user icon

Startgrid Grand Prix van Duitsland

  • Gepubliceerd op 25 jul 2010 10:57
  • comments 21
  • Door: Danny Sosef
De startgrid voor de Grand Prix van Duitsland kent vanmiddag twee wijzigingen ten opzichte van de kwalificatie. Zowel Adrian Sutil als Timo Glock hebben penalties gekregen van de FIA.

Adrian Sutil kwalificeerde zich op de veertiende positie, maar krijgt 5 plaatsen straf vanwege het wisselen van een versnellingsbak. De Duitser zal zijn thuisrace vanaf de negentiende positie aanvangen.

Timo Glock heeft zelfs 10 plaatsen straf gekregen. Eerst 5 plaatsen vanwege het wisselen van een versnellingsbak, de andere 5 plaatsen doordat het team een andere setting voor de zevende versnelling koos als waarmee vrijdag de vrije training werd gereden.

Sebastian Vettel zal de race vanaf pole position aan de linkerkant van de grid beginnen. Mochten er nog meer penalties uitgedeeld worden zullen we de startgrid voor de race aanpassen.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • en nu maar hopen dat Vettel die positie behoud :D

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 11:07
    • denyos

      Posts: 98

      Tja ligt er maar net aan van wie je fan bent. Zo hoop ik dat ie die plek direct kwijt is aan Alonso :)

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 11:14
    • Stri

      Posts: 2.420

      en ik heb nog hoop dat Schumacher direct van 11 naar 1 schiet :P

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 11:21
    • mario

      Posts: 8.664

      Nou ikke.... ;)
      Alonso en Vettel rijden elkaar van de baan en zo ook Webber en Massa en dan gaan Button en Hamilton lekker cruisen.... ;)
      Nee, ik hoop dat ze lekker met elkaar kunnen vechten tot het eind van de race.... en dan komt er een McLaren als eerste over de streep ;)

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 11:27
    • Tommieeee

      Posts: 772

      Ik hoop op een McLaren 1-2, en in welke volgorde ze dan over de streep komen maakt me niets uit.

      Ach...dromen mag. Toch? ;-)

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 11:27
  • mario

    Posts: 8.664

    5 of 10 plekken terug, maakt voor Glock toch niet uit ;)

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 11:25
  • Hopelijk neemt webber een goeie start, en kan ie naar de overwinning cruisen

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 11:30
  • Gonfa

    Posts: 234

    Hopelijk kan niemand cruisen, zien we gans de weg gevechten, begint het tien ronden voor het einde te regenen en wint op het eind van de dag Alonso met achter hem Vettel en Webber (zodat het ook in het kampioenschap wat spannender wordt).

    Maar gewoon een mooie race zou me ook al heel erg tevreden stellen hoor :). Veel kijkplezier iedereen ;)

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 12:20
    • mario

      Posts: 8.664

      Volgens mij vindt iedereen dat wel (althans bijna iedereen) ;)
      Jij ook een fijne race straks.

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 12:43
    • mario

      Posts: 8.664

      PS: Je woont in de buurt zie ik... maar volgens mij kom je oorspronkelijk uit het zuiden? Klopt dat?

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 12:43
  • Lees reactie hieronder :P

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 13:02
  • Ik als McLaren/Hamilton had al een slecht gevoel over dit weekend, wat helaas in de kwali waar is geworden. Maar ik heb wel vertrouwen in McLaren want ik heb het idee dat het gat naar Red Bull iets kleiner is geworden (2 tiende) en dat ze de update goed moeten analisseren en perfectioneren dus ik verwacht (lees: hoop) dat dat over 2 races (incl. deze) het geval zal zijn. En gaat de strijd om de WK\'s los met 3(!) teams.

    Tot die tijd, en geloof het of niet, juich ik Ferrari toe. ik betrapte mezelf erop dat ik gister zelfs voor Alonso was. Een goeie voorspelling trouwens van Janbart om Massa in de gaten te houden.

    Veel fun iedereen! Go Hamilton! Forza Ferrari :D

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 13:24
    • mario

      Posts: 8.664

      Dat vertrouwen in McLaren heb ik ook.... al hoop ik dat ze de updates volgende race al goed hebbenn werken, maar dat zal lastig worden omdat het al volgende week is.

      Nou ik geloof je toch niet hoor ;) Ik vind het wel OK dat ze eventueel wat inlopen op de McLarens en RB\'s voor de spanning in beide WK\'s, maar ik zal er niet voor juichen ;)

      Jij ook veul plezier zometeen.

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 13:39
    • Nou ja zometeen.... Ik moet werken en voor mij begint de race om 23:00 :D ,maar toch bedankt!

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 13:49
  • Oh ja, Ferrari met je team orders, schandalig. Hopelijk worden ze uit de uitslag gehaald. Mafkezen.

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 15:08
  • Cypher

    Posts: 2.159

    triest triest triest. zooo overduidelijk , dat die man over de boardradio nog zegt \'sorry\'. hij kan er niets aan doen , maar dit bevestigd het nog maar even. en dan mensen zeuren over dat Vettel als 1e rijder word behandeld , kijk DIT is pas 1e en 2e rijder

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 15:12
    • Had Redbull ook bij webber en vettel gedaan als ze in het zelfde schuitje zaten alleen dan niet op zo\'n opvallende manier. Het had ook andersom kunnen zijn, feit is gewoon dat de teams er alles aan doen om kampioen te worden. Volgend jaar is het misschien weer andersom, ook al zie ik dat niet gebeuren. Feit is dat Horner niet inziet dat massa geen kans meer maakte op het kampioenschap en alonso wel.

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 21:47
  • FA1903

    Posts: 413

    Oké ik ben een Alonso fan maar dit vind ik kut! Echt waar..ik verontschuldig me voor de Massa fans! Pfff vind ik gewoon zielig, ookal staat mijn held nu 1ste..

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 15:14
  • Aynsley

    Posts: 101

    lol andere teams doen het net zo hard
    alleen omdat het Ferrari is kunnen sommige figuren het niet hebben

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 15:15
    • Je meent dit serieus of niet?
      Hoe overduidelijk wil je het hebben? Is gewoon schandelijk of het nu Ferrari, McLaren of RedBull was geweest daar word het niet anders van.

      • + 0
      • 25 jul 2010 - 15:20
  • FA1903

    Posts: 413

    spijtig!

    • + 0
    • 25 jul 2010 - 15:16

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.435
  • Podiums 116
  • Grand Prix 242
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar