Als vervanger van Vettel in 2018. 2017 als 4de testrijder :) Keep dreaming.

    • + 1
    • 27 nov 2016 - 10:56
  • Misschien als mascotte? Hij is toch geen waardige Ferrari-coureur. Gewogen en te licht bevonden.

    • + 2
    • 27 nov 2016 - 10:58
  • Wat een ego wanneer je denkt dat Ferrari een optie is, alsof hij mag kiezen waar hij naar toe gaat haha

    • + 2
    • 27 nov 2016 - 11:02
  • John6

    Posts: 4.994

    Waarschijnlijk als rondleider over het complex van Ferri als die geluk heeft, zeker niet als 3de rijder.

    • + 1
    • 27 nov 2016 - 11:07
    • John6

      Posts: 4.994

      Ferri- Ferrari , bijna

      • + 1
      • 27 nov 2016 - 11:08
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Ferri, is dat de broer van?

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:11
    • John6

      Posts: 4.994

      VERFUKTF1

      Yes

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:17
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Oké, dank je John6 ;)

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:26
  • Die man spoort echt niet! Eerder dit jaar al die krankzinnige opmerking dat hij meer respect van Hamilton verwachtte omdat het weleens zou kunnen dat hij met hem om de wereldtitel zou gaan strijden en nu het waanidee dat Ferrari op hem zit te wachten.

    Wie neemt Esteban even apart voor een goed gesprek?

    • + 1
    • 27 nov 2016 - 11:17
    • Nou ja, hij komt bij Ferrari vandaan en brengt eeb dikke zak geld mee. En wellicht kan hij goed overweg met de simulator?

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:25
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Het Geloof heeft hij, de Liefde inmiddels ook. De Hoop kan hij opgeven.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:28
  • Ik kan me nog herinneren voordat hij zijn F1 debuut maakte bij Sauber dat hij zei dat hij eigenlijk nog helemaal niet klaar was voor de F1. Vanaf dat moment kon ik hem al niet serieus meer nemen en de rest van wat hij heeft laten zien is "geschiedenis".....

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 12:21
  • Je zou maar met zoiets onlangs getrouwd zijn. GUT doet zich heel anders voor dan hij in werkelijkheid is.

    • + 1
    • 27 nov 2016 - 12:26
  • Mag naar Manor gaan, brengt geld dus waarom niet?

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 13:12
  • LimboF1

    Posts: 4.669

    De goede band is de buidel met geld, niet zijn talent.

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 13:20

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 5 aug 1991 (29)
  • Geb. plaats Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar