user icon

België verkocht al 70.000 kaarten voor Grand Prix

  • Gepubliceerd op 23 aug 2016 09:41
  • comments 37
  • Door: Rob Veenstra

Er zijn al meer dan 70.000 kaarten verkocht voor de Belgische Grand Prix op Spa-Francorchamps van dit weekend. Dat heugelijke nieuws verkondigde Andre Mas, promotor van het evenement, in La Derniere Heure. Hij weet niet wat hij meemaakt.

Mas: "70.000 tickets zijn al over de toonbank gegaan. Dit heb ik in 2001, 2002 voor het laatst meegemaakt. En ik heb het over echte cijfers, kaarten voor drie dagen. Het is niet zoals met andere grote evenementen waar ik voor gewerkt heb dat er een groot verschil is tussen het aantal verkochte kaarten en de officiële toeschouwersaantallen."

La Derniere Heure bericht dat de kaartverkoop van staanplaatsen de komende dagen doorgaat, waardoor het aantal verkochte kaarten nog op zal lopen tot rond de 75.000. De verwachting is dat 15.000 tot 20.000 Nederlandse fans naar Spa afreizen om Max Verstappen aan te moedigen.

Reacties (37)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Goed nieuws! Als dat zo blijft dan kunnen we voorlopig nog wel even van de race op Spa genieten!

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 09:45
    • die Max hé, niet alleen een goede coureur maar ook nog de redder van Spa Francorchamps
      :P

      • + 5
      • 23 aug 2016 - 09:58
    • Dit biedt wel soort van perspectief voor een eventuele Nederlandse GP. Je ziet nu dat wellicht tienduizenden speciaal voor Max naar Spa afreizen. Ik zie een NLGP niet heel snel gebeuren hoor, maar indirect zijn deze cijfers wel een opsteker voor de mensen die ermee bezig zijn.

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 10:17
    • Idd Jean, Go Max Go ! En als Stoffel volgend jaar ook van de partij is dan zitten we safe voor de komende jaren op Spa

      • + 2
      • 23 aug 2016 - 10:17
    • joop

      Posts: 1.113

      en dan wordt MAx in de eerste bocht eraf gereden.......oeeeiiiii

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 11:12
    • @Joop,
      Jakkes moet er niet aan denken, maar het kan zomaar gebeuren natuurlijk,
      dat zou een koude douche zijn zeg :-/

      • + 1
      • 23 aug 2016 - 12:38
    • Als Max in de race de 1e bocht eraf knalt heb ik iig genoten van hem op vrijdag 2x, zaterdag 2x en zondag warm up

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 13:18
    • Arran

      Posts: 1.162

      Ik blijf dus ook een van die Nederlanders plots te zijn :D
      M'n vriendin bleek dus voor mijn verjaagdag kaartjes stiekum te hebben geregeld en gaan het daar lekker vieren.

      Ik kan max niet genoeg bedanken voor de Hype, in de 25 jaar mijn vriendin en ik samen zijn, heeft ze nog nooit F1 gekeken, sederd Spaanse GP, is ze plots racegek.
      En nu kaartjes.... DANK JE MAX!!! Ga vooral zo door ;)

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 20:26
  • Hmm, waar zou dat door komen?

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 09:47
    • Sainz #flauw

      • + 3
      • 23 aug 2016 - 09:51
    • Door Sainz. Zal vast wel veel commentaar komen op mijn opmerking, maar kon het niet laten. Dus azijnzeikers spuw uw gal.

      • + 1
      • 23 aug 2016 - 09:53
    • @Gogo: nou, je was vooral te laat, dus het plusje ben je bij mij misgelopen :p

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 09:57
    • Sainz zou nooit te laat komen, dat weet ik zeker. Hij is gewoon perfect.

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 10:14
  • Ik moet helaas verhuizen dit weekend. Anders had ik zeker gegaan. Goed voor de sport en goed voor het mooiste circuit. Misschien kunnen ze de faciliteiten iets professioneler neerzetten dit jaar. Nederlandse ondernemers, pakken jullie het eens goed aan qua catering en merchandise en toitletten.
    Wel lachen man, heel veel plezier allemaal!!

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 09:52
    • Slobow

      Posts: 240

      Verhuis je toch nu, kun je toch mooi heen, beetje F1 fan.

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 10:50
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @TIESKE73: Nederlandse ondernemers? Doe mij een lol zeg, dan weet je 10000% dat je wordt belazerd!

      • + 1
      • 23 aug 2016 - 11:00
    • Tommieeee

      Posts: 772

      Inderdaad. Dan zijn de prijzen die ze nu voor een patatje hanteren kinderspel. Met NL ondernemers mag je blij zijn als je het voor een euro of 10 hebt. En dan komt er nog €2,50 bij voor een sausje ;)

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 12:11
  • meow-F1

    Posts: 158

    gaaf 15.000 tot 20.00 Nederlanders dat kan nog een mooi feestje worden, en zkr als max een podium pakt :)

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 09:53
  • En hoeveel kaarten voor raceday?

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 09:53
    • MAX1

      Posts: 20

      hij zei dat het drie dagen kaarten zijn dus dan ook dat aantal op raceday

      • + 1
      • 23 aug 2016 - 10:06
    • Je kan ook kaarten voor 1 dag kopen he :)

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 10:11
    • precies.. ik heb zelf alleen een kaartje voor zondag

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 10:32
    • @M.SCHUMI Je kan zelfs nog bronze kaartjes ter plekke op zondag kopen, bij les combes staat iig een huisje die daar kaartjes verkoopt. Dus er zullen nóg wel meer toeschouwers komen dan de cijfers tot nu toe zeggen!

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 10:41
    • Mas: "70.000 tickets zijn al over de toonbank gegaan. En ik heb het over echte cijfers, kaarten voor drie dagen. ''

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 19:32
  • F1jos

    Posts: 923

    Ik vraag me af 20000 Nederlanders die voor Max. komen .
    Heel bijzonder

    • + 1
    • 23 aug 2016 - 10:19
    • Slobow

      Posts: 240

      Niet alleen voor Max, ook voor Daniel de Jong!

      • + 1
      • 23 aug 2016 - 10:53
    • Pieterzji

      Posts: 921

      En hoeveel nederlanders komen er wel niet voor Sainz!!

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 13:08
    • Ik kom ook voor Alesi GP3 :)

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 13:19
    • @PIETERZJI, Zoals je zegt, Nederlanders komen niet voor Sainz.

      • + 0
      • 23 aug 2016 - 22:40
  • Gezien de weerverwachting zal het een van de warmste Belgische GP's ooit worden? Midden jaren 80 werd er eens een F1 race op Spa een paar maanden uitgesteld omdat het asfalt smolt door de warmte...bleek dat de ze daar toen een verkeerde asfaltsamenstelling hadden gebruikt.

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 10:53
  • Ik had gehoord dat er al 50.000 Nederlanders kaarten hebben

    • + 1
    • 23 aug 2016 - 11:31
  • Gezien het noodweer dat voor vrijdag en zaterdag wordt aangekondigd lijkt het me beter dat de fans zo ongeveer zaterdagmiddag vertrekken richting camping groen.
    Het kan spoken daar!!

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 15:43
  • Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, bedankt Nederland :)

    • + 2
    • 23 aug 2016 - 19:26
  • stom dat vandoorne geen vrijdagtest krijgt

    • + 1
    • 23 aug 2016 - 19:32
  • bruintje

    Posts: 272

    Die Max red de GP van Belgie en hopelijk ook Vandoorne volgend jaar.

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 22:02
  • Petje af

    Posts: 780

    Waar is het feestje ?

    • + 0
    • 23 aug 2016 - 23:04

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar