user icon

Vervolg bij Sauber geniet de prioriteit van Nasr

  • Gepubliceerd op 24 nov 2016 13:52
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Sauber-coureur Felipe Nasr hoopt ook volgend jaar onderdeel uit te maken van het Formule 1-veld. De Braziliaan heeft nog geen contract voor 2017 en er zijn nog maar drie plekken beschikbaar op de grid. De vooruitzichten voor Nasr zijn echter niet rooskleurig.

Zijn sponsor Banco do Brasil heeft nog geen toezeggingen gedaan over volgend jaar, wat de onderhandelingen bemoeilijkt. Nasr: "Een langer verblijf bij Sauber geniet nog altijd de prioriteit. We zijn in gesprek met elkaar. Hopelijk weet ik spoedig meer over mijn toekomstplannen."

De Braziliaan hielp Sauber in eigen land aan twee belangrijke punten. "Die negende plek op Interlagos voelde voor ons echt als een overwinning. We hebben wat slechte momenten meegemaakt dit seizoen en dit was de opkikker die we zo hard nodig hadden", aldus Nasr.

Ondertussen zagen Pascal Wehrlein en Rio Haryanto aan de stoelpoten van Nasr. Wehrlein is een protegé van Mercedes en Sauber rijdt met Ferrari-motoren, maar dat is geen obstakel. "Dat zou geen probleem vormen", verklaarde de Duitser aan de vooravond van het weekend in Abu Dhabi.

"Ik ben vrij ontspannen. Ik weet niet in hoeverre de beslissingen al zijn genomen, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Slechts twee teams hebben nog stoeltjes beschikbaar, maar ze kunnen uit een hoop coureurs kiezen, inclusief rijders met veel geld", besluit Wehrlein.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Ik denk dat Nasr voorlopig niks meer te willen heeft.

    • + 1
    • 24 nov 2016 - 13:56
    • Stitch

      Posts: 5.329

      staat of valt met twee dingen. 1. de trouwhartigheid van Monisha = nihil en 2. Of Banco de Brasil toch nog met centjes op de proppen kan komen of niet. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst bij Sauber...

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 14:04
  • Je moet toch niet bij Sauber willen rijden volgend jaar!!
    Dan heb je zo'n zelfde seizoen als dit jaar, leuk hoor 20 miljoen betalen om geen enkele rol van betekenis te hebben.
    Kun je later tegen je kinderen zeggen, papa reed ook tussen de mannen van de F1 alleen altijd op 2 rondjes achterstand.
    Sauber heeft nog niets geleerd dit jaar, dat een verouderde motor niet werkt!!
    Iets met een ezel of zoiets ??

    • + 0
    • 24 nov 2016 - 14:12
    • Bij Sauber hebben ze weinig keuze, die staan ook volgend jaar nog op standje overleven

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 14:16
    • Patrace

      Posts: 2.671

      Nee, iets met budget, of beter gezegd: het gebrek er aan.

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 14:19
    • Daar ben ik me bewust van Jean, maar zou jij 20 miljoen willen betalen om precies 0.0 kans te maken op een titel of GP winst?
      Ik persoonlijk ben een winnaar en als ik geen kans op winst heb, zou ik me geld ergens anders in stoppen.
      Bijvoorbeeld een klasse lager bij een top team.

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 14:21
    • Ik denk dat elke coureur F1 wil rijden, in wat voor team dan ook.

      F1 biedt een sponsor een platform van ruim 400 miljoen directe kijkers in 150 landen.
      Dit afgezet tegen de 20 milj. aan sponsoring is geen slechte keuze

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 16:46
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Vind het eigenlijk zo raar dat mensen of ondernemingen geld reserveren voor slechtere rijders terwijl er genoeg rijders rond lopen die veel meer in hun mars hebben dan die rijders . Als ik genoeg geld zou hebben zette ik het op iemand die iets in zijn mars zou hebben zodat ik er op het eind misschien nog van kan profiteren .

    • + 0
    • 24 nov 2016 - 17:36
    • Zoals Frits van Eerd, dan heb je er nog wat aan.

      • + 1
      • 24 nov 2016 - 20:36

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, BR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit