user icon

Hockenheim verwacht 65.000 toeschouwers op racedag

  • Gepubliceerd op 20 jul 2010 12:53
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van Duitsland is ondanks de aanwezigheid van zes Duitse coureurs, waaronder Michael Schumacher, en Mercedes GP niet uitverkocht. De Hockenheimring heeft een capaciteit van 75.000 en de verwachting is dat het zondag niet vol komt.

Organisator Georg Seiler deelde aan persbureau SID mede: “Het ziet ernaar uit dat we 65.000 bezoekers op racedag mogen verwelkomen, wat voor een gebalanceerd resultaat zorgt.” In 2008, de vorige keer dat Hockenheim gastheer was van een Grand Prix, telde de race 62.000 toeschouwers.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 8.664

    Dus met of zonder Schumacher, maakt blijkbaar niet zoveel uit voor de bezoekers ;)

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 13:02
    • als shumie titelkandidaat was wel, maar naar mijn idee heeft elke Groot Shumie fan hem al wel een keer zien rijden in het echt

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 13:33
    • nino1108

      Posts: 43

      waarschijnlijk waren er wat meer toeschouwers geweest als dhr. Schumacher wat hoger had gestaan in het kampioenschap.

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 13:34
    • mario

      Posts: 8.664

      Dat zeggen jullie wel heel erg leuk en tuurlijk hebben jullie ook wel gelijk dat als Schumacher hoger stond (titelkandidaat zou zijn) het al uitverkocht was. Maar toch werd er voor het seizoen gezegd dat Schumacher ook een publiekstrekker is en dat vooral in Duitsland dat goed te merken zou zijn (Schumi en Merc). Dat blijkt dus niet echt zo te zijn.
      En daarbij.... Een echte fan is een echte fan en die zou er nu ook moeten zijn, ondanks dattie \'m al eens eerder heeft zien rijden ;)

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 14:51
    • De echte Schumacher fan gaat naar huis op moment dat Schumacher\'s auto stuk gaat (ik heb het ze zien doen). Laat staan dat ze de moeite gaan nemen om te komen als hij met moeite vecht voor een plek in de top 10.

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 15:19
  • cyriel

    Posts: 265

    Moet dat dan?:P

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 13:30
  • Het kom idd omdat schumi niet kan winnen, daardoor zal het enthousiasme minder zijn.

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 13:34
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Ik denk dat het komt door de vakantie :-)

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 13:35
  • Als Bernie niet zo\'n geldwolf was konden de prijzen van de toegangskaartjes naar beneden. Dan was het volle bak.

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 13:36
    • dat geld gaat neit rechtstreeks naar Bernie hoor

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 13:41
    • mario

      Posts: 8.664

      Das een feit.... Dan zit je daar ergens op de hoofdtribune of op een ander plekkie en de race volgen zit er niet echt in. Tuurlijk is de hele atmosfeer erom heen ook geweldig, maar om daar zoveel knaken voor neer te leggen... Nee!

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 14:52
    • Jenssie

      Posts: 736

      Ooit wel eens geweest bij een race Mario?

      • + 0
      • 21 jul 2010 - 11:32
  • Het geld gaat niet rechtstreeks naar Bernie, dat klopt. Maar hij vraagt wel achterlijk veel geld aan organisatoren zodat die vervolgens de kaarten wel duur moeten maken om geen verlies te lijden. natuurlijk zijn er genoeg andere factoren die die in de prijs zijn inbegrepen. Maar Bernie is de grootste oorzaak voor de torenhoge toegangsprijzen.

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 13:47
  • ik hoop een mooie race te zien,heb zelf een kaartje a €470, voor de haupttribune in mijn bezit, zaterdag die kant op.echt heel dicht aan het circuit,maar zou toch willen dat die kleine geldwolf wat aan de prijs gaat doen,,maarja !!!!!!

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 13:58
  • Ik denk eerder dat het komt door die achterlijk hoge toegangsprijzen.

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 14:31
  • reprep

    Posts: 547

    lol ik ben 1 van die 65.000

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 14:36
  • kiekeboe

    Posts: 210

    ik ben er ook een van:) gelukkig betaald os pap het... maar de prijzen zijn toch weer omhoog gegaan in vergelijking met 2jaar geleden.

    waar zit jij reprep?

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 17:05
  • ben dr ook ..( spitzkehre 2 ) wat voor weer wordt het ?

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 17:22
    • kiekeboe

      Posts: 210

      lekker wisselvallig www.buienradar.nl/(...)naam=hockenheim&;amp;c=Germany&lat=8.54583&lon=49.3228

      ik zit eerste bocht bovenaan, dat is Noord uberdacht ofzoiets.... wel tof, daar zitte we ieder jaar mooi uitzicht op de laatste pitboxen:)

      k heb er echt zin, kan nie wachten tot morge!

      • + 0
      • 20 jul 2010 - 18:34
  • reprep

    Posts: 547

    mooi weer , geen regen waarschijnlijk , (misschien op de vrijdag)
    en owja ik zit op de innentribune B

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 17:36
  • Kijk, nog heel veel liefhebbers -hier- die naar races gaan en goed betalen daarvoor.

    Zo zal het nog lang duren voordat \'Ome Bernie\' eens zorgt dat de kaarten goedkoper worden...

    Zijn grootste stunt vind ik eigenlijk wel dat hij met het F1 circus gewoon van de facilliteiten van het circuit gebruik maakt, er nog vette eisen aan stelt ook + dat hij er nog grof geld voor krijgt, (lees: afdwingt)

    Je kunt hem haten omdat hij zoveel rekent, maar dit blijft me toch altijd verbazen.

    Ik ben dus echt een sufferd om te betalen voor diensten die ik afneem of waar ik anderszijnds gebruik van maak...

    Zelf ben ik bij twee races geweest en ik zou nog wel vaker gaan, mits ik niet zo\'n hekel aan reizen had... Goedkoper (hoeft niet, mag altijd) geeft dus eigenlijk niet eens een echte doorslag voor mij persoonlijk

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 18:59
  • JP

    Posts: 43

    Denk dat de prijzen nooit goedkoper gaan worden. Je moet eens rond je kijken als op een circuit bent. Al die mensen die daar rond lopen en er maar ook iets mee te maken hebben staan daar niet voor niets.

    • + 0
    • 20 jul 2010 - 21:46
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Wel een voordeel van hogere prijzen. Het tuig komt niet om het F1 feestje te verzieken met relletjes :-P

    • + 0
    • 21 jul 2010 - 08:12

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar