Lewis Hamilton geschokt door snelheid van Red Bull
- Gepubliceerd op 31 jul 2010 16:47
-
34
- Door: Robin Smeets
"Het gaat hier niet over twee of drie tienden. Het is een seconde in de tweede sector en nog een halve seconde in de laatste sectie van het circuit", vertelde Hamilton. "Ik moest gewoon lachen toen ik de onboardbeelden zag. Ze gaan zo ongelooflijk hard. Onze auto is nu beter dan ooit dit seizoen, dus ik weet niet waar ze bij Red Bull in godsnaam mee bezig zijn. Hun snelheid in ongelooflijk."
"Ik ben tevreden over mijn eigen prestaties van vandaag. Gelukkig kwam ik nog door Q2 heen, want het zat erg dichtbij elkaar. Daarna heb ik werkelijk alles uit de auto gehaald. Het zou mooi zijn als we bij de start morgen wat plaatsen kunnen winnen, want inhalen is hier niet gemakkelijk. Ik ben er klaar voor, kom maar op!"
Trending nieuws
-
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.713 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.756 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (34)
Login om te reagerenPosts: 15.285
Ik denk dat iedereen wel geschokt is op de voorsprong die Red Bull heeft in de kwalificatie.
Maar Hamilton heeft het zeker netjes gedaan met hoe de auto op dit moment is.
Posts: 10.089
ik ben niet geschokt
ik ben SUPER BLIJ :D
Posts: 27
vind het gewoon super dat die rb\'s zo snel zijn,ben zelf een ferrarifan(en alonso stelt me qua karakter steeds meer teleur)maar vind het prima dat de \"topteams\"aant achtervolgen zijn.En wat betreft dat rb en renault dezelfde motor hebben en het verschil in snelheid heeft alleen maar te maken men Newey,die man is gewoonweg een genie
Posts: 227
Raikkonen fan ,
wat heb je nu weer gerookt ???
Posts: 2.181
:D Lol.
Posts: 3.145
Er klopt iets niet aan de RBR, wie zal het zeggen .. flexi. chassis? ... 2.5 seconde op de auto met dezelfde motor, ik weet het allemaal niet. Ik heb er zelf zo mijn vraagtekens bij of het allemaal wel klopt wat ze bij RBR doen.
Al moet ik wel zeggen dat wat ze ook doen, ze doen het bijzonder goed.
Posts: 480
Ales klopt juist wel aan die auto.
Posts: 507
MIKA4ever:dit doet me denken aan 1992 met de williams\'die was ook zo verschrikkelijk sneller dan de rest
Posts: 322
Ik denk het ook..
Die Horner heeft het nu ook steeds over dat zijn auto door alle tests komt, terwijl het duidelijk is dat zijn voorvleugel giga flex heeft. Zelf denk dat ze ook een rij-hoogte systeem hebben..waar door ze tijdens de kwalificatie lager kunnen rijden dan alle andere teams. Maar wat wel gezegd moet worden, ze doen het allemaal erg goed, want ze komen we door tests heen..
Hoewel ik echt een Ferrari fan ben, zeg ik hulde voor Red Bull.. want als je alle andere teams op minimaal 1sec. achterstand rijdt, dan heb je gewoon de beste auto op het moment.
Posts: 2.181
Ik heb de kwalificatie niet gezien(zomercarnaval;),maar als ik naar de tijden van RB kijk dan ben ik ook geschrokt:O
Posts: 11.414
Het schiet natuurlijk ook niet op dat Button zo verselijk slecht is in het kwalificeren. Anders zouden ze elkaar misschien nog wat kunnen helpen met de setup, maar Button is echt waardeloos de laatste tijd.
Posts: 28
@patrickl, de laatste tijd? In hockenheim stond Button nog voor Hamilton in de kwalificatie.
Posts: 1.745
Vorige race stond hij voor je idool.
Hij eindigde die race op minder dan drie seconden van je idool.
En hij staat 2e in het kampioenschap met slechts veertien punten achterstand op je idool.
Zo slecht doet hij het dus niet t.o.v. je idool.
Beetje geirriteerd?
Posts: 11.414
Vorige race deed Hamilton het inderdaad ook slecht.
Posts: 711
Swearengen@ Jij bent grappig^^
Posts: 2.635
klopt Patrick ....het gaat Button niet goed af de laatste tijd ....mare die RB ...man man wat zijn die snel ...je zou vanzelf gaan denken dat er iets niet correct is toch?
Ik persoonlijk twijfel nog steeds over die voorvleugels .....lijken wel bananen.
Posts: 1.650
Ja, dit is niet normaal meer. Ze rijden echt iedereen naar huis !
Posts: 312
Ik zal misschien de enige zijn die blij is met deze dominantie en wel om twee redenen? Ik vind Sebastiaan Vettel een zeer getalenteerde rijder en gunt hem de titel heel erg. Aangezien ik helemaal niets moet hebben van de persoon en coureur Alonso, ben ik zeer verheugd te zien dat de Ferrari\'s nog steeds niet sneller zijn dan de Red Bull, waardoor een derde titel verder weg dan ooit is voor onze vrolijke Spaanse vriend!!
Posts: 1.175
Ach Maestroscan, wees blij. Nu heb je iets om voor te leven.
Ik zeg: neem een Schultenbrau en ga lekker achter de breezersletjes( of RB sletjes) op je camping!
Posts: 1.481
Mijn idee!
Posts: 711
Ack ja er worder een hoop dingen verkeerd opgevat die Alonso heeft gezecht, dan krijg je zoiets. Maar ja is vettel is wel een goede coureur ja, maar moet nog een hoop leren.
Posts: 480
Het blijkt dus dat wanneer je in de juiste auto zit, het verschil kan maken. Eerlijk gezegd denk ik dat deze prestatie, zonder de prestatie van Vettel en Webber te kort te doen, door meerdere rijders in dezelfde auto was te doen. Ik denk namelijk dat de helft van het deelnemersveld in de juiste auto wereldkampioen kan worden. Er zitten nu eenmaal weinig slechte rijders tussen, in de formule 1, en de RBR is op dit moment de auto.
Posts: 27
idd fanman,duw een rosberg of een kubica in die rb en ze rijden dalyk mee vooraan,en zo rijden er nog een half dozijn rond die geen wagen hebben die hun in staat stelt te tonen wat ze echt kunnen.Zet trulli in die rb en en die rijd de meesten op een hoopje,de RBR is op dit moment idd dé wagen
Posts: 312
@ALynsa
Dank je, alleen moet ik niets hebben van een camping en al helemaal niet van een Schultenbrau. Daarvoor moet je bij de jongens van New Kids zijn. Moge de besten, in dit geval de Red Bull morgen winnen!!
Posts: 117
Het was niet eens spannend. Jammer want ik hou van de F1!!! Niet van 1 team die zo dominant is. Misschien is het alleen hier in Hongarije?! Wie zal het zeggen. Ik ga ook nog naar GP\'s dit jaar maar hoop dan op spanning en niet dit. Natuurlijk zal het achter de RB\'s spannender worden hoop ik.
Moet wel zeggen dat Vettel veel problemen had. Kleine dingen die morgen misschien wel gaan mee spelen.
Iets met de remmen daarna was er iets met de voorvleugel en later zag je dat ze druk waren met de achterkant van de auto.
Ik hoop en denk dat Vettel morgen zal winnen. Misschien word het nog spannend voor P3.
Posts: 1.650
Er moet gewoon weer meer getest kunnen worden. Pas dan kan een echte dominantie worden doorbroken.
Heeft misschien veel met het circuit te maken. Mc Laren kan misschien schitteren in Monza of Spa ? Ik hoop het natuurlijk niet maar het zou toch kunnen.
Het verschil met de andere topteams is onwaarschijnlijk groot maar moet je het verschil met de nieuwkomers eens zien... Ook zij zouden gebaat zijn door meer te mogen testen.
Toch is de strijd nog niet gestreden maar ik zie de Redbulls zomaar wegrijden van iedereen morgen.
Posts: 302
Wat wil je dan crashses? Maakt dat het spannend? Ben je wel op de verkeerde race.
Posts: 19
En.....Alonso is inderdaad sneller dan Massa.
Posts: 11.414
Nou nog sneller starten ...
Posts: 57
Als Massa er net zon pijlstart als in Duitsland uit kan persen kan het nog een leuke race worden, zo niet ben ik bang voor een harde walkover van Red Bull.
Posts: 739
Je bedoelt, niet afgesneden worden door Vettel zodat je van je gas af moet? Als je de beelden van Hockenheim bekijkt zie je dat hij eigenlijk beter weg is dan Massa.
Alonso moet zich meer zorgen maken dat hij niet te vroeg weggaat :P
Ben wel benieuwd hoe Vettel morgen vertrekt. Hij is nu al 2x achter elkaar voor geen meter weg gekomen
Posts: 11.414
Alonso ging helemaal niet van zijn gas af.
Posts: 2.049
Nee, maar Vettel duwde Alonso zozeer aan de kant dat Alonso de eerste bocht enorm scherp, en dus flink trager, moest nemen. Massa kon die geloof ik beter nemen (moest wel bij het uitkomen van de bocht wijd gaan).
Posts: 2.049
Met daarbij dat Alonso direct bij het starten moest uitwijken, terwijl Massa voluit rechtdoor kon gaan.