user icon
user icon

Button stoft oude helm af voor laatste F1-race

  • Gepubliceerd op 25 nov 2016 09:40
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Jenson Button zegt de Formule 1 na dit weekend vaarwel. Voor die gelegenheid trekt hij een oud helmdesign uit de kast voor de Grand Prix van Abu Dhabi. De McLaren-coureur rijdt op Yas Marina Circuit met het ontwerp waar hij in 2009 de titel mee won voor Brawn GP. Er is een roze lijntje aan toegevoegd ter nagedachtenis aan zijn vader. Button: "We arriveren vol dromen in de Formule 1 en we verlaten de sport met talloze herinneringen."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • niet zo'n mooi design vind ik persoonlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat hij er goede herinneringen aan heeft...

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 09:48
    • CTRA

      Posts: 3.510

      Niet het mooiste, maar op een of andere wijze wel een hele duidelijke,
      En daar hou ik wel van.

      Tegenwoordig vind ik de helmen niet te pruimen.

      • + 5
      • 25 nov 2016 - 10:00
    • Stitch

      Posts: 4.898

      Ik vind het misschien qua kleurstelling niet heel mooi, maar hij valt wel op en ja hij is heel duidelijk. Ik heb Jenson altijd heel sympathiek gevonden. Echter ik ben ook benieuwd naar de toekomstige resultaten van Stoffel Vandoorne. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Ik geloof er niet in dat hij in 2018 nog een keer terugkomt. Heel misschien als Alonos besluit wat anders te gaan doen en men bij McLaren niemand anders kan vastleggen. Als ze het volgend jaar weer goed gaan doen, zie ik Lewis weer terug verhuizen ;-.)

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 10:13
    • Opvallend design zeker ja,

      ik verwacht ook dat Lewis in de toekomst (wellicht na volgend jaar al) gaat verkassen, ik verwacht ergens ook dat hij ooit gaat terugkeren naar McLaren.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 10:18
    • Volgens mij zijn de kleuren van de helm gematched met de brawn gp bolide..
      Vind de helm mooier, wat was dat een foeilelijk ding zeg.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 10:47
  • Rimmer

    Posts: 7.736

    Ik gun hem een heel mooi afscheid. Wellicht dat papa van bovenaf de boel een beetje kan beïnvloeden en er een mooie top 6 in zit.
    Overigens gaat het gerucht dat binnen het team zeker de helft van het personeel met de tekst "RD4Ever" in de onderbroek genaaid zal rondlopen. Maar goed, dat zijn slechts geruchten die voor ons niet te toetsen zijn.

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:37
  • Roy

    Posts: 2.172

    Super gaaf!! Ik heb gister avond nog eens dat seizoen met Brawn GP nagekeken.... wat een gunfactor had dat team zeg, met Rubens en Jenson (in mijn ogen de 2 sympathiekste coureurs ooit, overigens niet de beste, maar dat terzijde.)

    • + 1
    • 25 nov 2016 - 10:52
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Zo'n helm boeit me geen reet. Ik had liever dat ie in deze livery afscheid nam.
    imgur.com/Pgiuoen

    • + 2
    • 25 nov 2016 - 10:55
    • Kijk , dat is nou een schitterende auto.
      Inderdaad een mooi einde van de F1

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 17:04
    • Zou idd supervet zijn. Een hoofdsponsor hebben ze toch niet so what the hell?

      • + 0
      • 26 nov 2016 - 04:41
  • Brawn GP een van de mooiste wereldkampioenschappen ooit! Ross is nog steeds een held!

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 10:55
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Nou nou nou, dat getuigt van weinig gevoel voor historie...

      • + 1
      • 25 nov 2016 - 10:57
    • CTRA

      Posts: 3.510

      Mooiste weet ik niet, maar gedenkwaardig zeker.

      • + 1
      • 25 nov 2016 - 11:15
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik weet niet meer van wie de uitspraak is, maar ik vind 'm heel erg slaan op de helmen van tegenwoordig - en daar valt die van Button ook onder.

    Uitspraak: Een vrouw is uniek - zoals alle vrouwen.

    De minst erge momenteel vind ik die van Nico.

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 11:04
    • CTRA

      Posts: 3.510

      Vettel z'n helm vind ik het meest aansprekend

      Die van Nasr vind ik ook wat hebben.
      Het is niet dat ik de helm echt mooi vind, maar op 1 of ander manier straalt het wat uit.

      Die van Nico vind ik wel mooi, maar die straalt juist weer niets uit.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 11:19
  • lars75

    Posts: 8.908

    Ik gun hem een mooiere afscheidsrace dan dat Coulthard gehad heeft!

    • + 1
    • 25 nov 2016 - 14:44
  • De glitter pot met de leeuw er bovenop van Verstappen vind ik toch ook best mooi.

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 18:26

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar