user icon

'Mentaal sterke Rosberg nog lang niet verslagen'

  • Gepubliceerd op 05 aug 2016 11:33
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Nico Rosberg is verre van uitgeschakeld in de titelstrijd. Dat benadrukt motorsportbaas Toto Wolff nu de Duitser opeens in de achtervolging moet op teamgenoot Lewis Hamilton. Rosberg had eerder dit jaar nog een voorsprong van 43 punten, maar dat is omgebogen in een achterstand van 19 punten. In Duitsland kwam hij niet verder dan de vierde plaats.

Dat was een grote teleurstelling voor Rosberg, maar daar komt hij wel overheen. Wolff: "Op de vraag of ik Nico hier nog van terug zie komen, antwoord ik volmondig ja. Hij is dit seizoen uitstekend begonnen en was eind 2015 ook bijzonder goed op dreef. Er zijn nog negen races te gaan en dus meer dan 200 punten te vergeven. Nico is nog lang niet verslagen."

"In Hockenheim had hij gewoon een baaldag. Hij verloor posities bij de start, werd bestraft, staat vervolgens langer stil dan noodzakelijk en door een verkeerde set-up raakten zijn banden oververhit. Zijn teleurstelling was dus wel begrijpelijk. Rosberg is mentaal erg sterk en het is nog lang niet gespeeld. Hij zal zich herpakken en sterker terugkomen in Spa."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Ik lees hier vast te veel in als ik zeg dat Hamilton zijn penalty's dan in Spa wel zal pakken? :p

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 11:40
    • ives

      Posts: 1.236

      Spa lijkt me ook het meest logische. Biedt het meeste inhaalmogelijkheden, meeste kans op wisselvallig weer en als je op voorhand weet dat je naar achter wordt gezet kan je voor een set-up gaan met meer topsnelheid. En dan kan een Lewis Hamilton in vorm gerust top 5 halen op het einde van de race.

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 14:00
    • joop

      Posts: 1.106

      yep, in Spa gelijk 2 motoren pakken en dan daar de rest van het seizoen mee uitrijden

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 14:20
    • Verwacht eigenlijk dat hij de penaltys gaat pakken op Monza. Denk niet dat Lewis het risico wil lopen dat hij in een regenrace buiten de punten rijd omdat hij niks ziet door de spray voor zich. Dit omdat in Spa het weer niet te voorspellen valt, het ene moment schijnt de zon, het volgende moment valt het met bakken uit de hemel. Op Monza zijn genoeg kansen om in te halen en veel minder kans op regen. Denk dat Lewis daarom daarvoor kiest.

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 14:22
    • iets met wens en vader van gedachte denk ik?
      Lewis die z'n straf op Spa pakt wat Max meer kans op een overwinning geeft :-)

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 14:31
  • eerst zien dan geloven.
    iets in me zegt dat hij uit frustratie dit jaar er nog iemand van af kegelt van RBR of Ferrari en dan (hoop het echt niet) zou het me niet verbazen als onze max de prooi is.

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 11:49
    • joop

      Posts: 1.106

      het begint al met "mentaal sterke Rosberg".................dat vind ik al vreemd..........voor de rest denk ik dat zijn rol uitgespeeld is. denk niet dat hij er nog bovenop komt.

      • + 2
      • 5 aug 2016 - 11:53
    • Sorry hoor, maar mentaal gezien heeft Rosberg zo'n deuk opgelopen dat hij dit niet meer goed weet te maken. Hamilton is gewoon de betere coureur van de twee. Nico weet gewoon dat hij zijn kansen op de wereldtitel verspeeld heeft.

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 15:49
  • Tja wat moet Toto dan zeggen !? Dat het niks meer wordt voor hem dit seizoen !? Beetje vreemd nu hij net zijn nieuwe contract op zak heeft ! Het lullige is dat Rosberg steeds ook zichzelf langzaam uitschakeld door niet de schade te beperken als het nodig is en daardoor veel punten laat liggen. Daar bedoel ik mee gewoon genoegen nemen met een 2e plaats en niet jezelf uitschakelen. Geen rare inhak acties uithalen waardoor je risico loopt op tijdstraffen en strafpunten. Als hij dit gedaan had dan had hij nu nog voor gestaan in het kampioenschap en had Hammilton er nog een zware dobber aan gehad vanwege zijn laatste PU en dus de aankomende gridstraf. Erg erg dom IMO en kampioen onwaardig ! Gewoon na blijven denken !!

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 12:05
    • Of je het bewust doet weet ik niet maar ik vind "inhak acties" wel leuk gevonden ;).

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 13:15
    • Eens, Orange Lion. Het was in een paar laatste races te geforceerd. Hoop dat Rosberg zich in 2e helft weer wat herpakt.

      En ja, de term inhak acties: die houden we er zeker in!

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 13:26
    • rembrand20

      Posts: 49

      @ORANGE LION GIVES YOU WINGS: Toto kan beter gewoon niets zeggen! Natuurlijk heeft Rosberg het mentaal zwaar nu. Hij doet de laatste race allemaal vreemde dingen die hij begin van het seizoen niet deed. Rosberg is de Weber van RedBull en de Massa van Ferrari. Hij moet het alleen zelf nog even zien.

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 13:37
    • rembrand20

      Posts: 49

      Geen edit functie :-(

      Het is natuurlijk Webber

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 13:38
    • Rosberg vind ik wel beter dan Webber, Webber kon nieteens tweede worden in de tijd dat Vettel 4 titels op rij won. De Massa van voor 2009 was goed hij kon winnen maar had ook mindere weekenden, net als Rosberg nu. Ik verwacht niet dat Rosberg ooit kampioen wordt, zelf niet voor 5 seconden ;). Dit seizoen was zijn kans en ik ben bang dat deze is verkeken nu.

      • + 1
      • 5 aug 2016 - 15:34
  • Slobow

    Posts: 240

    Misschien dat Hamilton weer een pech periode krijgt anders gaat het niet lukken denk ik.

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 12:06
    • Slobow

      Posts: 240

      Neemt de bochten ook veel te wijd, zo win je nooit.

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 12:20
  • zorba

    Posts: 1.512

    wolf ! het is toch ros die de setup uittest,dus his fault

    • + 1
    • 5 aug 2016 - 12:08
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Nog 2 gewonnen races van Hamilton en Nico is uit het veld geslagen......

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 12:21
  • Hij heeft mentaal gezien wel wat tikjes gehad, in de laatste 4 GPs 57 punten tegenover 100 van Hamilton. In de regen langzamer dan zijn teamgenoot en de RB. Inhaal acties die hem de nodige problemen zorgen, zie Canada, Oostenrijk en Duitsland. Ik hoop dat hij de strijd weer kan aan gaan met Lewis en de RBs.

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 12:47
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Mentaal in een full lock-up

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 12:51
  • pixel

    Posts: 623

    Huh is er ook een mentaal sterke Rosberg? Bij welk team rijdt hij dan?

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 13:01
    • Jazeker, hij heet Keke en reed bij Williams. Hij werd zelfs kampioen :)

      • + 3
      • 5 aug 2016 - 13:35
    • Keke was tenminste een echte kerel...althans hij zag er zo uit met die viking snor haha.

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 13:51
    • een dikke snor en een peuk in de mond

      leek me iemand die ook niet tufte in een lekkere pot bier

      kortom een kerel

      Volgens mij is Nico dan ook helemaal geen échte zoon van hem....
      ;)

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 14:05
  • tja, ik verwacht niet dat hij het direct weer kan oppakken, ik hoop dat Nico het tegendeel gaat bewijzen, niets tegen een titel voor Lewis maar wat tegengas van zijn teamgenoot kan de f1 wel gebruiken.

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 13:46
  • Hamilton is ook nog niet verslagen

    • + 0
    • 5 aug 2016 - 14:06
  • Petje af

    Posts: 780

    Het heeft weinig met mentale kracht te maken om Lewis te verslaan denk ik.

    • + 1
    • 5 aug 2016 - 14:32
  • Patrace

    Posts: 2.673

    Des te meer Toto Wolff roept dat Rosberg nog niet verslagen is, des te meer ik denk dat Rosberg mentaal er volledig doorheen zit...

    We zullen het zien in de tweede seizoenshelft.

    • + 2
    • 5 aug 2016 - 14:52
    • Ja, als Lauda al aangeeft dat het nodig is dat hij met Rosberg gaat praten dan ziet het team het dus wel heel ernstig in met Rosberg.

      Eerlijk gezegd denk ik dat het allemaal wel mee valt. Hij zat er compleet doorheen na die race in Hockenheim, maar ik geloof er geen moer van dat dat uitmaakt voor zijn volgende race.

      Het probleem van Rosberg is inderdaad niet mentaal, maar dat hij gewoon niet in staat is om Hamilton vaker te verslaan dan dat hij ervan verliest.

      De enige race die Rosberg op eigen merites gewonnen heeft was Baku. Daar hat Hamilton het zelf verprutst in de kwalificatie. Al had Hamilton die race dus waarschijnlijk toch niet gewonnen als hij op pole had gestaan vanwege de verkeerd afgestelde auto.

      • + 0
      • 5 aug 2016 - 22:14
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Als je pole rijdt dan is je auto aardig afgesteld dan denk ik dat ie geownnen had mits hij als eerste weg was.
      Maar hij had moeite met dat circuit en ere wie ere toekomet, nico was het hele weekend beter en dus terecht gewonnen. Niemand kan alles winnen en zo zullen de mb rijders elkaar afwisselen met een overhand aan lewis zijde.

      • + 0
      • 8 aug 2016 - 01:42

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar