user icon

Rosberg baalt stevig van waardeloze Duitse GP

  • Gepubliceerd op 02 aug 2016 14:13
  • comments 41
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Nico Rosberg was na afloop van de Grand Prix van Duitsland niet te genieten. De Duitser verknoeide zijn start en ging volgens de stewards over de schreef in een gevecht met Max Verstappen. Rosberg finishte slechts als vierde en liep averij op in de strijd om het kampioenschap. Gelukkig is nu de vakantie aangebroken en kan hij zijn zinnen verzetten.

Dat heeft hij nodig ook, bekende Rosberg. "Alles ging verkeerd zondag op de Hockenheimring. Het was een waardeloze dag, een waardeloze race. Alles ging mis. Ik wil niet eens op details ingaan. De steun die ik van de fans ontving was fenomenaal. Daar ben ik erg dankbaar voor. Helaas kon ik die niet terugbetalen met een resultaat dat een feestje waard is. De volgende keer beter."

"Ik wens iedereen die er een paar dagen tussenuit gaat een fijne vakantie toe. Ik ga er zeker ook van genieten, het wordt geweldig, zodra ik de teleurstelling van de race in Duitsland een plekje heb gegeven. Dat zal even duren, maar het komt wel goed."

Reacties (41)

Login om te reageren
  • Ik begrijp Nico niet.

    Waarom, als je dan al zo slecht start, block je niet de RB's? Hij rijdt gewoon kaarsrecht weg. Ga twee meter naar rechtst en de RB's zitten elkaar zeker in de weg. Dat zou je een hoop ellende in de race hebben kunnen besparen.

    • + 2
    • 2 aug 2016 - 14:15
    • Marcooooo

      Posts: 479

      Als je zoveel wielspin hebt zoals Rosberg dat had lijkt het met niet heel erg wijs om te gaan sturen. Grote kans dat je de auto's op je af ziet komen ipv dat je ze in dezelfde richting ziet passeren.

      • + 2
      • 2 aug 2016 - 14:22
    • Tifoso

      Posts: 2.866

      Idd Marcooooo, dan had Max hem buitenom ingehaald en waren de Ferrari zelfs spekkoper als het tegen zit.

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 14:44
    • Dat zal allemaal wel mee vallen :-)

      De vorige race was de start ook ondermaats en blockt hij een RB ipv Lewis. Hij moet opletten verdorie :-)

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 14:52
    • Het lijkt mij wat overdreven dat Erik 123 van achter zijn pc aan Rosberg uit gaat leggen hoe hij een Formule 1 start moet maken. Ik denk dat je jezelf een beetje overschat amigo

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 21:46
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Een slechte start kan gebeuren, maar die race pace van hem, dat was echt vreselijk vergeleken met Hamilton.

    • + 1
    • 2 aug 2016 - 14:20
    • maar dat was te verwachten natuurlijk, die pace van de Mercs is fantastisch MITS ze op kop in de schone lucht rijden. Op plek 4 knokkend met de Red Bulls is het voordeel te verwaarlozen. Ros had die start moeten hebben, dat is zn grootste aandachtpunt.
      Begin seizoen had Lewis ook een paar mindere starts maar die heeft het nu weer goed voor elkaar

      • + 2
      • 2 aug 2016 - 14:48
    • Valt toch wel op dat de racepace van mercedes een stuk minder is in "vuile" lucht.

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 15:50
    • Precies, dat is andersom ook ;)

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 16:03
  • "Ik wens iedereen die er een paar dagen tussenuit gaat een fijne vakantie toe. Ik ga er zeker ook van genieten, het wordt geweldig, zodra ik de teleurstelling van de race in Duitsland een plekje heb gegeven. Dat zal even duren, maar het komt wel goed."
    Je hebt maar een weken hoor Nicootje.

    • + 1
    • 2 aug 2016 - 14:41
  • De pech die Lewis in de eerste races had is nu verleden tijd en dan is Nico gewoon weer een goede coureur,niet meer en niet minder. Met de vierde plek moet Nico gewoon tevreden zijn.

    • + 2
    • 2 aug 2016 - 14:43
    • Kubica

      Posts: 3.925

      Dat denk ik ook. Volgens mij was het niet da Nico nu ineens zo goed was. Lewis had vorig seizoen de prijs binne, dus de spanning was eraf. Partytime. En aan het begin van dit seizoen een combinatie van pech en gebrek aan focus, waardoor Lewis zwakker reed en Nico sterker leek.
      Voral op het mentale vlak is Hamilton veel sterker, hij is harder en wat doortrapter en ja, dan kan je soms wegkomen met een 'actietje' omdat hij het beter verbergt en niet zo opzichtig doet zoals Nico in Spanje, Oostenrijk en Duitsland..

      • + 3
      • 2 aug 2016 - 14:48
  • Snap niet dat deze kerel een nieuw contract voor 45 miljoen heeft gekregen. Hij wint alleen als Hamilton pech heeft of als hij de teugels laat vieren. Rosberg heeft niets bijzonders en is zelfs vrij middelmatig op dit moment.

    • + 4
    • 2 aug 2016 - 14:54
  • Slobow

    Posts: 240

    Wat een zeur bericht over die waardeloze Rosberg, en dan heeft ie ook nog fans?

    • + 1
    • 2 aug 2016 - 14:58
  • Eigen schuld plaagt het meest, Nico.

    • + 1
    • 2 aug 2016 - 15:06
  • sebjenson

    Posts: 132

    Dat gezeur op Rosberg! Heb liever Rosberg in mijn team zitten dan een heleboel andere coreurs die op dit moment in de F1 rond rijden, die zijn gewoon erg slecht zijn en hebben niks te zoeken in de F1!

    • + 2
    • 2 aug 2016 - 15:11
    • Slobow

      Posts: 240

      Ja omdat ze misschien geen goede auto hebben?

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 15:13
    • sebjenson

      Posts: 132

      Dus jij vind bijv. Bottas of Raikkonen beter? Rosberg hoort gewoon bij de top!

      • + 3
      • 2 aug 2016 - 15:16
    • Slobow

      Posts: 240

      Raikkonen in de Mercedes zal het beter doen dan Rosberg

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 15:26
    • sebjenson

      Posts: 132

      Echt niet!

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 15:27
    • rene1968

      Posts: 7

      Zet Rosberg in een andere auto en hij bakt er niet zo veel van. En ja Raikkonen is sowieso beter

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 15:30
    • sebjenson

      Posts: 132

      Pffff! Zet Hamilton maar eens in een Williams en ook hij bakt er niet zo veel van! Raikkonen beter dan Rosberg laat me niet lachen!

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 15:34
    • Haryanto zal het beter doen dan Rosberg in een Mercedes...



      OK ik sla een beetje door

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 16:16
  • Slobow

    Posts: 240

    Felipe Nasr haalde afgelopen zondag 5 man in 1 keer in, heb ik Rosberg nog nooit zien doen.

    • + 0
    • 2 aug 2016 - 15:31
    • Is ook lastig als je vooraan moet starten ;-)

      • + 3
      • 2 aug 2016 - 15:33
    • Slobow

      Posts: 240

      Die zit :-)

      • + 2
      • 2 aug 2016 - 15:35
    • sebjenson

      Posts: 132

      Dat was met de start! Ook een stuk makkelijker als je achteraan moet starten en daar komt ook een heleboel geluk bij kijken!

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 15:37
    • Slobow

      Posts: 240

      Maar hij doet het toch maar!

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 15:38
    • wibi

      Posts: 4.453

      Volgens mij staat het record van de meest ingehaalde coureurs tijdens de start van een GP op naam van Jos...heeft hij toch iets bereikt !

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 15:40
    • sebjenson

      Posts: 132

      Maar ik zie Nasr in een Mercedes nooit geen races winnen!

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 15:41
    • Slobow

      Posts: 240

      Maar die doet momenteel niet mee.

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 15:42
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Dat hoeft nico niet, want die start op p1 of p2.

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 23:41
  • Hij moet gewoon even de komende weken zijn verstand op 0 zetten en ontspannen, even stoom afblazen. Daarna focussen op zijn starts en niet vergeten dat er nog 9 races aankomen.
    Wanneer hij zijn start verprutst raakt hij gefrustreerd en maakt hij later tijdens de race stomme fouten, zoals die pruts actie tegen Max. Hij heeft een prima wagen onder zijn reet zitten, het enige wat hij hoeft te doen is te sturen en gas te geven (en remmen natuurlijk).

    • + 2
    • 2 aug 2016 - 17:29
    • John6

      Posts: 5.097

      Wie weet regent het in België dan mag Nico blij zijn als hij 6de wordt.

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 18:10
  • Drie maanden geleden was Riccardio nog de allerbeste van de wereld, daarna was Verstappen ineens beter, nu toch weer Riccardio. Zelfde verhaal met Rosberg en Hamilton. Beetje waan van de dag wat mij betreft, Rosberg is nog steeds een hele hoede coureur en ik heef m nog steeds grote kans op de titel

    • + 2
    • 2 aug 2016 - 21:50
    • sailor

      Posts: 10.268

      Inderdaad , dit soort verhalen heb ik net zo goed ook van Hamilton gehoord dit jaar , nu is het weer Rosberg

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 22:56

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit