user icon

Vettel: "De tifosi zijn de beste fans op deze wereld"

  • Gepubliceerd op 04 sep 2016 16:21
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

Met een derde plaats in de Italiaanse Grand Prix gaf Sebastian Vettel de fans van Ferrari iets om te lachen. Het gat met de Mercedessen was echter groot en daar zal de Duitser iets minder over te spreken zijn.

Vettel genoot op het podium zichtbaar van de aanmoedigingen van de tifosi. "Dit is het beste podium in de wereld en de tifosi zijn de beste fans die er zijn! We proberen om onszelf naar de top te knokken en we werken hard, maar we moeten niet vergeten dat Mercedes ook goed werk levert. We moeten daarom respect laten zien voor wat ze presteren."

De Italiaanse fans willen graag zien dat Ferrari weer een zege pakt. Vettel  beseft dat en hoopt zich zo spoedig mogelijk naar de top van het veld te rijden, maar een concreet moment dat dat gaat gebeuren, heeft hij nog niet. "Ik kan geen concreet moment beloven dat we weer op het bovenste treetje van het podium staan, maar ik weet zeker dat het weer gaat gebeuren. Ik geloof in het team en in wat we doen."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Ja als je voor Ferrari rijdt zou ik dat ook roepen,maar dat domme boegeroep van veel fans als Hamilton wordt geïnterviewd slaat nergens op.

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 16:24
    • Iets met WC eend denk ik. ;-) . Ongelooflijk slecht enndoorzichtig gelul weer. F1 begint een behoorlijke josti sport te worden met dit soort uitspraken. Ik miste alleen nog Johny de Mol op het podium.

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 16:28
  • Wablief

    Posts: 485

    Offtopic: wat is dat wat sky heel de tijd over zeurt? Limited media? Wtf?

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 16:27
    • Dat de f1 verkocht gaat worden.

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 17:17
    • Wablief

      Posts: 485

      ahhh, het begin van het einde van ecclestone?

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 17:56
    • Kevin

      Posts: 4.933

      We can only hope.

      • + 1
      • 4 sep 2016 - 18:45
  • "maar we moeten niet vergeten dat Mercedes ook goed werk levert. We moeten daarom respect laten zien voor wat ze presteren."

    Ik denk dat Seb hier duidelijk een reactie geeft op het boegeroep.

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 17:03
  • Welnee Sebastian, niet de tifosi, maar de hollandesi zijn de beste fans van de wereld!
    Nu Spa alweer vergeten?

    ;-)

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 17:30
    • Japiooo

      Posts: 414

      Seb vond de oranje leeuwepakken juist fantastisch maar had medelijden met die kneuzen bij het toilet.
      De tokkiefans vond hij inderdaad minder.

      • + 1
      • 4 sep 2016 - 18:04
    • @NBTT, Die gasten met dat shirt van FC Twenty die voor me stonden te brallen?

      Ja dat waren de beste fans , maar niet voor de F1.

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 18:08
    • Sorry FC Twente.

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 18:13
    • louc_

      Posts: 2.283

      De hollandesi? ken mensen die al meer dan 10j naar spa gaan en volgend jaar thuis blijven vanwege juist ..... die supports!

      • + 5
      • 4 sep 2016 - 20:01
    • PD130

      Posts: 114

      @Louc,
      Blij dat je het met me eens bent, vorige week werd ik nog keihard afgerekend (door mede reaguurders) toen ik de gemiddelde 'Max-NL' supporter omschreef.

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 22:52
    • @Louc .. Idd dat viel me vorige week ook op... heel veel boertige mensen die al van 's ochtends met brede kampeerstoeltjes, frogiboxen en parasols alles innamen, en heineken zuipen als water en naar niets omkijken.. voor onze neus ontstond er op een ogenblik ruzie ruzie omdat er enkele "supporters" de vlaggen van andere supporters aan het verwijderen waren om 1 van hun eigen Max vlaggen in de plaats te hangen.. Vorig jaar Monza gedaan, dan is dat toch idd een wereld van verschil hoor ..

      • + 0
      • 5 sep 2016 - 11:00
  • Slechte verliezers, als de Ferrari's er uit leggen. Dan lopen ze weg. En ja dat boe en fluit concert sloeg nergens op.

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 19:16
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Niks slechte verliezers, maar diehard fans. Het interesseert ze net als mij geen ruk wie er rijdt, zo lang er maar een Ferrari als eerste over de streep komt. En dat boegeroep, dat hebben we al op meer circuits gehoord, hoe zou dat toch komen?

      • + 0
      • 5 sep 2016 - 07:04
  • Ik stond er vorig jaar tussen en ik kan niet anders zeggen dan dat het echt geweldige enthousiaste supporter zijn!

    • + 1
    • 4 sep 2016 - 20:06
    • Ben nog nooit op Monza geweest,
      wel op Imola, en idd de enorm enthousiaste supporters, is een waar feest naast de baan

      • + 0
      • 5 sep 2016 - 08:29
    • Idem Ditto ! Tribuna Alta Velocita vlak aan bocht 1! Wat een topweekend was dat, Tifosi die hun naam waarmaken, lekker eten, super weer ... Magic Monza...

      • + 0
      • 5 sep 2016 - 11:00
    • Precies! Alleen een beetje aan de prijzige kant in vergelijking met andere circuits (ook het eten en drinken).. maar ooo wat was het het waard!

      • + 0
      • 7 sep 2016 - 09:27

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit