Nyck de Vries verwacht snel een kans in Formule 1

Nu McLaren onlangs zijn rijdersduo voor 2017 gepresenteerd heeft, lijkt er voor het Nederlands McLaren-protégé Nyck de Vries voorlopig geen plaats in de Formule 1. De huidige nummer 4 in het GP3-kampioenschap maakt zich echter niet druk over zijn toekomst bij het team uit Woking.

"Op dit moment is er geen stoeltje vrij, want zoals we weten, maakt Stoffel Vandoorne volgend jaar zijn debuut in de Formule 1. Voor mij betekent dat nog even wachten op mijn kans, maar ik denk dat het een kwestie van tijd is. Het contract van Alonso loopt in 2017 af en ik ga ervan uit dat McLaren niemand anders gaat aantrekken en dus ben ik de eerstvolgende die in aanmerking komt voor een stoeltje," verklaart de Vries tegenover Helden."Ik kan er wel bescheiden over doen, maar de cijfers spreken voor zich, van mijn generatie ben ik de allerbeste."

De uitlatingen van de Vries komen enigszins als een verrassing. McLaren heeft voor 2018 namelijk ook Jenson Button nog vastliggen en velen gingen ervan uit dat, mocht Fernando Alonso zijn contract niet verlengen, de Brit dat zijn plek in de Formule 1 weer inneemt.

Camber

Posts: 334

Van mijn generatie ben ik de beste? Ik vraag me af of hij dat werkelijk zo gezegd heeft.
In karting ok maar in de formule racerij moet hij mij nog overtuigen ik vind hem te wisselvallig

  • 4
  • 17 sep 2016 - 13:40

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Camber

    Posts: 334

    Van mijn generatie ben ik de beste? Ik vraag me af of hij dat werkelijk zo gezegd heeft.
    In karting ok maar in de formule racerij moet hij mij nog overtuigen ik vind hem te wisselvallig

    • + 4
    • 17 sep 2016 - 13:40
    • Het is inderdaad een listige uitspraak. Formule Renault 2.0 titeljaar heeft hij het inderdaad uitstekend gedaan na een moeizaam begin in de autosport. Renault 3.5 won hij 1 race en werd uiteindelijk vierde in het kampioenschap en nu staat hij ook vierde met slechts 1 winst zover. Qua cijfers dus duidelijk niet de beste van zijn generatie.

      Ik krijg eerder de indruk dat deze uitspraak voort komt uit frustatie. Want als hij echt eerlijk naar zichzelf is, dan had hij het qua reslutaten toch echt beter willen doen.

      • + 0
      • 17 sep 2016 - 13:45
    • Misschien de beste van de McLaren rijders die nog niet in de Formule 1 rijden?

      Denk overigens dat dit dan meer zegt over de overige McLaren rijders en niet zozeer over De Vries. Ik geef hem nog wel kans om de F1 te halen. De timing lijkt ongeveer te kloppen. Hij heeft zijn lengte (gewicht) mee en zijn prestaties zijn redelijk.

      Hij moet echter nog wel iets betere resultaten laten zien. Als je bedenkt hoelang McLaren Vandoorne langs de kant heeft gehouden dan is De Vries nog heel ver verwijderd van een racezitje.

      • + 0
      • 17 sep 2016 - 13:49
  • Dus of volgend jaar een spectaculair debut maken in de GP2 of volgend jaar dominant de GP3 winnen en anders haal je het niet op basis van wat je nu hebt gezegd Nyck.

    • + 1
    • 17 sep 2016 - 13:40
  • scheffers

    Posts: 160

    Alsof dat tegenwoordig rechtvaardigd dat je maar meteen een F1 zitje krijgt als je van - je generatie - de beste bent... Rustig op je beurt wachten jongenman.

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 13:45
  • robertos

    Posts: 558

    hmm wellicht is hij de beste, maar is het goed genoeg is de vraag

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 13:48
  • Adjo83

    Posts: 904

    Hoop idd niet dat hij op die wijze zo'n uitspraak heeft gedaan....want in dat geval hebben we een nieuwe Christian A. op de baan. En zo'n arrogante kwal hoeft van mij echt niet meer...nederlander of niet!!!

    Voorals nog ga ik ervanuit dat hij zich anders geuit heeft.

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 13:50
  • rossifan

    Posts: 181

    er zijn toch wat betere jonge coureurs dan De Vries

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 13:50
  • Wat heeft hij gegeten??

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 13:51
  • John6

    Posts: 11.618

    Welkom bij McLaren hij mag denken wat hij wil, maar die zal echt nog niet gaan rijden bij McLaren.

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 13:53
  • Er is er maar 1 de beste en dat is Koning Carlos

    • + 2
    • 17 sep 2016 - 13:55
    • Adjo83

      Posts: 904

      Niet de beste maar...de allerbeste!!!?

      • + 0
      • 17 sep 2016 - 14:18
    • AUDI_F1

      Posts: 3.886

      Sainz is een toekomstige wereld kampioen.

      Nick de Vries zal waarschijnlijk 2018 reserve coureur worden, en dan, gelijk aan Stoffel, nog 1 of 2 jaar moeten wachten op zijn debuut

      • + 0
      • 17 sep 2016 - 23:01
  • "Van mijn generatie ben ik de allerbeste." ???? Je staat 4e jongen!!

    • + 3
    • 17 sep 2016 - 14:03
    • Ja maar die boven 'm staan zijn van een generatie jonger :p

      • + 1
      • 17 sep 2016 - 14:21
    • Ik ben ook wel benieuwd volgens welke statistieken de Vries rekent?

      • + 0
      • 17 sep 2016 - 18:39
    • een jaar jonger is geen generatie jonger he ;) Maar we moeten ook rekening houden met de "media", die de zaak nogal eens vaak verdraaien natuurlijk. Ik wens 'm alleszins het beste!

      • + 0
      • 17 sep 2016 - 19:31
  • Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren (helaas)

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 14:04
  • dream on zou ik zeggen,zelfs een talent als vandoorne de gp2 kampioen moet 3 jaar wachten voordat hij aan de bak komt bij mc laren laat staan nick de vries die tien keer minder is dan vandoorne.

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 14:04
  • Kevin

    Posts: 5.397

    Hahahahaha! Wat een arrogantie van een jong dat volledig door de mand valt. Het is Christijan Albers all over again. Ik hoop dat McLaren hem gauw dropt en een talent vindt dat de verwachtingen wél kan waarmaken.

    • + 1
    • 17 sep 2016 - 14:38
  • jd2000

    Posts: 7.776

    Misschien toch nog maar eerst een pr cursus.

    • + 1
    • 17 sep 2016 - 14:41
    • Ik merkte laatst dat Nederlanders het juist zeer op prijs stellen wanneer iets niet ''pr correct'' is.. dus ik zeg nee ;P

      • + 0
      • 17 sep 2016 - 18:40
  • Patrace

    Posts: 6.764

    Ik weet niet wat ik hier van moet denken.
    Is hij naïef en roept hij wat om zijn onzekerheid te maskeren of heeft hij werkelijk zoveel zelfvertrouwen en vindt hij zichzelf werkelijk beter dan anderen van zijn generatie?

    Maar het lijkt me voorbarig en zelfs naïef om te denken dat hij in 2018 in de McLaren zal zitten. Ik denk eerder dat ze Alonso nog een jaar verlengen of Button er terug in zetten voor een jaar. Want McLaren gaat echt niet met 2 coureurs aan de slag die beide weinig ervaring hebben in de F1. De Vries komt op zijn vroegst in de McLaren in 2019, mits hij in de opstapklassen (GP2?) serieus goed presteert. Lees: kampioen wordt. Vandoorne heeft dan 2 jaar ervaring... en dan kan er eventueel een rookie naast gezet worden. Eerder zeker niet.

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 14:42
    • Atlaz

      Posts: 748

      Hij heeft al helemaal de McLaren 'attitude'. Gewoon zeggen dat je ontzettend goed bent en gaat strijden voor overwinningen en het dan niet waarmaken.
      Wat dat betreft past Nyck de Vries perfect bij McLaren. ?

      • + 1
      • 17 sep 2016 - 17:24
  • szixxx

    Posts: 4.764

    Volgens mij las ik op een andere site dat deze uitspraak betrekking had tot zijn kartingperiode. Of het een handige uitspraak is weet ik niet maar hij heeft natuurlijk wat dat betreft wel gelijk. In NL vind men je dan al gauw arrongant maar goed. Niks mis met een gezonde dosis zelfvertrouwen.

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 14:58
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Typo alert :-D

      • + 0
      • 17 sep 2016 - 14:59
  • Ik zie Nyck wel een keer een testen of een vrije training in f1 doen, echt een stoeltje dat weet ik niet. Ik vind het leuk dat hij mee doet maar een wereldster zie ik op dit moment niet in hem.

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 15:48
  • pcbeem

    Posts: 699

    Dan zul ie volgend jaar of GP3 titel moeten pakken of goed mee doen in de GP2 anders vrees ik dat McLaren er een streep door gaat zetten....

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 16:36
  • MightyMax

    Posts: 838

    Wellicht een kans in de "career mode" van F1 2016?

    • + 0
    • 17 sep 2016 - 21:52
  • Sirhenry

    Posts: 759

    De Vries moet leren van voorgangers die net teveel spraken en zo afgeserveerd werden...kijk naar o.a. Frijns..

    • + 1
    • 18 sep 2016 - 00:22
    • idd en dan schat ik Frijns een paar klapjes hoger in....

      • + 1
      • 18 sep 2016 - 02:46
  • bruintje

    Posts: 272

    Niet goed genoeg.

    • + 1
    • 18 sep 2016 - 08:00
  • Raar, want eigenlijk verwachten dat niet zo vlug.
    Je bent te wisselvallig en het duurt allemaal een beetje te lang bij jouw.
    Ik denk dat indien Alonso vertrekt, Button misschien nog een jaartje rijden gaat.
    Of dat ze een bestaande F1 piloot aantrekken die de voorkeur op jouw krijgen gaat.
    De beste van je generatie ? Twee of drie jaar geleden misschien wel maar momenteel zijn er een tiental piloten die het meer of evenveel dan jouw verdienen om in de F1 te raken.

    • + 0
    • 19 sep 2016 - 12:22

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar