user icon

Ricciardo aan vooravond van zijn 100ste F1-race

  • Gepubliceerd op 28 jul 2016 13:15
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo maakt zich op voor zijn 100ste Grand Prix. De Australiër debuteerde in 2011 halverwege het seizoen bij HRT en vervolgde zijn weg via Scuderia Toro Rosso naar Red Bull Racing. In het seizoen 2014 wist hij drie keer te winnen. In totaal eindigde hij in de voorgaande 99 races twaalf maal op het podium en verzamelde hij 475 punten.

Ricciardo: "Hongarije was goed voor me en het was prettig om weer eens het podium te mogen beklimmen. De Hockenheimring is weer een heel ander circuit en we zullen het dit weekend wat zwaarder krijgen. Echter, we behalen de laatste tijd veel goede resultaten en hopelijk hebben we na afloop van mijn honderdste Grand Prix weer iets om te vieren."

"Door deze mijlpaal besef ik opeens dat meer dan de helft van de coureurs op de grid jonger is dan ik ben. Ik ben geen nieuweling meer, maar ik voel me nog wel jong in mijn doen en laten en wat betreft mijn energie. Ik kan beter opschieten met de oude garde, ik denk dat ik hun respect afgedwongen heb. Iemand als Max Verstappen is tien jaar jonger dan ik, er is dus wel iets van een generatiekloof."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Vanaf zijn debuut een speersnelle coureur die ook nog eens weinig fouten maakt. Race pace kan soms iets beter en is soms al erg goed.

    Perfecte teamgenoot voor Max en top duo voor Red Bull. 2 snelle jongens die elkaar super scherp houden.

    • + 3
    • 28 jul 2016 - 13:20
    • Nee, Max is de wake-up call voor Ricciardo, hij begon in te kakken met die Rus naast hem.

      • + 0
      • 28 jul 2016 - 15:29
  • Ik wens hem veel succes. Erg toffe gast, en een mooie graadmeter voor Max. Maar stiekem hoop ik dat Max tijdens zijn 31e race toch weer voor Daniel staat.

    • + 0
    • 28 jul 2016 - 13:40
  • sailor

    Posts: 10.268

    Ricciardo is echt een verrijking voor de formule 1 , supersnel , nooit problemen met teamgenoten , en die eeuwige lach , dat maakt hem tot een van de leukere personages binnen de formule 1

    • + 4
    • 28 jul 2016 - 13:41
  • Dre4ever

    Posts: 23

    Even off topic. Ik denk dat ze hier op de site in de war zijn met de lokale tijd in duitsland.

    • + 1
    • 28 jul 2016 - 13:43
    • Ik denk dat er iemand anders in de war is...

      • + 1
      • 28 jul 2016 - 13:46
    • Hoe bedoel je? Tussen Nederland en Duitsland bestaat er geen tijdsverschil.

      • + 2
      • 28 jul 2016 - 13:47
    • Dre4ever

      Posts: 23

      Als je een stuk naar boven scrollt en rechts GrandPrix van Duitsland ziet staan zie je daarnaast de lokale tijd van Hockenheim op dit moment. Bij mij is het toch echt 13.50 uur en geen 12.50 uur. En dat geld ook voor Hockenheim

      • + 2
      • 28 jul 2016 - 13:51
    • Ik zie wat je bedoelt. Gewoon een foutje denk ik want het is daar net zo laat als hier.

      • + 1
      • 28 jul 2016 - 13:54
  • Naast topcoureur ook een topgozer. Hoop dat hij eens de kans krijgt om voor een wk te strijden.

    • + 0
    • 28 jul 2016 - 13:52
  • adjir

    Posts: 17

    Ja opa!!

    • + 1
    • 28 jul 2016 - 13:56
    • Zie je die achterdeur daar? Verlaat daardoor maar weer stilletjes het forum met die waardeloze bijdragen.

      • + 2
      • 28 jul 2016 - 14:17
  • Mijn respect heeft ie.

    • + 0
    • 28 jul 2016 - 13:59
    • Boer Gijs

      Posts: 599

      Word wel een beesten boel zo he

      • + 0
      • 28 jul 2016 - 14:18
    • Wat bedoel je Gijs?

      • + 0
      • 28 jul 2016 - 14:50
    • Boer Gijs

      Posts: 599

      Moet niet gekker worden ,Billgate

      • + 0
      • 28 jul 2016 - 15:21
  • Toffe kerel, begrijpt dat vriendelijkheid en een lach niks kost. Absoluut geen slechte racer MAAR ... Na 99 races nog maar drie keer gewonnen?? :o Ik kan er niet aan doen maar ik maak snel een vergelijk met een legende -- Sir Jackie Stewart had na 99 races 3 wereldtitels op zak!!! De grootheden werden kampioen in hun (doorgaans) vijfde jaar in de hoogste klasse. Hoewel ik het hem gun, ik zie er geen winnaar in...

    • + 0
    • 29 jul 2016 - 04:54

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar