user icon

Carlos Sainz Jr: "Incident met Raikkonen was misverstand"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2016 10:48
  • comments 39
  • Door: Mathijs Carolus

Het meest opvallende moment in de vrije trainingen van gisteren was het incident tussen Toro Rosso-coureur Carlos Sainz Jr. en Ferrari-coureur Kimi Raikkonen. Beide coureurs braken hun rondje af, maar vlak bij de ingang van de pits besloot Raikkonen wat extra gas te geven. Dit zorgde ervoor dat Raikkonen en Sainz elkaar bijna raakten.

Het incident werd na de trainingen onderzocht, maar er werd besloten geen verdere actie te ondernemen. Volgens Carlos Sainz Jr. was het incident niets anders dan een misverstand: "Het zag er ernstig uit, maar het viel wel mee. Ik werd opgehouden opgehouden door Kimi Raikkonen, het gebeurde in een opwarmrondje. Ik heb het nog wel met Kimi besproken, hij had wat meer uit de weg kunnen gaan. Hij gaf opeens gas en toen wist ik dat hij voor mij aan zijn snelle ronde wilde beginnen."

Sainz laat weten dat Raikkonen aanvankelijk niet blij was, maar dat de kou inmiddels uit de lucht is. "Kimi Raikkonen was boos, maar ik snap niet waarom. Het is immers maar een vrije training. In de auto dacht ik: waarom doet hij dit ? Ik begreep het niet."

Sainz laat weten dat in het gesprek met Raikkonen wel wat harde woorden zijn gevallen: "Kimi Raikkonen was boos, maar dat is Kimi en hij doet nooit wat. Het is zijn manier van randen. We hebben de handen geschud en geconcludeerd dat het een misverstand was."

Reacties (39)

Login om te reageren
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Zoals ik het lees werd hij dus twee keer opgehouden door Kimi.... ;)

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 10:50
    • Shelby

      Posts: 5

      Zoals ik al eens eerder hier zei....
      Typisch weer de zeer sportieve Raikkonen.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 10:54
    • verfuktf1

      Posts: 511

      @shelby. iceman melting, gaat veel om met Vettel tegenwoordig. (sarcasme :)

      • + 1
      • 12 nov 2016 - 10:59
    • Zo zag het er op sky ook uit: Sainz moest uitwijken en verremde zich, daarna die macho aktie van Raikkonen.

      Misschien moet die Iceman met zn collega maar eens een race in de vriezer

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 11:22
    • Moos

      Posts: 444

      Gesproken als een echte Zielegeneuve

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 11:29
    • Volgens mij heeft Carlos een flink pak slaag gehad!

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 12:06
  • Misschien dat de typer van dit bericht het nog eens door kan lezen alvorens dit te publiceren?

    "Het is zijn manier van randen"? Wat moet ik nou met deze informatie? Rob Geus die advies geeft om ook de randjes schoon te maken?

    • + 2
    • 12 nov 2016 - 11:01
    • Dan blijf je bezig.. Iemand die een bericht op een website plaatst of schrijft, noem je ook geen "typer".. Meld je anders aan als typer...

      • + 1
      • 12 nov 2016 - 11:16
    • Iemand die een stukje typt kan dat toch zelf even nalezen?
      Dat ik de auteur geen typer mag noemen vind ik typisch...

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 13:11
  • The dre

    Posts: 2.184

    In bijna ieder bericht (post) hier zitten vreemde spelfouten of niet lopende zinnen. Ook ik vraag me iedere keer af waarom de genene die het nieuwsbericht schrijft niet even zijn artiekel doorleest voordat hij of zij het online zet.

    • + 5
    • 12 nov 2016 - 11:05
    • Ben het met je eens. Je zou toch verwachten dat de schrijvers van deze stukjes een beetje Nederlands kunnen schrijven, ze worden er ten slotte voor betaald.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 11:23
    • De genene?? :-)) kom op zeg..

      • + 4
      • 12 nov 2016 - 11:25
    • Pieterzji

      Posts: 920

      Supersoft... Al zeker als je verwijst naar vreemde spelfouten van andere. Dan controleer je jou 'artiekel' toch op fouten... ;)

      • + 2
      • 12 nov 2016 - 12:06
    • Het is 'Anderen' Pietertje. Kom jij maat even aan de kant staan ;)

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 12:20
    • Hemex

      Posts: 991

      Bezig met een wedstrijdje "wie kan de meeste vouten typen"?

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 12:40
    • Pipo

      Posts: 4.742

      @the dre: Haha je probeert ons uit de tent te lokken hè?

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 13:06
    • The dre

      Posts: 2.184

      Oh valt het op??
      En toch zijn er altijd weer kneuzen die happen
      #mademyday

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 13:26
    • The dre

      Posts: 2.184

      Neemt trouwens niet weg dat mijn post wel degelijk serieus bedoeld is.

      • + 1
      • 12 nov 2016 - 13:28
    • Hemex

      Posts: 991

      The Dre: Ik doe dat werk zelf ook. En het is nu eenmaal zo dat iemand die goed is in zijn werk duurder is dan een prutser. En hoe meer tijd je eraan besteedt, hoe duurder het wordt. Uiteindelijk dus een kwestie van hoeveel je eraan uit wilt geven. Hier dus blijkbaar niet zo erg veel.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 19:32
    • The dre

      Posts: 2.184

      Ik heb anders binnen 1 minuut dat lapje tekst doorgelezen, dus hoe duur kan het zijn? Plus de afwegeing tussen dat en voor l#l staan.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 20:04
  • What the f#*k is nu weer randen?! Snap er geen biljoen meer van... Mannen m/v van het forum let aub een beetje op de tekst opbouw.

    • + 2
    • 12 nov 2016 - 11:27
    • Hemex

      Posts: 991

      Ja, en dan vooral die mannen m/v

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 12:41
    • @Hemex; er zou er zomaar eentje tussen kunnen zitten hè. ?

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 15:43
  • Gaat dit over het moment dat Kimi voorlangs kruiste? Dat zag er toch helemaal niet vreselijk uit als hoe er over gesproken word?

    • + 2
    • 12 nov 2016 - 11:29
    • Wel genoeg om het "under investigation" te stellen, dat zegt toch wel iets.

      • + 1
      • 12 nov 2016 - 11:34
    • Dat lijkt me ook logisch hoor, wanneer 2 coureurs ruzie'n. Maar de F1-kenners (lees Max fans) op Facebook spreken schande dat Kimi hier niet voor geschorst word, en over Fiarrari :P Ik verbaas me een beetje over de ophef :P

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 11:39
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Het is een beetje zoals, op alle slakken zout leggen...vraag is dan weer wie was de slak in deze, Kimi of Carlos.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 11:48
    • Hemex

      Posts: 991

      Als Max-fan wil ik toch wel even zeggen dat ik het geen schande vind dat hij niet gestraft is. Dat was het nou ook weer niet waard. Maar ik vond het wel een lompe, overbodige actie. En waarom Kimi dan boos zou zijn op Carlos, is mij al helemaal onduidelijk. Een ervaren coureur laat zich toch zo niet kennen, zeg. Ik zeg: Foei, niet meer doen.

      • + 1
      • 12 nov 2016 - 12:47
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik zag het ook terug...mwah viel heel erg mee in mijn ogen. Het sloeg nergens op, maar gevaarlijk...neeee.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 13:09
  • Ach, het zijn alle twee coureurs die niet zo uitblinken in omgang met verkeer en onverwachte situaties....

    • + 1
    • 12 nov 2016 - 11:56
  • Gaat Sainz Vestappen nadoen met de Ferrari coureurs? Sainz denkt vast ik ben beter dan Verstappen dus moet mij dan ook maar mengen in het gevecht met een Ferrari. Slimme jongen.

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 12:07
  • Ik begrijp nog steeds niet helemaal wat dan het misverstand was.
    Dat Kimi de pits in ging?

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 12:45
    • Hemex

      Posts: 991

      Blijkbaar. "...en toen wist ik dat hij voor mij aan zijn snelle ronde wilde beginnen."
      En toen dook Kimi plotseling voor hem langs de pits in, en toen wist Carlos het even niet meer... Groot misverstand.
      Natuurlijk had Kimi er ook gewoon achter kunnen blijven, maar blijkbaar was hij een beetje boos op Carlos.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 12:51
  • Kan iemand de vader van Kimi even bellen?

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 13:41
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Consider it done.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 15:05
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Zegt weer genoeg over de F1 kennis hier. Zijn vader is in 2011 overleden.

      • + 0
      • 12 nov 2016 - 17:25
  • Zwemmertje

    Posts: 6

    Het was geen misverstand maar een geenverstand actie van Crykonnen. Valt mee dat hij niet begon te jammeren,....zoals altijd. Want wat dat betreft is ons ijskonijn aardig ontdooit. Blijkt er een oud vrouwtje tevoorschijn te komen ?

    • + 1
    • 12 nov 2016 - 16:16
  • aap

    Posts: 1.366

    ik wordt een beetje moe van kimi

    (ook vettel, wollf, Jakkes VilleSneu en lauda )

    • + 0
    • 12 nov 2016 - 16:35

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 840
  • Podiums 26
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit