user icon

Verstappen wil Alonso achterna met eigen kartbaan en museum

  • Gepubliceerd op 27 nov 2016 09:43
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

De carrière van Max Verstappen in de autosport is nog maar net begonnen, maar dat is voor de 19-jarige geen reden om niet vooruit te kijken. In de toekomst zou de Red Bull-rijder namelijk graag een eigen kartbaan en museum willen hebben, zoals Fernando Alonso dat ook heeft.

Verstappen is daarin net zo ambitieus als achter het stuur, want hij wil niet zomaar een kartbaan aan laten leggen. "Ik wil het dan meteen professioneel aanpakken, zodat er ook wedstrijden voor het EK en WK gereden kunnen worden", zo vertelt de jongste Grand Prix-winnaar ooit aan De Telegraaf.

Een eigen kartbaan laten aanleggen is niet helemaal uniek. Fernando Alonso heeft dat ook laten doen bij zijn geboorteplaats Oviedo in Spanje, compleet met museum. Verstappen haalt daar dan ook voor een deel zijn inspiratie uit. "Ik zou dan ook meteen een museum laten aanleggen, net als Fernando. Daar zijn ongeveer al zijn auto's, helmen en prijzen te bezichtigen. In mijn museum komen dan ook mijn karts te staan, en op termijn hopelijk ook een paar winnende Formule 1-auto's. Dat is in ieder geval het door waarvoor ik nu hard aan het werk ben."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Goed plan, dan houdt je altijd motivatie om te blijven winnen ;)

    • + 1
    • 27 nov 2016 - 09:49
  • Zal een groot museum moeten worden als hij al zijn winnende prijzen, karts en formule 1 auto's wil kunnen stallen. Maar goed om ook vast aan je toekomst te denken. Kun je vast beginnen iedere maand een paar eurootjes op zij te leggen.

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 09:56
  • Goed plan Max, en pak net als Fernando ook even 2 WK's. Zou fijn zijn ;)

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 09:59
    • wat mij betreft mag ie er meer pakken dan 2

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 17:09
  • PKracing

    Posts: 799

    Tja net als Alonso contractueel vastleggen dat hij van elke bolide een exemplaar krijgt. Moet ie wel nog even op bezoek bij Torro Rosso?

    • + 1
    • 27 nov 2016 - 10:07
  • Dale U

    Posts: 1.021

    Jos koopt als jaren allerlei spullen van teams op, waar hij gereden heeft, de STR auto waar Max mee gereden heeft probeerde hij ook te kopen.

    • + 2
    • 27 nov 2016 - 10:10
    • Duur grapje maar ze kunnen het wel betalen. Ik zou het ook doen.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 10:35
  • Zou perfect zijn mooie kartbaan op 15 min rijden :)

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 10:11
  • Ik loop ook al een tijd met het idee om hier een kartbaan aan te leggen! Lijkt mij fantastisch om te runnen! Maar ik heb helaas het geld niet...

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 10:12
    • *Wibi mode aan* koop maar een staatslot ridertje, je gaat de hoofdprijs van van de staatsloterij winnen. Kan je mooi een kartbaan aanleggen jong. *wibi mode uit*

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 10:21
    • Goed idee, als het nou even flink gaat vriezen leg ik een kartbaan aan op de recreatieplas hier in de buurt.
      Karting on ice. Wel even je eigen kart meenemen !

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 10:35
    • Geen probleem ik heb nog een originele Trulli kart!? Waar is die plas ergens?

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:01
    • @ridertje, wijthme erplas bij Zwolle/Heino.
      Als het dan plots gaat dooien kan je er ook waterskiën.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:45
  • scheffers

    Posts: 160

    Ik ben ook al jaren bezig mijn eigen museum te bouwen, maar mijn vriendin blijft ze maar doorspoelen.. schiet niet op zo.

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 10:32
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Alonso deed het naar verluid "om iets aan het volk terug te geven". Heeft Max misschien ook nog diepere bedoelingen?

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 11:31
    • Alonso14

      Posts: 202

      Hij heeft daar ook een kartschool met allerlei faciliteiten om talenten te laten ontwikkelen, want hij vertelde dat hij voor zijn ontwikkeling vooral in Italië en frankrijk was, omdat er nauwelijks iets was in Spanje om zijn talent verder te verbeteren.

      Dit verklaart waarom hij moeiteloos frans en italiaans spreekt.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 11:41
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Hij wil hem niet achterna, hij wil hem inhalen.

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 11:34
  • Renegade

    Posts: 92

    In de voetsporen van Jos dus, jammer dat zijn Kartbaan in Echt er niet meer is..

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 12:44
  • Zullen ze in Hasselt vast leuk vinden.

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 12:45
  • alex76

    Posts: 229

    Als 'ie nou slim is, dan spaart 'ie een paar jaar door en dan kan hij een F1 baan aanleggen. In de flevopolder ofzo, daar kan je vast een leuk baantje aanleggen. Duinen voor de hoogteverschillen die bouwen we gewoon net als een kopie van de Tarzanbocht

    • + 0
    • 28 nov 2016 - 06:20
  • Mm, hij is nog jong... gelukkkig dat hij dit zinloze idee waarschijnlijk op zn 37ste allang weer vergeten is...

    • + 0
    • 28 nov 2016 - 19:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar