user icon

Ferrari met upgrade voor de motor naar België

  • Gepubliceerd op 24 aug 2016 14:08
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari heeft een upgrade voor de aandrijflijn geprepareerd en meegenomen naar Spa-Francorchamps. De kans bestaat echter dat de verbeterde motor dit weekend in België nog niet in actie komt en dat de Scuderia wacht tot de Italiaanse Grand Prix van een week later.

Speed Week meldt dat Ferrari de laatste drie beschikbare tokens heeft aangewend voor deze update. De betrouwbaarheid baart het team nog wat zorgen, vandaar dat de Italiaanse renstal twijfelt over de inzetbaarheid in Spa. Qua performance produceerde de nieuwe motor veelbelovende resultaten op de testbank.

Dat is positief nieuws voor Ferrari, maar de zwakke plek van de Scuderia lag niet op motorisch vlak, zoals teambaas Maurizio Arrivabene in La Repubblica uitlegt. "Onze auto schiet op twee punten tekort, namelijk op aerodynamische efficiëntie en op mechanische grip."

"Maar bij Ferrari geven we niet op en zeker niet zolang ik hier aan het roer sta. We kijken altijd vooruit naar volgend jaar en zullen ons gedegen voorbereiden op de nieuwe reglementen, maar nu ben ik meer geïnteresseerd in dit seizoen. We moeten elk probleem oplossen, het liefst zo snel mogelijk."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • joop

    Posts: 1.086

    ze konden deze nog niet heel houden...

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 14:10
  • zjeeraar

    Posts: 109

    Ook al is het niet het zwakke punt van de auto, het is belangrijk om de motor (en alle andere aspecten) door te blijven ontwikkelen. Andere teams doen dit immers ook, dus stilstand is achteruitgang.

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 14:14
  • Wordt een lastig verhaal de rest van het seizoen nu ook Allison zijn biezen heeft gepakt en de Italo boys het verder moeten uitzoeken.
    Mijn voorspelling is dat Ferrari dit seizoen zonder zege zal blijven,al zou ik dat uiteraard wel erg jammer vinden.

    • + 2
    • 24 aug 2016 - 14:15
    • ANTICLIMAX

      Posts: 73

      Inderdaad , vooral voor 2017 , maar Arrivabene heeft al een vervanger gevonden in eigen gelede De Hoofd Kok neemt de taken over van Allison.

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 16:56
    • Vrees dat je gelijk krijgt.

      Als ze winnen zal het afhangen van de uitval van Mercedes of toch van onverwachte racetoestanden. Op eigen kracht lijken ze het niet te kunnen gaan halen.

      Ik ben zelfs in dat stadium gekomen dat ik hen liever meer resources zie vrijmaken voor 2017...

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 17:58
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @Duits sterretje: Ben het met je eens dat het een moeilijke rest van het seizoen wordt voor Ferrari, maar of dat nu echt aan het ontbreken van Allison moet liggen? De beste man heeft maan weinig klaargespeeld afgelopen jaren. Als ik me niet vergis is de huidige auto volledig onder zijn visie gebouwd en wat dat betreft zijn de resultaten niet beter dan vorig jaar (terwijl de motor een stuk beter is geworden). Daarnaast werkt bijna geen enkele update tot op heden en dat kan je Allison ook kwalijk nemen.

      Velen zijn vrij vol van Allison, maar ik heb het bewijs nog niet kunnen ontdekken. In ieder geval niet bij Ferrari.

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 21:31
  • Ze mogen ook hun race-strategie wel eens upgraden bij Ferrari, lijkt vaak op paniekvoetbal.

    • + 1
    • 24 aug 2016 - 14:20
    • Atlaz

      Posts: 748

      Als het op voetbal lijkt; verlaten ze dan ook het veld bij dubbel geel? ;-)
      En wat doen ze dan als ze een 'penalty' krijgen? :-D

      • + 1
      • 24 aug 2016 - 14:56
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Als ze niets doen halen ze dit jaar helemaal geen podium meer. Plek 2 zijn ze kwijt aan RBR en de voorsprong op de andere teams is nog zo groot dat ze wel een gokje kunnen en moeten wagen.

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 14:22
  • ''"Maar bij Ferrari geven we niet op en zeker niet zolang ik hier aan het roer sta.''

    Zolang je maar niet te lang met de ontwikkeling van de 2016 auto doorgaat ten koste van de 2017 auto..

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 14:27
    • Zolang ze de motor ontwikkelen is dat wel ok, dat is namelijke dezelfde volgend jaar.

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 22:57
  • Slobow

    Posts: 240

    Ik hoop dat het ze wat brengt met die mooie Ferrari.
    Een van de mooiste die ze gemaakt hebben naar mijn mening.

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 14:45
    • ANTICLIMAX

      Posts: 73

      Een van de Slechtste ooit die ze gemaakt hebben naar mijn mening.

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 16:59
    • Slobow

      Posts: 240

      Kun je nog niet zeggen we zijn pas op de helft.

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 18:08
    • Die van 2014 leek mij toch nog slechter...

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 19:03
    • En lelijker...

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 21:11
  • Japiooo

    Posts: 413

    Dat klink niet al te zeker voor Arrivabene: "zeker niet zolang ik hier aan het roer sta."

    • + 1
    • 24 aug 2016 - 14:59
    • Hij probeert waarschijnlijk te benadrukken hoe geweldig hij is voor het team, maar het komt inderdaad wel erg krampachtig over als van iemand die juist erg twijfelt over zijn positie.

      • + 0
      • 24 aug 2016 - 16:58
  • Mr.Rofl

    Posts: 446

    Ferrari van zijn geloof gevallen? Traditioneel nemen ze een grote update altijd mee naar de Grand Prix van Italië.

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 17:22
  • Dp1998

    Posts: 994

    als ze niks doen komen ze niet voorbij de redbull maar als ze wel wat doen ook niet. dus ben benieuwd of ze er nu wel voorbij komen.

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 17:31
  • Om een of andere reden verwacht ik een sterk Ferrari dit weekend. Vele schrijven dat het tussen RBR en Mercedes gaat, maar vlak die rode bolides niet uit. Ook een Williams e/o Force India kan zomaar eens vooraan meedoen.

    • + 1
    • 24 aug 2016 - 19:15
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Gewoon introduceren, beter 'out with a bang' dan dat gemiezer.

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 22:16
  • Ja uh... zelfs bij Sauber geven ze nooit op. En wat dan?

    • + 0
    • 24 aug 2016 - 23:04

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar