user icon
user icon

James Allison in verband gebracht met Mercedes

  • Gepubliceerd op 18 nov 2016 09:28
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

De toekomst van James Allison ligt mogelijk bij het team van Mercedes. Dat melden diverse media, waaronder de BBC. Allison vertrok na het onverwachte overlijden van zijn vrouw eerder dit jaar bij Ferrari en sindsdien is hij in verband gebracht met in Groot-Brittannië gevestigde teams.

Volgens de BBC heeft Allison een aanbod van Renault afgewezen en sluit hij Williams en Red Bull Racing uit. Dan blijven McLaren en Mercedes over. Bij Mercedes ontstaat wellicht een vacature doordat Paddy Lowe in de belangstelling staat van Ferrari.

Lowe kon niet ontkennen dat zijn contract bij Mercedes nog niet verlengd is, maar hij beweerde dat hij nog niet benaderd is door de Scuderia. Op de vraag of hij een dienstverband in Maranello zou zien zitten, antwoordde Lowe echter: "Daar kan ik niet op antwoorden."

Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff zei over Lowe: "Het silly season is verschoven van de rijders naar het teampersoneel. Paddy is een geweldige gast en hij heeft een belangrijk aandeel in onze successen. Men praat duidelijk over contracten en dat doen we niet via de pers."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 4.888

    Voor Allison natuurlijk goed dat ie dan in Engeland aan de bak kan. Dicht bij huis. Lowe gaat dan proberen bij Ferrari een Brawn te doen. Echter of hij daar op eigen kracht toe in staat is daar tussen die Italianen moet ik nog zien.

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 09:57
    • Wanneer hij nu instapt bij Ferrari kiest hij in ieder geval niet voor de makkelijkste weg.
      Naar mijn idee momenteel een soort wespennest waar druk en spanning enorm zijn.
      Ook het gefrustreerde gedrag van Vettel wijt ik vooral daaraan.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 10:59
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @ZANDVOORT1960: Dan schoppen we Vettel er uit en nemen Alonso terug naast Kimi, ideetje?

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 12:32
    • Haha Gompie, zou misschien best een goed idee kunnen zijn.
      Of Alonso nu zo goed zit bij McLaren valt te betwisten en die 2 ervaren rotten zouden samen ook misschien wat rust kunnen brengen.
      Het gedrag en de onmacht van Vettel, die zijn frustratie niet de baas kan, doet het team op dit moment ook geen goed.

      • + 1
      • 18 nov 2016 - 12:41
  • Vreemd dat hij gezegd zou hebben dat hij RBR uitsluit.
    Er werd kort geleden nog gemeld dat hij eerst een poos samen gaat werken
    met Newey en dan zijn taak langzaam aan over gaat nemen.
    Dat zag hij wel zitten. Afwachten maar.

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 10:05
    • barghest

      Posts: 348

      Hij weet echt wel hoe je een F1 wagen in elkaar moet zetten maar of hij echt de man voor rbr en merc is nu ?? Lopen veel teveel engeneers rond die een succes auto hebben gemaakt . Ik had hem graag terug naar Renault zien gaan of fi om die stabiel aan de top te houden /brengen

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 12:12
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.440

    Het zou mooi zijn om Allison terug te zien in de sport!

    Betreft Lowe, mocht hij vertrekken bij Mercedes, dan kan dat wel wat relaties op spanning brengen. Tot nu toe lijkt het vooral Lowe te zijn geweest die Hamilton en Rosberg onder controle kon houden op en naast de baan. Ik ben ervan overtuigd dat zonder Lowe bij Mercedes de twee rijders wel wat vaker hadden gevonden op de baan!

    • + 0
    • 18 nov 2016 - 12:35
    • Mosquito

      Posts: 308

      Waar baseer jij dat op @sun-Tzu? Ik heb daar nog nooit iets over gehoord.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 12:45
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.440

      Op meerdere berichten van de afgelopen 2 jaar. Hier is het ook wel eens voorbij gekomen, maar bijvoorbeeld ook in een reportage bij of SKY of Channel 4 over de tumult rondom de GP van Spanje eerder dit jaar. Daarnaast valt het op dat zowel Wolff als Lauda zeer uitgesproken zijn dat niet altijd even plezierig zal zijn voor ofwel Nico ofwel Lewis. Lowe hoor je nooit uitgesproken in de pers een kant kiezen. Daarnaast vinden belangrijke besprekingen nooit plaats zonder de aanwezigheid van Lowe, terwijl Wolff en/of Lauda daar gerust wel eens bij afwezig zijn.

      Kortom ik baseer het op een combinatie van berichtgeving, reportages en eigen observaties.

      • + 0
      • 18 nov 2016 - 19:19
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Blijft een pleister op de wonde (en is niet lullig bedoeld)

    • + 0
    • 19 nov 2016 - 10:14
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Blijft een pleister op de wonde (en is niet !u!!ig bedoeld)

    • + 0
    • 19 nov 2016 - 10:18

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar