user icon

Ronderecords kunnen sneuvelen op opnieuw geasfalteerde Hungaroring

  • Gepubliceerd op 18 jul 2016 15:40
  • comments 18
  • Door: Bjorn Smit

Het is niet ondenkbaar dat de rondetijden komend weekend op de Hungaroring in de buurt of zelfs onder het huidige ronderecord gaan. De reden daarvoor is een nieuwe asfaltlaag op het Hongaarse circuit.

Volgens Pirelli zitten er snelle rondetijden in dit weekend, door de nieuwe, gladde asfaltlaag en nieuwe kerbstones. Het huidige ronderecord staat op naam van Rubens Barrichello met een 1:18.436, wat een kleine vier seconden sneller was dan de pole-tijd van 2015, die gereden werd door Lewis Hamilton.

De auto's uit 2016 zijn over het algemeen als sneller gebleken dat hun voorgangers uit 2015. In combinatie met de nieuwe asfaltlaag en kerbstones op de Hungaroring zou dat gemakkelijk moeten kunnen leiden tot tijden onder de 1 minuut 20, en in ideale condities zouden tijden van 1:18 mogelijk moeten zijn.

Eerder dit jaar was het FIA WTCC de eerste raceklasse die op de nieuwe asfaltlaag mocht rijden. Jose Maria Lopez zette de een pole-tijd neer die twee seconden sneller was dan het vorige pole-record. Volgens Pirelli's Paul Hembery hangt een recordtijd af van de vrije trainingen. "De baan is opnieuw geasfalteerd, en we zagen in Oostenrijk dat het een behoorlijke invloed had op de rondetijd. We moeten zien of dat in Hongarije ook zo gaat zijn, dus de vrije trainingen worden belangrijk.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • gizmo

    Posts: 262

    hmm nieuwe kerbstones. Ben benieuwd of de wagens hier wel heel blijven.

    • + 1
    • 18 jul 2016 - 16:10
    • Zullen de speciale gele.inderdaad wel zijn. Ga direct even de beelden van de wtcc opzoeken

      • + 0
      • 18 jul 2016 - 21:58
    • Bij de wtcc in ieder geval geen gele.kerbs of hoge kerbs om of track te bewaken wel een soort beton wat lijkt te vertragen. Wel nieuw asvalt ind. We gaan het sien aftellem is weer begonnen

      • + 0
      • 18 jul 2016 - 22:02
  • Kubica

    Posts: 4.221

    Laat maar komen! Ik ben erbij!

    • + 1
    • 18 jul 2016 - 16:12
    • RBR33

      Posts: 221

      Jaloers!

      Veel plezier.

      Ik zit helaas met een huiskamer vol visite ..:-(

      • + 1
      • 18 jul 2016 - 16:14
    • Rbr33,hopelijk mooi weer , kan je de visite buiten schoppen

      • + 1
      • 18 jul 2016 - 17:03
    • RBR33

      Posts: 221

      Dat is inderdaad plan A tussen 2 uur en 4 uur.

      plan B is rond 13:50 zelf naar boven te gaan om rustig te kijken.

      • + 3
      • 18 jul 2016 - 17:07
  • Kennie

    Posts: 2.576

    Ben benieuwd hoe het circuit er nu bijligt. Heb uit nostaligsche overwegingen zo goed als de hele race uit 1994 gekeken en volgens mij ziet het er qua gebouwen nog steeds hetzelfde uit. Misschien zijn die nu aan de beurt ? Het is eigenlijk een waardeloze baan, maar ik hou er ook van ! Hopelijk weer een mooie race zondag :-)

    • + 0
    • 18 jul 2016 - 16:53
    • Exact

      Posts: 317

      Het circuit is in 2003 anders geworden. Volgens mij in de laatste sector 385 meter lus aangeplakt. Mooie race in 1994 met Schumi en Jos op het podium als ik me niet vergis. 2003 was ook mooi als eerste overwinning uit de carrière van Alonso.

      • + 0
      • 18 jul 2016 - 20:09
  • Pepsi Max

    Posts: 558

    Bedoelt men te zeggen dat het welhaast ondenkbaar is dat er geen records sneuvelen ?

    • + 0
    • 18 jul 2016 - 18:25
  • F1981

    Posts: 3

    Eigenlijk wel interessant: eerder werd de Hungaroring vooral als Mickey Mouse baantje gezien en nu is het tussen de nieuwe circuits een van de leukere!

    • + 0
    • 18 jul 2016 - 18:55
    • bvbal79

      Posts: 241

      Misschien omdat het nog steeds een Mickey Mouse circuit is maar men verwacht dat de RBR hier goed gaat en Max dus ook? Het is nog steeds geen flut aan en er is alleen maar in te halen aan het eind van het rechte stuk

      • + 0
      • 18 jul 2016 - 21:06
    • Afgelopen twee edities waren toevallig het kijken waard.

      • + 0
      • 18 jul 2016 - 22:26
  • Raye34

    Posts: 118

    Wat ik mij afvraag, hoe krijgt een land als Hongarije het voor elkaar (ik gun het ze van harte,ben er 3x geweest) om elk jaar een GP te organiseren zonder problemen terwijl landen als bijv. Duitsland,Italie en Engeland de grootste moeite hebben een GP te organiseren......?
    Ergens moet toch dat geld vandaan komen,met alle respect Hongarije is niet bepaald een van de welvarende landen in Europa....

    • + 0
    • 18 jul 2016 - 20:21
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Als je ziet hoelang de binnenstad van Boedapest op sommige plekken al openligt, omdat er geen geld is om de metro te vernieuwen. Maar misschien levert en GP wel meer reclame op, dus op den duur meer geld?

      • + 0
      • 18 jul 2016 - 20:50
  • Danny006

    Posts: 291

    ik zeg niks.....


    http://leavemealone.hu/post-1687-Kimi_Raikkonen_Onboard_Hungaroring__2005_vs_2014_.html

    • + 0
    • 19 jul 2016 - 00:00
    • Danny006

      Posts: 291

      Voor de mensen die het verschil niet merken ... links is F1 rechts is WEC

      • + 0
      • 19 jul 2016 - 00:03
    • Beide F1 toch?

      • + 0
      • 19 jul 2016 - 06:58

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.539
  • Podiums 193
  • Grand Prix 243
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar