user icon
user icon

Max Verstappen kart met tien fans in Swalmen

  • Gepubliceerd op 21 nov 2016 16:31
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen heeft zijn zondag doorgebracht op de kartbaan van Swalmen. De jonge Nederlander was niet alleen, hij nam het op tegen de tien winnaars van de online game 'Race met Max'. De fans mochten hem na afloop ook het hemd van het lijf vragen.

De dag werd afgesloten met een BBQ. Niet geheel onverwacht was Max Verstappen de snelste in de karts. Hij rondde het circuit in 36 seconden, de snelste fan had twee seconden meer nodig voor een rondje. Zelfs vader Jos Verstappen kon niet tippen aan de rondetijd van Max.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • joop

    Posts: 1.065

    regende het?

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 16:41
  • Fans? heeft die jongen fans?

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 16:45
    • CTRA

      Posts: 3.507

      een paar boys

      • + 3
      • 21 nov 2016 - 16:47
    • whahaha

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 16:49
    • Max is ook fan van iemand, hij reed Zondag met een oranje #14

      • + 2
      • 21 nov 2016 - 18:32
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Dat zal een stevig Swalmende barbecue zijn geweest.

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 16:55
    • Roel79

      Posts: 124

      Hahaha, de Limburgers zullen hem snappen.

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 18:43
  • Die 10 fans hebben de dag van hun leven gehad.
    Mooi dat Max daar de tijd voor heeft vrijgemaakt.
    Ook een mooie prijs voor de winnaar, want die mag
    een dag samen met Max over een circuit rijden. Super!

    • + 7
    • 21 nov 2016 - 17:04
  • Die Max is niet zo snel hoor. Ik reed afgelopen weekend in de kartfabrique een 54.9 ....bleek dat Max een snelste pr had van 51.9
    Ik had nog nooit gekart en weeg zeker 25 kg zwaarder dan hij! Mijn roeping gemist?

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 17:26
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @DARLOS

      Door die 25 kg had je wel meer downforce LOL

      • + 6
      • 21 nov 2016 - 17:29
    • 3 seconden rijd je niet zomaar dicht hoor.. Ik heb Max in de kartfabrique zien karten en dat is gewoon een robot hoor ;)

      • + 1
      • 21 nov 2016 - 17:36
    • En die 25 kilo extra, dat maakt echt zo'n enorm verschil niet. Toen ik nog 25 kilo meer had dan Max nu heeft, had ik in Amsterdam de 3 snelste ronden van de maand in 3 opeenvolgende rondes.. De langzaamste van de 3 was 0.03 seconden langzamer dan de snelste van de 3..

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 17:37
    • En wat was het baanrecord stond dat er ook bij?

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 17:42
    • Volgens mij stond er zelfs geen beste tijd van het jaar bij, alleen maand en dag.. Maar het moet vast sneller kunnen aangezien ik toen ook nog op 95 kg zat ;)

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 17:55
    • @Darlos tot op een seconden komen in makkelijk kan iedereen. Maar daarna wordt het moeilijk.
      Verstappen had wel de snelste kart in swalmen heb er 2 weken geleden een wedstrijd gehad en nummer 14 is 1 seconden sneller als de moddelde kart daar.

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 18:41
    • Klopt...ik merkte ook: hoe harder je probeerd te gaan hoe zwaarder het wordt...ik had ook spierpijn in mn armen...ik had nog nooit gekart. Jammer dat ze maar 6 pk hadden...ik had meer power willen voelen. Als het weer mooi weer wordt ga ik een keer naar een buitenbaan een krachtige kart proberen.

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 19:17
    • Een medewerker rijdt 51.962 in dit filmpje. Ronde 12/14. Dat is dus net zo snel als Max. Al zal max niet zo lang geoefend hebben denk ik ;) Maar 54.9 is een goede tijd, zeker als je voor het eerst kart! www.youtube.com/watch?v=xpJaWlTpwJc

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 20:04
    • Verschilt een beetje per kartbaan hoeveel verschil er tussen de karts zit, maar die verschillen zijn meestal behoorlijk groot ja. Ze zullen Max normaal wel de beste kart geven als hij ergens langs komt ja.. ;)

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 20:49
    • Dat is het nadeel van die verbrandingsmotor kartjes. Er zit zoveel verschil in.

      - afstelling van een gevoelige tweetakt
      - warme of koude motor
      - temperatuur van de lucht

      Ik heb kort geleden voor het eerst gereden bij coronel. Even wennen want het heeft wel wat minder charme, alleen je tijden zijn wel eerlijker. Zeker wanneer er filmpje online staat van een medewerker. Rara wie weet het beste welke kart je moet pakken.

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 22:46
    • Zijn 4 tankts

      • + 0
      • 21 nov 2016 - 22:56
    • Mijn ervaring is dat hoe meer power de kart levert hoe groter de verschillen worden tussen de rijders. Met een indoor kart kan iedereen met wat oefening binnen een seconde komen. Met een pro indoor kart (2 motoren) wordt het lastiger. En met echte karts op een echt circuit nog lastiger.

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 08:15
  • Als jos niet had meegedaan was max misschien minder hard gegaan en had hij genoegen genomen met een seconde sneller.

    1. Om de jonge jochies te laten geloven dat ze verder kunnen komen en de autosport in Nederland verder te boosten.
    2. Max moet rustiger aan doen tussen de races door, als in hij zal met de rem erop moeten cruisen om het risico op blessures tot het absolute minimum te moeten beperken.

    Het zou trouwens wel tof zijn als hij als eregast bij Ziggo een rondje doet in Huizen bij de broers Jip, Tim en Tom. Speciale uitzending nabeschouwing seizoen 2016.
    Op de bank samen met Helmut en zijn nieuwe grootste fan Niki Lauda....
    Is het al vrijdag?

    • + 0
    • 21 nov 2016 - 20:34

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar