user icon

Palmer wederom in Q2, Magnussen komt niet verder dan achttiende plaats

  • Gepubliceerd op 26 nov 2016 18:19
  • comments 10
  • Door: Mathijs Carolus

Het team van Renault start de Grand Prix van Abu Dhabi vanaf een vijftiende en achttiende startplaats. Jolyon Palmer was wederom de snellere van de twee coureurs en heeft zich voor de vijfde keer in zes races bij de beste vijftien weten te kwalificeren. Kevin Magnussen had het lastiger en kwam in zijn laatste race voor Renault niet verder dan plek achttien.

Magnussen schrijft zijn matige startpositie toe aan het gebrek aan snelheid: de RS16 is niet geschikt voor de eigenschappen van het circuit, aldus de Deen: "We komen snelheid tekort. Dat is al het hele weekend zo en in de kwalificatie was het niet anders. We planden drie runs, maar dat werden er twee omdat ik naar de weegbrug moest. Hopelijk kunnen we morgen een goede race rijden en wie weet waar we dan kunnen eindigen."

Uit de mond van Jolyon Palmer komen hele andere woorden. De Brit kent een seizoen met twee gezichten en een sterke tweede seizoenshelft heeft ervoor gezorgd dat Palmer ook volgend jaar de gele bolide van Renault mag besturen. In Abu Dhabi kwalificeerde Palmer zich als vijftiende: "Ik ben hier erg blij mee! Sinds de Grand Prix van Maleisië is het me iedere keer gelukt me in de top vijftien te kwalificeren. Het is een sterke serie geweest. Dit circuit past niet echt bij onze auto en ik denk dat de vijftiende plek het maximaal haalbare was. In de race zouden we sterker moeten zijn."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Palmer had in de GP2 maar liefst 5 jaar nodig om kampioen te worden, en ik was altijd zeer kritisch op hem. Maar dat hij toch beter blijkt te zijn als K-Mag met z'n F1 ervaring is superknap, dus ik zal een beetje dimmen met de kritiek ;)

    • + 1
    • 26 nov 2016 - 18:37
    • Zeker de laatste paar races zit er progressie in.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 18:41
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Waarschijnlijk omdat K-Mag al met zijn hoofd in een Haas zit.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 19:14
    • Tja The Hulk rijd juist beresterk en had pech met een lekke band in Brazilië (podiumkans) sinds hij bij Renault heeft getekend, zeg jij het maar @VerfuktF1

      • + 1
      • 26 nov 2016 - 19:26
    • verfuktf1

      Posts: 511

      schwantz34@ De Hulk wil zijn oude team goed achter laten. Een soort van bedankje.
      K-Mag is al 2 keer aan het lijntje gehouden door Renault. Daar kan geen -bedankje- meer vanaf.

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 19:40
  • Petje af

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 21:26
  • William

    Posts: 472

    @ Schwantz Dimmen met je kritiek? STOPPEN ermee! Wie ben jij dan? Je doet alleen aan scoreboard zeiken. Wat weet je ervan? Helemaal niets! Je snapt er geen snars van en hoe durf je kritiek hebben op coureurs? Je kent ze alleen van de TV. :(.

    • + 0
    • 26 nov 2016 - 21:42
    • maar daar is toch een forum voor? Om lekker een beetje van ons af te zeiken...zolang we elkaar maar blijven respecteren. Natuurlijk heb je gelijk dat de beste stuurlui aan wal staan.

      • + 4
      • 26 nov 2016 - 22:07
    • @William: als er op dit forum enkel nog plek was voor 'echte kenners' die de coureurs persoonlijk kennen, dan werd het rustig hier...

      • + 3
      • 26 nov 2016 - 22:37
    • @William wat geeft jouw het recht om zo te zeiken op @Schwantz, je kent hem alleen van het forum!!
      Ik vond zijn post juist erg goed, omdat hij precies opschrijf wat ik dacht.

      • + 2
      • 27 nov 2016 - 07:32

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar