Wolff: "Ik zorg dat Vandoorne volgend jaar F1 rijdt"

Hoewel er bij McLaren nog altijd onduidelijkheid heerst over wie volgend jaar mag plaatsnemen in de door Honda-motoren aangedreven bolides, heeft Toto Wolff tegenover de Belgische pers bekendgemaakt dat Stoffel Vandoorne zich niet druk hoeft te maken wanneer er bij McLaren geen plaats voor hem is.

Tegenover onder meer Het Laatste Nieuws verklaardde de Mercedes-baas: "Ik volg Stoffel al lang. Ik heb hem zien werken in de lagere raceklasses en hem daarin zien groeien als mens en coureur. Ik zag hem races winnen in de Formule Renault-kampioenschappen en als je dan nu naar hem kijkt dan staat er een persoonlijkheid."

"Hij heeft alles in zich om een ster te worden. Dat zag je wel aan de manier waarop hij vorig jaar kampioen werd in de GP2. Het is dat wij op dit moment Rosberg en Hamilton in de auto hebben zitten, maar mocht een van hen wegvallen dan staat Stoffel zeker op mijn lijstje. Voor mij is het simpel, krijgt hij volgend jaar geen zitje bij McLaren, dan zorg ik dat hij bij een ander team aan de slag kan."

Stoffel rijdt volgend jaar gewoon bij McLaren, dat is wel duidelijk als je mensen als Vasseur dit weekend hoort praten, en de flirt tussen Williams en Button hebt gevolgd de afgelopen maanden.

  • 2
  • 27 aug 2016 - 10:56

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Manor dus....

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 10:53
    • terazino

      Posts: 650

      'Voor mij is het simpel, krijgt hij volgend jaar geen zitje bij McLaren, dan zorg ik dat hij bij een ander team aan de slag kan'

      Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij een zitje regelt. Reserve rijder bij Manor, de man die helm van de rijder mag dragen. Zeg het maar....

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 10:57
    • Manor, óf hij denkt macht over de motorenkopers te hebben... Grootheidswaanzin?

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 11:00
    • mario

      Posts: 15.285

      @Verstoppen: Hij kan Stoffel ook bij Williams aanbieden en daar een korting op de motoren bij geeft.... En dan rijdt Stoffel gewoon bij Williams volgend jaar.... Macht van het geld he.....

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 12:12
    • TvdB

      Posts: 46

      @MARIO: inderdaad, ik denk ook dat het iets in die richting zal worden, of in ieder geval dat hij het zal proberen. Daarnaast is hij ook gewoon een goede coureur.
      Hypothetisch gezien, stel dit is waar (Williams), wie zou er dan op de wip gaan?

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 12:30
    • mario

      Posts: 15.285

      @TVDB: Ik hoop en ik denk Massa.... Bottas is in mijn ogen beter dan Massa (al scheelt het dit jaar niet veel) en Bottas is nog een stuk jonger dan Massa.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 13:00
  • DJJeffHax

    Posts: 747

    Dank U F1Today.net :)

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 10:53
  • Stoffel rijdt volgend jaar gewoon bij McLaren, dat is wel duidelijk als je mensen als Vasseur dit weekend hoort praten, en de flirt tussen Williams en Button hebt gevolgd de afgelopen maanden.

    • + 2
    • 27 aug 2016 - 10:56
    • Mee eens het wordt McLaren.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 11:45
    • Dat is inderdaad het meest logische scenario, Fulloppostelock. Maar de F1 staat altijd garant voor verrassingen omdat we niet alle belangen kennen en achter de schermen af en toe interessante ontwikkelingen plaatsvinden. Stel dat Lance Stroll de F3 wint en papa Stroll met een gouden cheque bij Williams gaat wapperen, dan zou Williams zomaar de strategie kunnen ontwikkelen om met Bottas, een ervaren rijder en daarnaast met een jonge zeer getalenteerde rijder 2017 in te gaan. De F1 kent veel verrassingen en soms weinig zekerheden.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 12:20
    • Ik zal niet zeggen dat Stoffel niet bij McLaren rijd volgend jaar, maar Jenson gaat volgens mij niet naar Williams.
      Het wordt voor Button McLaren of hij stopt ermee

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 12:24
  • Kijk, dat zijn nog eens teksten waar ik vrolijk van word.

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 11:02
  • Gelukkig! Zo'n enorm talent als Vandoorne mag niet langs de kant staan.

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 11:06
  • Mooie actie van Wolff. De Oostenrijkers zijn goed bezig in het begeleiden van talenten naar de F1. Ook slim van Wolff. Mercedes heeft Wehrlein en Ocon als talenten in ontwikkeling. Daarnaast Stoffel als rijder die sneller klaar zal zijn voor een topteam, als Back-up is slim. Waarschijnlijk zetten ze hem als mogelijk niet bij Manor. Stoffel met zijn capaciteiten en ervaring kan al snel van waarde zijn voor teams als Williams of Force India.

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 11:07
    • paddock

      Posts: 43

      Dat denk ik ook niet bij Manor .

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 11:25
    • Wastegate

      Posts: 390

      Wat voor relatie heeft Mercedes met Renault?

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 12:53
  • Denk niet dat Wolff veel te zeggen heeft bij de andere teams

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 14:21
    • Nee, maar hij geeft wel aan dat Stoffel een kans verdiend in de F1.En ik geef Toto groot gelijk.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 15:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BE
  • Geb. datum 26 maa 1992 (34)
  • Geb. plaats Kortrijk, BE
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar