user icon

Verstappen spreekt voorkeur uit voor Hamilton als nieuwe wereldkampioen

  • Gepubliceerd op 27 nov 2016 10:34
  • comments 19
  • Door: Mathijs Carolus

In Abu Dhabi gaat het vanmiddag maar om een ding voor Lewis Hamilton en Nico Rosberg: wereldkampioen worden. Zoals altijd wordt de andere coureurs gevraagd naar welke coureur de voorkeur uit gaat, Red Bull-coureur Max Verstappen spreekt zijn voorkeur uit voor Lewis Hamilton. De Brit is volgens Verstappen meer een racer, maar aan de andere kant vindt hij dat Nico Rosberg ook goede resultaten heeft behaald en een eerste titel voor de Duitser zeker niet onverdiend is.

Eerder deze week sprak Christian Horner van Red Bull het scenario uit dat hij hoopt dat Hamilton tijdens de race de boel een beetje op gaat houden om zo Rosberg in het vangnet van Red Bull te duwen. Verstappen verwacht echter niet dat Hamilton dat zal doen: "Om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat Lewis Hamilton de boel gaat ophouden. Hij wil eerder laten zien dat hij Nico Rosberg in een race op twintig of dertig seconden achterstand kan rijden. Lewis wil laten zien dat hij de beste is, of hij nog wereldkampioen kan worden of niet."

Waarom is Hamilton volgens Verstappen meer een racer dan Nico Rosberg ? "Lewis Hamilton is een echte racer, dat heeft hij de afgelopen paar races nog maar weer eens laten zien. Niet dat Nico Rosberg het slecht doet, hij heeft het zeker heel goed gedaan dit jaar. De laatste paar wedstrijden doet hij het wat rustiger aan, wetende dat hij in een zeer goede positie zit om zijn eerste wereldtitel binnen te halen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Arme Nico ,dat gaat ie niet redden!

    • + 1
    • 27 nov 2016 - 10:39
  • Je kunt nu wel fluiten naar je vliegticket van Nico's jet, Maxi!

    • + 2
    • 27 nov 2016 - 10:40
    • Hij heeft dat vliegticket toch voorlopig niet nodig! Tegen die tijd dat het weer nodig is, even een paar vriendelijke quotes en alles is vergeven en vergeten?

      • + 2
      • 27 nov 2016 - 10:44
    • Volgens mij vliegt hij volgend jaar met airhamilton :p

      • + 3
      • 27 nov 2016 - 10:55
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Zolang ze elkaar maar niet in de haren vliegen.

      • + 2
      • 27 nov 2016 - 10:57
    • Hamilton is een Einzelgänger, die vliegt altijd alleen in zijn jet.

      • + 2
      • 27 nov 2016 - 10:59
    • verfuktf1

      Posts: 511

      PIETJE BELL@ Hij wil natuurlijk eerder thuis zijn dan Rosberg.

      • + 3
      • 27 nov 2016 - 11:05
    • Hamilton vliegt gelijk door naar de zusjes Williams

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:35
    • verfuktf1

      Posts: 511

      MAXIMAALVERSTAPPEN@ Hoezo? Heeft hij wat met de Williams sisters...vertel, vertel!!!

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:51
    • Lewis Hamilton is betoverd door Serena Williams
      Of ze een relatie hebben: zover reikt mijn kennis niet, ze gaan wel veel met elkaar om, dus....
      Vul maar in :-)

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 12:14
    • Patrace

      Posts: 2.590

      @Pietje Bell: Hamilton vliegt niet altijd alleen, zo vloog hij vanaf Japan terug samen met Wolff en Lauda (in Lauda's vliegtuig meen ik).
      Daarnaast vraag ik me af of Hamilton daadwerkelijk in Monaco woont (of er regelmatig is), of dat hij naar GB of de VS vliegt na een race om met vrienden af te spreken.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 12:14
    • Patrace
      Als Hamilton met zijn eigen jet vliegt, vliegt hij altijd zonder mensen
      uit de F1.
      Heel af en toe vliegt hij met Toto en Lauda als ze na afloop samen
      ergens naar toe moeten.
      Hij is idd weinig in Monaco, daar heeft hij alleen een appartement
      voor de belasting.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 12:25
    • @MAXIMAALVERSTAPPEN Haha, ik wil die twee weleens intiem zien. Volgens mij maakt die Serene helemaal gehakt van Lewis.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 13:29
  • Klopt ook wel. Rosberg heeft met zijn dominante Mercedes al een aantal wedstrijden onder druk gestaan van Red Bull. Eigenlijk was Hamilton in de meeste races dit jaar ook gewoon een stuk beter dan Rosberg, maar Rosberg heeft optimaal geprofiteerd van de problemen bij Hamilton.

    Hamilton heeft al 3 titels, dus ik gun nu Rosberg iets meer de titel dan Hamilton. Heel veel maakt het mij niet uit overigens. Ze hebben nauwelijks tegen elkaar geraced en de enige keren dat ze op de baan naast elkaar kwamen reden ze tegen elkaar aan. Verder ook bijna geen concurrentie gehad van de overige teams.
    Echt een bijzondere WK is het voor mij dan ook niet.

    • + 4
    • 27 nov 2016 - 10:57
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Hoogtepunt van het seizoen is dan ook, sorry dat ik het zeg ;)....Max geweest.
      Zonder Max was het mat geweest. Thanks to Mad Max.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:08
  • ringo

    Posts: 3.378

    Er is nog een groot kans dat Power failieur komt, na al de pech van hamilton, heeft rosberg laaste tijd niet echt gehad, mathematisch gezien..... kan rosberg zijn vermogen verliezen :)

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 11:08
  • Politik

    Posts: 6.692

    Open deur die Verstappen hier intrapt. Hij vind Hamilton beter, maar vindt een titel voor Rosberg ook niet onverdiend.
    Diplomatiek antwoord, jammer ik had op een kleurrijk antwoord gehoopt toen ik de kop van dit artikel las.

    Natuurlijk heeft hij een voorkeur voor Hamilton. Als coureur lijkt hij ook het meest op de 3-voudig wereldkampioen; bloedsnel, brutaal, onafhankelijk en spectaculair.

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 11:13
  • Zou leuk zijn

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 13:41
  • Het mocht niet zijn!

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 17:12

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec