user icon

Jordan: "Button, wees niet bang voor pensioen"

  • Gepubliceerd op 24 nov 2016 13:10
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Oud-teameigenaar Eddie Jordan heeft McLaren-coureur Jenson Button aangeraden om het woord sabbatical niet meer in de mond te nemen. Button staat zijn plek op de Formule 1-grid voor 2017 af aan Stoffel Vandoorne, maar zelf heeft hij herhaaldelijk aangegeven dat het zijn intentie is om in 2018 weer van de partij te zijn.

Dat idee moet hij laten varen, vindt Jordan. Hij betoogt in de Mirror: "Als het heilige vuur nog brandt en de benodigde toewijding nog aanwezig is, waarom zou je er dan een jaar tussenuit gaan? Dat snap ik niet. Sabbaticals werken niet. Als ik de manager van Jenson was geweest, dan had ik hem gezegd dat hij een geweldige periode in de Formule 1 heeft gehad en dat het nu tijd is om dit hoofdstuk af te sluiten. Het is mooi geweest. Button moet niet bang zijn om met pensioen te gaan."

"Jenson is een waardig Formule 1-kampioen. Ik schaar hem niet in hetzelfde rijtje als Michael Schumacher of Ayrton Senna, hij gaat niet de geschiedenisboeken in als een van de groten der aarde in deze sport. Maar Button is wel een van de beste Britse coureurs aller tijden en een van de beste Britse sportmensen aller tijden, dat is hoe we hem zullen herinneren."

Button hield eerder een slag om de arm, maar vandaag zei hij in de persconferentie dat hij de Grand Prix van Abu Dhabi benadert als zijn laatste Formule 1-race ooit. "Ik ga dit weekend in met de gedachte dat dit mijn laatste Formule 1-race is. Op dit moment wil ik na dit weekend niet meer racen in de Formule 1. Ik heb voor twee teams geracet waar ik als kind van droomde, namelijk Williams en McLaren, en ik heb veel prachtige herinneringen opgedaan."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Ik zou mij ook geen zorgen maken met miljoenen in kas...

    • + 0
    • 24 nov 2016 - 13:34
  • CTRA

    Posts: 3.564

    Jenson, kom uit die auto jongen.
    Je bent al over de finish, niet bang zijn.

    Jenson, als je uit de auto komt krijg je een ijsje.

    Jenson, nu zijn we het zat, kom uit die auto, Stoffel mag nu spelen

    • + 7
    • 24 nov 2016 - 13:36
    • Hahaha, +2

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 13:39
    • Stitch

      Posts: 5.261

      @CTRA: Maar, maar, ik mocht toch nog een rondje snik...

      • + 1
      • 24 nov 2016 - 14:07
    • Is dit een bepaalde dichtvorm @CTRA? Ik heb niet goed opgelet bij Nederlands vroeger :D

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 14:12
    • CTRA

      Posts: 3.564

      Nee, entertje is gewoon even pauze tussen de zinnen. ;-)

      • + 1
      • 24 nov 2016 - 14:20
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Schumacher heeft al duidelijk aangegeven waar de houdbaarheid qua leeftijd ligt. Ik ben er ook van overtuigd dat zelfs Alonso niet meer goed is als ie was.

    • + 0
    • 24 nov 2016 - 14:08
  • "Jenson is een waardig Formule 1-kampioen. Ik schaar hem niet in hetzelfde rijtje als Michael Schumacher of Ayrton Senna, hij gaat niet de geschiedenisboeken in als een van de groten der aarde in deze sport. Maar Button is wel een van de beste Britse coureurs aller tijden en een van de beste Britse sportmensen aller tijden, dat is hoe we hem zullen herinneren."

    Exact dit inderdaad. Gewoon een prima coureur met een historie waar hij met trots op terug kan kijken.
    Button lijkt me overigens wel het type die we nog heel lang in het paddock gaan zien als onderdeel van het team of zelfs wel als teambaas.

    • + 1
    • 24 nov 2016 - 14:49
    • Ik heb Eddie Jordan niet heel hoog staan ( is maar een klein mannetje), maar heeft wel 100% gelijk.
      +sje voor Eddie.
      +sje voor Jenson

      • + 0
      • 24 nov 2016 - 17:55
  • Jenson kan bij het Damon Hill rijtje... toch ook niet slecht?

    • + 0
    • 24 nov 2016 - 21:28
    • Het is denk ik net hoe je het bekijkt. Button begon op een jonge leeftijd en had wat meer tijd/ruimte om ervaring op te bouwen en goede prestaties te leveren. Hill was veel later ingestapt, moest het (bijna) gelijk 'bewijzen', en dan ook nog eens vechten tegen Der Meister himself wat op dat moment een mission impossible was. Hij had wel een beetje geluk dat Williams de beste wagen was, kon als nog mee doen en later zelfs kampioen worden. Dat soort 'geluk' had Button op een bepaald moment ook en werd hij ook kampioen.
      Ik denk dat Hill veel meer had kunnen bereiken als hij dezelfde kansen had gehad zoals Button qua vroeg instappen en ook in min of meer redelijk snelle autos te rijden ipv achterhoede teams.
      Als ik Button in het kort moet omschrijven dan is hij gewoon de (wat meer) getalenteerde versie van D. Coulthard. Voor de rest een beetje categorie Rosberg, Webber en nog veel meer die alleen (een titel) kunnen winnen als hun auto (by far) de snelste is. Maar zeker geen categorie Schumacher, Senna, Alonso of zelfs Kubica die ook kunnen winnen met een auto die 10-15% langzaamer is t.o.v snelste.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 08:38
  • Hij stopt er nu toch mee... hij zou klasse tonen als ie een dikke donut gaat draaien :D
    Vind en vond hem altijd een goede coureur en kampioen waardig.

    • + 0
    • 25 nov 2016 - 08:42
    • CTRA

      Posts: 3.564

      Hij zal best nog wel naar het toilet moeten.
      Weet niet of ik dat nu echt klasse vind.

      • + 0
      • 25 nov 2016 - 20:45

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar