user icon
user icon

Nico Rosberg voelt geen druk na zegereeks Hamilton

  • Gepubliceerd op 15 jul 2016 15:17
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Nico Rosberg voelt geen druk van teamgenoot Lewis Hamilton, nadat die vier van de afgelopen vijf races gewonnen heeft. Van zijn 43 punten voorsprong na Spanje is er nog maar één over als het circus volgend weekend naar Hongarije gaat.

Rosberg won zelf de eerste vier races, maar in de volgende zes races pakte hij slechts één zege, vergeleken met de vier van Hamilton. "Het glas-is-halfvol-verhaal is dat ik na tien races één puntje meer heb dan Hamilton. Daar kan ik mee leven," zegt Rosberg tegen de officiële site van de Formule 1.

"Ik wil niet over de punten spreken, daar focus ik me niet op en denk ik niet aan. Silverstone heb ik inmiddels achter me gelaten. Lewis deed het het hele weekend gewoon beter." Ferrari en Red Bull mogen echter niet onderschat worden volgens Rosberg. "We moeten ook een oogje houden op de concurrentie. Er komen een aantal spectaculaire wedstrijden aan. Tot nu toe is het goed gegaan en ik ben er zeker van dat het in de resterende races ook zo zal zijn."

Statistisch gezien is de Hungaroring een van de beste circuits van Hamilton: hij heeft er vier keer gewonnen en pakte drie van de laatste vier keer pole position. Toch is er een opmerkelijke statistiek te melden. Sinds 2004 heeft de wereldkampioen niet gewonnen in Hongarije.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • DonKarst

    Posts: 134

    Geen druk... uhu.

    • + 1
    • 15 jul 2016 - 15:34
  • Renever

    Posts: 4

    Als je weet dat je 2e gaat worden is er inderdaad geen druk.

    • + 1
    • 15 jul 2016 - 15:47
  • Aviflex

    Posts: 1.038

    sinds 2004???? hij is toch in 2007 begonnen

    • + 0
    • 15 jul 2016 - 16:08
    • Hamilton heeft er 4 keer gewonnen. Sinds 2004 is de winnaar van de GP van Hongarije niet de uiteindelijke wereldkampioen geworden. Dus als Max niet wint aldaar zit hij volgens deze stelling nog volop in de race om het kampioenschap :).

      • + 0
      • 15 jul 2016 - 16:15
  • mario

    Posts: 6.399

    Als je weet dat je toch al niet het WDC gaat halen is de druk er natuurlijk wel vanaf ;)

    • + 0
    • 15 jul 2016 - 16:16
  • RBR33

    Posts: 220

    1. Verstappen
    2. Rosberg
    3. Ricciardo

    Maar ik ga er geen geld op inzetten.

    • + 2
    • 15 jul 2016 - 16:32
    • John6

      Posts: 4.054

      Waar is Lewis heeft die een optreden met biebertje.

      • + 1
      • 15 jul 2016 - 16:36
    • RBR33

      Posts: 220

      Ik hoop op een podium zonder onze Lewis. Goede coureur maar even klaar met zijn dramatiek. Hopelijk loopt Nico weer even wat puntjes uit..om het toch aantrekkelijk te houden.

      • + 0
      • 15 jul 2016 - 17:59
    • nrs 2 en 3 omdraaien aub

      • + 0
      • 15 jul 2016 - 18:19
    • RBR33

      Posts: 220

      Kan mijn post helaas niet aanpassen senna lover ;-)

      Maar laat Nico voor de spanning maar even wat uitlopen weer. Daarna op Hockenheim, zijn heimat, weer. En na de zomerstop beide weer knallen.

      • + 0
      • 15 jul 2016 - 21:52
  • wat een slijmjurk.

    • + 0
    • 15 jul 2016 - 18:17
  • Petje af

    Posts: 780

    Vettel gaat scoren in Hongarije als zijn versnellingsbak hem niet in de steek láat.

    • + 0
    • 15 jul 2016 - 18:32
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Ik zou ook geen druk voelen als ik wist dat mijn teamgenoot gewoon aanzienlijk beter is en de algemene verwachting juist is dat Hamilton hem voorbij gaat. Rosberg heeft het dus gewoon comfortabel en de druk ligt altijd bij Hamilton. Die druk legt hij zich ook nog eens extra op omdat hij een leven in de schijnwerpers leidt.

    • + 0
    • 15 jul 2016 - 19:24
  • mediF1

    Posts: 2.710

    Gaat hij dit jaar weer niet reden en aks je 42 punten hebt moeten inleveren denk ik dat de druk hoger is dan zelf denkt.

    • + 0
    • 15 jul 2016 - 23:46

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.033
  • Podiums 84
  • Grand Prix 106
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar