user icon

Betrouwbaarheid geeft Renault platform voor meer vermogen

  • Gepubliceerd op 20 jul 2016 11:25
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

Nu Renault eindelijk de betrouwbaarheid van de V6-turbomotor onder controle heeft, kan de Franse fabrikant eindelijk gaan nadenken over manieren om het gat naar Ferrari en Mercedes te dichten.

Sinds de introductie van de V6'jes in 2014 heeft Renault constant op achterstand gestaan bij Mercedes. Pas dit jaar lijkt de motor enige aansluiting te hebben bij de Duitse motoren. Tijdens de Grand Prix van Monaco introduceerde Renault een upgrade die veel vooruitgang bracht, maar het is vooral de betrouwbaarheid die ervoor zorgt dat er over vooruitgang nagedacht kan worden.

Technisch directeur Remi Taffin zegt daarover tegen ESPN: "Silverstone was de vierde race met de nieuwe motorspecificatie, en alles werkte naar wens. We zijn nu op een punt aanbeland dat we aan kleine dingen kunnen werken, zodat we het totaalplaatje en de prestaties van de motor kunnen verbeteren door de rijbaarheid en extra vermogen."

"Het was een van onze doelen dit jaar om een betrouwbare motor te hebben die een goede rijbaarheid heeft. Dat hebben we al bereikt, dus nu kunnen we samen met Enstone werken aan het grotere verhaal. Als team leren we de hele tijd over hoe we de auto aan het werk moeten krijgen en elke les helpt voor de toekomst."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Gp2engine

    Posts: 16

    in Japan wordt de compressie verhoogd, dus 20-25 pk erbij, ze durven het nu definitief aan

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 11:28
    • AUDI_F1

      Posts: 1.749

      Japan is in oktober, en het is nu juli. Ze gaan paas over 3 maanden de compressie verhogen.

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 23:29
  • Ik ben benieuwd wat het fabrieksteam volgend jaar teweeg kan brengen, ze kunnen zich in ieder geval al vroeg op 2017 richten.

    Renault mag blij zijn met Redbull, door hen lijkt het nog wat.. moet je voorstellrn dat Redbull dit jaar een andere motor had gehad, dan was het een heel zielig jaar geweest voor Renault. Natuurlijk rijd Redbull officieel met een Tag Heuer, iedereen in de racewereld weet dat het een Renault is.

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 11:36
    • buuts

      Posts: 722

      WAATTTT???? Is te Tag Heuer een Renault motor?? ik wordt gek...

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 11:39
    • @BUUTS, dus aan je pols heb je gewoon een ordinaire Renault als klokje.

      • + 1
      • 20 jul 2016 - 11:47
    • buuts

      Posts: 722

      Is casio ook Renault?? mij wereld stort in. ;-)

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 11:53
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Hold your horses gents. Er is er maar één hier die een Renault raspaardje rijdt op dit forum. En dat ben ik!

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 12:08
    • Rudolf53

      Posts: 304

      @KAKATOE
      Ja de Dasia Duster bedoel je

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 13:04
    • @KAKATOE

      renault Alpine ?

      :-)

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 13:04
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Snaarstrakke Lodgy met alles er op en er aan.

      • + 2
      • 20 jul 2016 - 13:24
    • en ik maar denken dat ik met mijn megane mee kon tellen ;-) heeft kakatoe een lodgy ;-))

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 13:50
    • Ach, mekaar een beetje in de maling nemen.......moet toch kunnen

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 14:20
    • Alles is "made in China". lol

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 21:13
  • JV fan

    Posts: 2.068

    de Ferrari motor halen ze sowieso nog wel in, die hebben nog maar 2 tokens terwijl Renault er veel meer heeft,

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 12:27
    • AUDI_F1

      Posts: 1.749

      Oh en wanneer zetten ze die dan in? In oktober (GP van Japan) is het seizoen bijna voorbij.

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 23:32
  • Wordt tijd. Magnussen verdient een betere bolide

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 12:29
    • Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat Magnussen een betere wagen verdiend, alleen denk ik dat hij al op zijn top zit.
      Vergelijkings materiaal is er eigenlijk niet want zijn team genoot is een pannekoek.

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 14:03
  • Dit is stilletjes wel 1 van de beste verbeteringen van Renault t.ov. 2015. Toen Max in het begin van het seizoen 2015 regelmatig met een kapotte motor langs de kant stond zag het er minder goed uit. Nota bene op zijn debuutrace. Goed werk van Renault en Red Bull natuurlijk om Renault een schop onder de je weet wel te geven.

    • + 0
    • 20 jul 2016 - 19:43
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Kont

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 22:17
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Balls/nuts/stones

      • + 0
      • 20 jul 2016 - 22:18
    • AUDI_F1

      Posts: 1.749

      De allerbeste update van Red Bull is om Max over te hevelen naar het hoofd team.

      • + 1
      • 20 jul 2016 - 23:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar