user icon

Daniel Ricciardo: "Ferrari moet Mexico achter zich laten"

  • Gepubliceerd op 13 nov 2016 08:41
  • comments 22
  • Door: Mathijs Carolus

Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo is van mening dat Ferrari de gebeurtenissen tijdens de Grand Prix van Mexico achter zich moet laten. Na de race vond er een bizarre wending plaats. De aanvankelijk vierde plaats van Vettel werd een derde, maar Vettel kreeg een paar uur na de race alsnog een tijdstraf van tien seconden vanwegen het bewegen in de remzone. Ferrari tekende beroep aan, maar ving bot. In Brazilië werd nogmaals protest ingediend, maar het verzoek werd afgewezen.

Ondanks de afwijzing door de stewards diende Ferrari daarna opnieuw protest in. Volgens Ricciardo is de Grand Prix van Mexico wat hem betreft nu afgesloten: "Om er nu nog mee bezig te zijn, gaat wat ver als ik eerlijk ben. Ik hoop dat het na vanavond echt klaar is. Natuurlijk is Ferrari met ons in gevecht om de tweede plaats bij de constructeurs en snap ik dat ze punten terug proberen te krijgen."

Door de straffen van teamgenoot Max Verstappen en later Sebastian Vettel promoveerde Daniel Ricciardo van een vijfde plaats naar een derde plaats. De Australiër stelde daarmee de derde plaats in het rijderskampioenschap veilig.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Het wordt tijd dat iedereen Mexico achter zich laat.

    • + 4
    • 13 nov 2016 - 08:44
    • Helemaal mee eens, tis gebeurt en klaar.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 08:46
    • Als Vettel straks voor de race publiekelijk zijn beker uit Mexico aan Ricciardo overhandigt dan is het klaar.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 12:16
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Daniel Ricciardo: "Ferrari moet Mexico achter zich laten"

    Zou lullig zijn als ze daar nog steeds zouden rijden ;)
    Zoals Rames Shaffy ooit eens zong, we zullen doorgaan.

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 09:10
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Zoals Ramses Shaffy ooit eens zong: We zullen doorgaan....

    • + 1
    • 13 nov 2016 - 09:16
  • CBR600F

    Posts: 519

    Waar Ferrari niet aan denkt is dat ze ook andere coureurs benadelen, zoals Ricciardo. Die is wel klaar hiermee, zoals blijkt.

    Jammer dat Ferrari zo kinderachtig doet. Dat heeft zo'n groot team toch niet nodig.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 09:40
    • Precies, het zijn net een stelletje kleine kinderen die hun zin niet krijgen.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:30
    • Ricciardo is geen Ferrari coureur, dus waarom vind je dat ze rekening met hem moeten houden?
      Ferrari wil zijn punten hebben omdat het over veel geld gaat als ze 2e worden i.p.v. 3e.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:47
  • Supersoft

    Posts: 969

    Als Ferrari nou lekker bezig blijft met Mexico, kunnen de heren van Red Bull zich lekker op Brazilië focussen!

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 09:41
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Zou er nog wel publiek zitten in Mexico? ;)

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 10:02
    • Supersoft

      Posts: 969

      Misschien fans van Vettel, die zitten te wachten tot de FIA het nog terug gaat draaien :-)

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 10:44
  • reesfan

    Posts: 143

    De derde plaats, volgens mij de tweede.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 10:09
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Rijderskampioenschap...niet constructeurskampioenschap.

      • + 2
      • 13 nov 2016 - 10:16
  • Het wordt tijd dat Red Bull voor altijd de Ferrari's achter zich laat.

    • + 5
    • 13 nov 2016 - 10:15
  • Even Offtopic. Beste F-1Today; ik zie hier dat de stand om de constructeurstitel op deze site niet helemaal klopt. Red Bull heeft volgend mij 419 punten en geen 425 punten zoals hier staat.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 10:24
    • Hoi Benno,

      De stand die bij ons op de site staat klopt gewoon, Red Bull heeft 427 punten! Bedankt in ieder geval voor je oplettendheid ;-)

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 13:06
    • Benno329: Max en Daniel hebben same 419 punten. Maar Max reed de 1e 4 races in een Toro Rosso, pakte daarmee 13 punten, terwijl Kvyat in de Red Bull 21 punten pakte, vandaar dat Red Bull 8 punten meer heeft dan beide huidige couruers samen.

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:02
  • aap

    Posts: 1.366

    huilen en protesteren

    doet me denken aan mijn neefje van 2

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 10:46
  • reesfan

    Posts: 143

    @pipo je hebt gelijk, stom van me niet bij nagedacht.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 11:57
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Trump heeft Mexico al in zijn zak. Nu Ferrari nog :-) 1 grote poppenkast.

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 12:44
    • @TDZ, wtf is Trump ? Is dat die engerd die wel met alle vrouwtjes naar bed wil maar ze geen rechten gunt?

      • + 0
      • 13 nov 2016 - 14:50
  • SpeeDirk

    Posts: 225

    Ik vraag me af wanneer we het over racen gaan hebben in plaats van al die bijzaken die er niet toe doen?

    • + 0
    • 13 nov 2016 - 13:16

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar