user icon

Button neigt naar Super GT en rallycross in 2017

  • Gepubliceerd op 18 nov 2016 14:56
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-coureur Jenson Button is bezig om voor zichzelf een programma voor volgend jaar samen te stellen. De wereldkampioen Formule 1 van 2009 neemt een sabbatical en is van plan om in andere raceklasses uit te komen. De Brit zal niet aan de start van de 24 uur van Le Mans verschijnen. Hij kijkt naar een eenmalig optreden in de Super GT en racen in de rallycross.

Button vertelde aan Autosport: "Ik ben niet gebonden aan projecten met auto's met Honda-motoren, maar die programma's zijn wel het meest toegankelijk voor mij. Het is begrijpelijk dat Honda liever niet heeft dat ik in een auto van een concurrent ga rijden. Ik zal bijvoorbeeld niet in Le Mans racen. De juiste mogelijkheid diende zich niet aan. Misschien iets voor de toekomst."

"Ik ga mogelijk de 1000 kilometer van Suzuka doen. Het zou mooi zijn als we dat voor elkaar krijgen, maar alles draait om de logistiek. Afgezien daarvan wil ik wat rallycross in Amerika gaan doen en zal ik elders nog wat testen in de rallycross. Ik kan heel veel doen. Het is gewoon een kwestie van bepalen hoeveel ik wil gaan doen, of dat ik liever wat meer rust neem."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Tja, vissen is ook leuk, met Honda dobber, hengel van carbon, gebakken bij Mclaren en Honda race-molentje....

    • + 1
    • 18 nov 2016 - 15:08
    • Stitch

      Posts: 5.426

      Ross Brawn heeft vast nog wel een leenhengeltje voor hem ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 18:20
  • Heerlijk toch de situatie van Button. Gewoon nog betaald krijgen door McLaren, lekker doen waar je zin in hebt. Ik snap hem wel, in die McLaren is ook weinig eer te behalen op dit moment.

    Jammer dat hij geen Le Mans mag/kan gaan rijden, die race zou ik toch een keer gereden willen hebben als ik hem was.

    Rallycros is natuurlijk ook gewoon mooi als je zoals Button je centen al verdiend hebt. Als coureur lekker spelen op een offroad circuit, deur aan deur met andere coureurs in auto's die veel te veel vermogen hebben.

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 16:38
  • manuel

    Posts: 2.972

    Samen met Ron bij een kampvuurtje, samen ouwehoere over hoe goed het vroege allemaal was. biertje erbij....

    • + 1
    • 18 nov 2016 - 16:51
    • Beetje babbelen om Manor op de rit te krijgen en een Brawntje te doen...

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 20:08
  • pixel

    Posts: 630

    WRX! Please, please, pretty pleaaaase???? *doet bambi-oogjes*

    • + 1
    • 18 nov 2016 - 21:57
    • Kom op Button. Doe t dan voor ons!!
      Knallen in de WRX.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 23:15
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Als je een sabbatical neemt ga je toch iets anders doen? En niet iets waar weer een stuurtje aan te pas komt.
    (Een sabbatical of sabbat(s)jaar is een periode (minimaal een aantal maanden) waarin mensen vrij nemen (of betaald vrij krijgen) en hun gewone beroepsbezigheden onderbreken.)
    Ga toch fietsen man! Oh dat kan niet daar zit ook een stuur aan. Maar goed, je snapt me wel.

    • + 0
    • 19 nov 2016 - 09:52
    • pixel

      Posts: 630

      Het enige probleem met jouw redenatie is dat een f1-coureur niet alleen coureur is, maar vooral circusartiest met alle randzaken die bij het racen in zo'n groot kampioenschap komen kijken. Tijdens zijn sabattical kan hij weer lekker racen zonder alle poespas er omheen.

      • + 0
      • 19 nov 2016 - 18:45

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar