user icon
user icon

Kimi Raikkonen: "Mijn rondje was niet geweldig, maar gelukkig was het goed genoeg"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2016 18:19
  • comments 22
  • Door: Mathijs Carolus

Lange tijd leek het erop dat Red Bull-coureur Max Verstappen de race als derde zou starten, maar bij het vallen van de vlag ging Kimi Raikkonen er nog voorbij. De Fin laat in de persconferentie weten dat hij het lastig had in de kwalificatie, maar dat het op het juiste moment de juiste kant opviel. Het gaat naar Mercedes was met zeven tiende van een seconde wel groot.

Raikkonen over zijn kwalificatie:"Ik worstelde de hele kwalificatie vooral in de tweede sector. De laatste ronde was niet eens heel goed. De derde plaats is goed, maar het gat naar Mercedes is wel groot. Ik had wat problemen met het opwarmen van de banden en was niet heel blij. We zullen zien wat we kunnen doen in de race morgen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Bwoah, ongeveer wat hij altijd zegt bij een persconferentie.

    • + 1
    • 12 nov 2016 - 18:30
    • Het is gewoon een droogkloot. Ik houd wel van dit soort excentrieke types.

      • + 2
      • 12 nov 2016 - 18:31
    • Laten we hopen dat Max m niet in de weg gaat rijden, laat staan inhalen want dan gaat de soft-iceman weer uit zn dak

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 18:56
    • Ja, ach, dat hoort erbij. Maar laten we inderdaad hopen op een probleemloze start (voor Max) of juist een knotsgekke start, dat zou ook wat zijn. Maar dat doen ze toch niet, als het hard regent, dan wordt het zo'n suffe start achter de SC.

      Regen, plensbuien in de race!

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 19:09
    • Regen met bakken uit de hemel, yes!!!
      Ves en Ric 1 en 2.
      Sjonge jonge wat kan het leven mooi zijn..

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 19:21
    • Dat stoïcijnse wat hij altijd heeft, en dan ook nog die monotone stem erbij, het blijft een aparte figuur.
      Na zijn F1 carrière moet hij maar 'ns nadenken over pokeren.
      Volgens mij wint hij zowiezo, of hij het spelletje begrijpt of niet ;-)

      • + 1
      • 12 nov 2016 - 19:47
  • Het kan dus nog sneller in de race! Podium!

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 18:30
    • Ik vrees dat je dat niet zult meemaken SJ:
      2 overspannen coureurs in een auto die soms hard loopt en soms niet loopt..

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 19:25
  • Doe maar winnen morgen. Dat zou mij heel erg blij maken:)

    • + 3
    • 12 nov 2016 - 18:31
  • Bij deze. Kimi DOTD. Knap gedaan. En wederom beter dan Vetel. Wat is er toch aan de hand met vingertje.....

    • + 2
    • 12 nov 2016 - 18:32
    • F1FAN76

      Posts: 473

      Dan eerder Grosjean DOTD.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 18:33
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Wat een baas de Romain, knap hoor. Eindelijk laat hij weer wat zien. Hij ging als een..... uh Haas in Q3.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 18:41
    • Beter dan Gutti is niet zo moeilijk. Eerder knap van het team Haas om eindelijk die remproblemen op te lossen.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 18:43
    • Ik zou ook voor Grosjean gaan. Ik ben niet zo voor hem, maar objectief gezien en (ook relatief) was het de beste prestatie in de Q3. Hij deed het wanneer het moest, in 1 run. Dat is knap van Romain en leuk voor Haas.

      Ook van Alonso heb ik genoten, naast Kimi (10-10 tegen Vettel).

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 19:12
    • marcio

      Posts: 2.386

      Zodra Vettel niet te vreden is over de wagen dan, dan is dat vaak te merken aan zijn snelheid. Dat zag je ook in 2014. Eerlijk gezegd, vind ik dit een hele slechte eigenschap van een rijder. Daarnaast 'ouwehoer' hij te vaak via de boardradio over onnodige zaken.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 19:14
  • Wablief

    Posts: 485

    Beide mercedessen pakken bij de start?

    • + 1
    • 12 nov 2016 - 18:33
  • Feldwebel

    Posts: 130

    kille ijskouwe gluipert

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 18:34
  • wibi

    Posts: 4.347

    VES zit achter hem...geef hem een rondje of 5...

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 18:35
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Dan is ie dronken. Heineken rule, never drink while you drive.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 20:45
  • Moos

    Posts: 441

    Hopen dat het droog blijft morgen zodat ie die plek kan verzilveren.

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 18:50
    • Nee, ik gun Kimi die plek wel, maar laat het alsjeblieft een echte regenrace worden. Puur voor het spektakel. Voor mijn part wint Kimi dan, als er maar sensatie komt.

      • + 2
      • 12 nov 2016 - 19:14
    • Ik hoop ook echt op regen morgen. Echte regen, niet van dat miezerige.
      En dan te beginnen direct na de start :-).
      Maar ja... ze 'beloven' daar al dagen lang regen en er valt amper een druppel.
      Zou wel een veel minder voorspelbare race gaan worden dan wanneer het droog blijft, wat mij betreft wel zo leuk en spannend.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 19:42

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar