Jenson Button: "Zonde dat dit ons overkomt in onze tweede thuisrace"

Nadat McLaren in de races na de zomerstop de weg omhoog leek te hebben ingezet, vielen de resultaten in Japan tegen voor het team uit Woking met een 16de plaats voor Fernando Alonso en een 18de plaats voor Jenson Button. De Brit, die volgend jaar plaatsmaakt voor Stoffel Vandoorne, was dan ook teleurgesteld over zijn race en kon de extra kracht, die de nieuwe Honda-motor hem zou moeten geven, niet optimaal benutten tijdens de race.

"De start was echt slecht. Het probleem was dat ik een nieuwe motor gekregen had en daardoor had ik ontzettend veel last van wheelspin. Ik lag daardoor best wel een stuk achter en daarna had ik moeite om langs de op de zachte band gestarte Manors te komen, aangezien ik op de harde banden gestart was. Het begin was dus tricky, maar uiteindelijk kwam ik erlangs en finishte ik 18de, wat natuurlijk heel erg slecht is."

"Ik heb ondanks dat toch plezier gehad vandaag met mooie inhaalacties en een paar leuke gevechten, maar 16de en 18de, zo ver weg van de punten dat maakt het een zware dag voor ons. Zonde dat dit ons gebeurt in onze tweede thuisrace, toen ik in de laatste ronde op het pitbord 18de zag staan, was ik echt verrast dat het zo slecht was. Maar we hebben de laatste races beter gepresteerd dan we verwacht hadden en ook in de volgende races gaan we weer voor de punten vechten."

Heel vreemd. Misschien hebben ze de auto van vorig jaar gebruikt? Was niet om aan te zien. Hopelijk in Austin wat regen en gekkigheid. Dan moet er wel een podium inzitten...

  • 1
  • 9 okt 2016 - 11:52

Reacties (15)

Login om te reageren
  • ggm

    Posts: 112

    Het leek zo goed te gaan de laatste tijd. Ik zie uit naar volgend jaar.

    • + 0
    • 9 okt 2016 - 10:43
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Tja.... Voor Button verbaast het me dit keer niet. Hij had nog nooit met die nieuwe motor gereden en ze hebben dus ook voor alle afstellingen moeten gokken op basis van de instellingen van Alonso. Maar nu heeft hij in ieder geval volgende race die nieuwe motor zonder een penalty.

      • + 0
      • 10 okt 2016 - 08:46
  • Was niet best van Mclaren .

    • + 0
    • 9 okt 2016 - 11:34
  • Heel vreemd. Misschien hebben ze de auto van vorig jaar gebruikt? Was niet om aan te zien. Hopelijk in Austin wat regen en gekkigheid. Dan moet er wel een podium inzitten...

    • + 1
    • 9 okt 2016 - 11:52
  • Manon

    Posts: 338

    McLaren echt heel slecht vandaag, denk dat ze na Stoffel beter nog een frisse jonge coureur in die auto kunnen zetten.

    • + 0
    • 9 okt 2016 - 12:04
    • Na Stoffel? Gaat die nu alweer weg dan? Dat is snel!

      • + 0
      • 9 okt 2016 - 12:23
    • Manon,en die kunnen het wel?
      Beetje domme reactie , vind je zelf ook niet.

      • + 0
      • 9 okt 2016 - 12:50
    • Alonso is nog steeds een van de beste coureurs in het veld. Die vervang niet zomaar even door een nieuw talent en bovendien hebben ze behalve Vandoorne ook nog niemand reserve. Nyck de Vries is de volgende McLaren coureur, maar die is op dit moment nog wel heel ver verwijderd van een F1 stoeltje.

      Ik ben heel benieuwd hoe Vandoorne het volgend jaar gaat doen.

      • + 0
      • 9 okt 2016 - 13:11
    • Ik denk dat Stoffel het wel goed zal doen en Alonso ook zal pushen. Hopelijk is de wagen/motor dan beter en strijden ze mee voor het podium.

      • + 0
      • 9 okt 2016 - 13:25
  • wibi

    Posts: 4.519

    BUT snapt de term 'thuisrace' niet helemaal. Is niet erg hoor, maar McLaren is gehuisvest in de UK en de motor komt (toevallig) uit Japan. Het ABS-systeem zal waarschijnlijk van Bosch (Duitsland) afkomen... is dat ook een 'thuisrace' ?

    • + 0
    • 9 okt 2016 - 14:45
    • bvonk

      Posts: 930

      Jij snapt het kennelijk niet, Honda is een groot en belangrijk deel van het F1 team.

      • + 1
      • 10 okt 2016 - 01:57
  • Smultie

    Posts: 5

    Is Button zo slecht in Nederlands, ja?
    "Gebeurd"....

    • + 0
    • 9 okt 2016 - 14:59
  • De Honda motor is al een stuk beter geworden, en het chassis is top volgens Ron Dennis ;)

    • + 0
    • 10 okt 2016 - 00:24
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Die wagen presteert zoals die klinkt, als een kapotte koffiemolen.

    • + 0
    • 10 okt 2016 - 06:34

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar