user icon
user icon

Rode vlag legt Grand Prix van Brazilië stil

  • Gepubliceerd op 13 nov 2016 17:52
  • comments 41
  • Door: Mathijs Carolus

De Grand Prix van Brazilië is na 21 ronden stilgelegd. De race startte achter de Safety Car, maar na het vrijgeven van de race duurde het niet lang voordat het mis ging. Eerst spinde Sebastian Vettel op hoge snelheid bij het opkomen van het rechte stuk, vervolgens schreef Marcus Ericsson zijn auto af. 

De crash van Ericsson bracht de Safety Car naar buiten, omdat de Zweed de auto stilzette bij de ingang van de pits. Na het vrijgeven van de race ging het direct mis toen Kimi Raikkonen zijn auto in de muur van start/finish parkeerde. Max Verstappen kon de losgekomen voorvleugel van Raikkonen nog net ontwijken. De race werd direct na de crash van Raikkonen stilgelegd.

Reacties (41)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 6.100

    Als je op het rechte stuk de controle over de auto verliest, dan is stilleggen denk ik de enige juiste beslissing.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:03
  • Tot nu toe is het niet spannend

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:04
    • gestart

      Posts: 117

      Walter perfect gekozen avatar :)

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:45
  • Voortaan hoop ik op regen halverwege de race of aan het eind. Dit gedoe en gezeur werkt voor geen meter. Bijna allemaal zeiken over de omstandigheden, maar dan wel naar intern gaan..

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:04
    • En al dat politiek geleuter..

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:07
    • Dat heeft alles te maken met de Italiaans slechte kwaliteit van de full-wets.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:12
  • Belachelijk. Racen dammit!

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 18:08
    • Inderdaad. Ik snap het gewoon niet. Er zijn genoeg races geweest waar de condities slechter waren.

      • + 1
      • 13 nov 2016 - 18:10
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Tja. Vind het vooral sneu voor het opgedraven publiek.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:09
  • Gamert

    Posts: 597

    Ze kunnen doorracen maar dan krijgen we een crashfest. Ik weet niet of we daar vrolijk van worden.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:12
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Toch een vreemde beslissing dat al die teams naar mediums overgingen terwijl je eigenlijk al vanaf een mijl afstand zag dat dat veel te vroeg was. Soort massahysterie.
    Palmer ging geloof ik als eerste naar binnen, maar had die betere rondetijden?

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:12
    • Ja was precies optikd voor.inters mag reed goede tijden.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:23
    • Weet je het zeker over Palmer ?
      Ik dacht dat het Magnussen was.....
      Maar ik kan het mis hebben.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:24
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Wellicht Magnussen, ik weet 't niet.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:26
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Toch slechte zaak voor F1 in het algemeen. Als men daar eens een task force op zet in plaats van die domme halo.
    Men heeft duidelijk betere regenbanden nodig, technisch lijkt het me dat niet onmogelijk. Wellicht smaller, grotere diameter, bredere groeven, en dat in combinatie met een of twee uitgeschakelde cilinders.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:22
    • Mirani

      Posts: 2.912

      Het probleem is niet de banden. Sinds dat de warm up sessie is afgeschaft staan de auto's altijd op een droogweer afstelling. Ze rijden met dezelfde afstelling als gister en dat werkt nu niet.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:42
  • Ferrari te laag afgesteld op droog ?

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:24
  • Lap 26:ik zit me te vervelen , ik word er gewoon een ouw-sjagerijn van

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:34
  • FIA pussies, racen met die hap

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:37
  • 2e keer rode flag nu. Dit is een SCHANDAAL! Charlie Whiting is zon bang meisje geworden in zn hok...totaal ongeschikt die man ONTSLAAN. Nog even en ze schaffen regenraces af.

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 18:39
  • Begin steeds meer een hekel te krijgen aan de FIA..

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 18:39
  • Bahbah baby Vettel heeft weer zijn zin.

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 18:41
    • JV

      Posts: 1.854

      Ja dit komt allemaal door dat ouwe wijf Vettel.
      Hij was de nieuwe regenmeister maar is het helemaal kwijt.
      Ik denk dat die Ferrari's totaal op de droge setup gekwalificeerd hebben.
      Wat een sukkel die ari.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:46
    • Cocktale

      Posts: 288

      Hij heeft duidelijk niets geleerd. By far weer de grootste klager

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:47
    • JV

      Posts: 1.854

      Raikonen raakte hem kwijt met full wet terwijl Max de tankslapper opving op inters.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:48
  • Peter

    Posts: 941

    Nou, De mensen die regen wilde hebben hun zin.
    Met de huidige watjes bij de FIA hoef je dan echt niets te verwachten.
    Wat een gejank. Die paar crashes? kom op zeg.

    Zijn bij de FIA soms bang dat er een Mercedes uitvalt.. Die olieboeren hebben dik betaald voor de beslissing in de F1 en die zullen ze daar ook krijgen als het aan de FIA ligt.

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 18:42
  • Totale onzin dit.
    Dan racen ze maar net zo hard als de safety car kan of stapvoets van mijn part.
    Pas aan de omstandigheden.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:44
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Vettel: Ik spin. Ik heb geen grip op mijn full wets.
    Ferrari: Copy. Kom maar in dan zetten we er intermediates op.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:44
    • redbull43

      Posts: 19

      Ze zijn bang dat max een inhaalactie op rosberg doet!!!

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 18:46
  • toppie

    Posts: 3

    Tja nadeel van nieuwe regels. Auto's mogem na kwalificatie niet in regenstand gezet worden. En ook dat ze op inters mogen rijden is belachelijk. Gewoon een full wet race van maken, zodat ze geen keuze hebben.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:46
  • DBGates

    Posts: 2.346

    dit gaat nergens over

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:47
  • Wat een volslagen idioot die Whiting!

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:48
  • Quovadis

    Posts: 110

    wat een gezever...bernd mailander ook maar met pensioen sturen - weer rood! volgens mij willen die over het paard getilde experts er een F1 touringcar race van maken...
    Halo...inhaalverboden en inhaalverboden - regeltjes, regeltjes, regeltjes.
    Laat ons F1 kijken!!! waar op de baan gevochten word, en waar risico's genomen worden.
    FIA : organsiation of old pussies...

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:48
  • louc_

    Posts: 2.261

    Willen de jongetjes regenrace en dan dit!!! F1 onwaardig!

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 18:57
  • Dp1998

    Posts: 994

    dit is toch f1 onwaardig, van de 30 tot nu gereden hebben we er 10 geracet en de rest sc. straks rijden we door achter de sc tot de finish.
    laat ze dus alstjeblieft kijken naar de regels voor de regen voor volgend seizoen, want dit is gewoon schandalig.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 19:03
  • Caramba

    Posts: 5.786

    D'r zit al weken een vieze veeg in Hamiltons nek.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 19:12
  • Daar geeft Red bull P 2 Cadeau, wat een miskleun!

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 19:50
  • red bull racing staat voor kutstrategie.echt ongelovelijk hoeveel stomme risico die gasten nemen,iedere keer weten ze weer te flikken. 2de plaats van max naar de klote.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 19:52
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Goddomme! Als dat niet de nieuwe Senna is...!

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 19:58
  • CBR600F

    Posts: 428

    Ik weet wel wie dotd wordt.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 20:06

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar