user icon

Senna: "Geen garantie dat Hispania Racing in 2011 op de grid staat"

  • Gepubliceerd op 10 aug 2010 14:21
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Hispania Racing heeft genoeg financiële middelen om het seizoen uit te zingen, maar daar is ook alles mee gezegd. De Spaanse renstal heeft geen geld om de F110 te verbeteren en het is twijfelachtig of ze volgend jaar nog van de partij zijn. Dat vertrouwde coureur Bruno Senna aan Braziliaanse media toe.

“De financiële beperkingen hinderen onze ontwikkeling”, begint Senna. “We zijn in staat om het team te runnen tot en met het einde van het seizoen. Maar we kunnen niet net als Red Bull Racing elk weekend nieuwe dingen voor de auto introduceren. Van sommige teams is het zeker dat ze volgend jaar op de grid staan. De Formule 1 is niet makkelijk. Hispania Racing en enkele andere renstallen kunnen geen garanties geven over hun aanwezigheid voor volgend jaar.”

Reacties (18)

Login om te reageren
  • reprep

    Posts: 547

    gewoon wachten totdat het contract met Toyota wordt getekend
    (tenminste ik ga daar van uit , ook al is dat ook nog niet 100% zeker)
    als dat getekend is zijn ze er gewoon weer bij , want je gaat niet zoveel miljoen uitgeven voor hulp van toyota en als nog failliet gaan ,

    voor de rest denk ik dat de kans groter is dat Hrt er in 2011 weer bij is dan dat Senna er weer bij is ,
    Senna heeft gewoon te weinig geld voor nog een jaar.

    ik denk zelf dat Nakajima wel weer kans maakt om in 2011 voor dit team te rijden (ivm met toyota)

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 14:26
    • Senninha

      Posts: 11

      Senna heeft gewoon te weinig geld voor nog een jaar

      Naar mijn weten betaalt bruno geen sponsor geld aan HRT.

      daar naast denk ik dat HRT volgend jaar exit is en senna bij een ander team rijd (sauber(de la rosa out na 1 seizoen),force india(sutil wellicht naar renault) of virgin(als glock weggaat)

      • + 0
      • 10 aug 2010 - 18:43
  • Zo zo...zullen de sponsoren blij mee zijn(not!)
    Mocht hij deze vraag hebben ontvangen, had hij kunnen uitwijken met \"No idea, ask them\". Hij kletst teveel.

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 14:28
    • Welke sponsoren. De sponsoren die er nu op staan zijn gekoppeld aan de rijdes, niet aan het team.

      • + 0
      • 10 aug 2010 - 17:17
  • Als HRT wegvalt mogen er dan voor 2011 2 nieuwe teams in de F1 stappen?

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 15:02
    • Ik denk (ben er zelfs zeker van) dat het dan veel telaat is om nog een extra team te laten instappen.

      • + 0
      • 10 aug 2010 - 15:47
    • De FIA zorgt er wel voor dat er geen nieuw team bij komt volgend jaar. Als ze nog lang wachten met de selectie procedure dan staat er straks een auto zonder vleugels.

      • + 0
      • 10 aug 2010 - 17:18
  • miauw

    Posts: 1.136

    Hij is in ieder geval eerlijk, al zal hem dat niet in dank afgenomen worden, zoals gezegd hij kletst teveel en dat schrikt potentiele sponsoren af.

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 15:49
  • tja als kolles bij een team komt is het vaak al einde verhaal en plukt hij de vruchten nog even... (was idd een foutje)

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 15:58
    • Ik zou Kolles proberen.

      • + 0
      • 10 aug 2010 - 17:18
    • AlfistiR

      Posts: 365

      Michael \"Mike\" Gascoyne (born April 2, 1963 in Norwich, England) is a designer of Formula One cars. He is the Chief Technical Officer of the new Lotus F1 ...

      Wat een kennis straalt er toch van alonso fan af. Zijn die 1455 topics ook zo?

      • + 0
      • 10 aug 2010 - 17:37
    • Ik zeg stuur Lammers naar dit team en snel. Zijn ze op een punt alwast zeker

      • + 0
      • 10 aug 2010 - 18:13
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @Alonso Fan:
      Maakt niets uit. Gascoyne of Kolles= 1 pot nat!

      • + 0
      • 11 aug 2010 - 15:18
  • gasconyne zit bij lotus lieve schat.

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 16:07
  • m anbeek

    Posts: 214

    Dat wordt weer een of twee races aan de kant zitten....

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 16:37
  • Mollie

    Posts: 8

    Dit team kan wat mij betreft snel stoppen. Ze rijden ook teveel in de weg van de betere teams. Als ik Senna was zou ik proberen voor een beter team te gaan, anders raakt hij in de vergetelheid

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 18:59
  • Darjonf1

    Posts: 65

    @ m anbeek. als klien er dan voor in de plaats komt wat is dan het probleem? laat klien maar eens zien wat ie waard is in de achterhoede.

    • + 0
    • 10 aug 2010 - 20:00
  • Big El

    Posts: 367

    HRT moet gewoon niet alleen Toyota kopen, maar met Stefanovich in zee gaan. Dan kan die zich terugtrekken uit de selectieprocedure van de FIA omdat hij reeds een team heeft, is HRT uit de problemen en kunnen ze gewoon doorgaan met de ontwikkeling.

    • + 0
    • 11 aug 2010 - 07:52

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar