Jenson Button verklaart 'Formule Wanhoop'-uitspraken

Nadat Jenson Button eerder deze week verklaarde dat de jonge coureurs soms zo wanhopig reden dat hij dacht in de 'Formula Desperate' terecht te zijn gekomen, heeft hij deze uitspraken op de Red Bull Ring genuanceerd.

Hoewel hij eerder meldde dat sommige journalisten hun vak niet verstonden en dat bovengenoemde quote niet zijn eigen woorden waren, confronteerde UOL Esporte hem met de audio-opname van de originele quote. Daarop verklaarde hij: "Jonge coureurs rijden niet meer zoveel seizoenen in de lagere klassen als vroeger en dat brengt bepaalde gedragingen met zich mee, die vroeger niet in de Formule 1 voorkwamen."

"Er wordt veel druk op hen gelegd om al in het eerste jaar bepaalde doelstellingen te behalen," voegde hij daaraan toe. Dit terwijl Button zelf al op 19-jarige leeftijd een rijderszitje kreeg bij Williams. ''Ik zou zelfs willen zeggen dat ik een goed voorbeeld ben van iemand die nog niet klaar was voor de F1, maar als je op die leeftijd de kans krijgt om in deze klasse te mogen rijden, zeg je natuurlijk geen nee.''

 

bonensoep

Posts: 743

Hoezo... Ik vind dit wel ff een andere quote dan waarover eerst werd bericht. Hij zegt toch niets vreemds?

  • 3
  • 3 jul 2016 - 12:13

Reacties (15)

Login om te reageren
  • je lult je zelf wel tegen button

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:03
    • bonensoep

      Posts: 743

      Hoezo... Ik vind dit wel ff een andere quote dan waarover eerst werd bericht. Hij zegt toch niets vreemds?

      • + 3
      • 3 jul 2016 - 12:13
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Dit is een nieuwe quote he?

      • + 0
      • 3 jul 2016 - 12:16
    • Nee dit is de quote die verdraaid is tot de formule desperate.... Is toch wel een flink verschil.

      • + 3
      • 3 jul 2016 - 13:05
  • De oudjes kunnen het gewoon niet hebben dat de jeugd ze voorbij streeft. Massa idem dito.

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:06
  • VES

    Posts: 1.732

    Ja, vroeger was alles überhaupt beter.

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:14
  • Hij zegt toch "Ik zou zelfs willen zeggen dat ik een goed voorbeeld ben van iemand die nog niet klaar was voor de F1".

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:14
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Dat is het boetekleed dat hij aantrok nadat hij geconfronteerd was met audio opnamen waaruit bleek dat hij eerder wel degelijk de gewraakte uitspraken had gedaan.

      • + 2
      • 3 jul 2016 - 12:21
  • Volgens mij heeft Button vorig jaar meer keer andere auto's geraakt dan de "jonge coureurs" waar hij over spreekt. Denk dat Button dan klassement leider is in de "Formula Desperate".

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:16
  • Vroeger had je geen drempels, enzovoorts....

    Zou het iets zijn om naast een minimum leeftijd ook een uiterste houdbaarheid datum in te stellen voor de formule 1.
    Ben lang fan geweest van Button, maar begin nu meer en meer mijn bedenkingen te krijgen.

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:23
    • Heeft gisteren toch maar mooi q3 gehaald en Alonso niet. Oké, was met geluk en goede timing, maar hij heeft dit wel zelf afgedwongen. En zich voor RBR en 1 Ferrari gekwalificeerd.

      • + 2
      • 3 jul 2016 - 12:54
  • Volgens mij heeft hij prima aangegeven dat de woorden verdraaid zijn om zijn uitspraken meer zwart-wit te maken en geeft hij vervolgens aan dat hijzelf ook te vroeg in F1 is gekomen.
    (daarOP verklaarde hij .... is een vertaling wat OPgenomen is)

    Vind Button geen verkeerd persoon in F1. Doorsnee genomen: geen zeur, geen onbeschofte houdingen, geen rariteiten op de baan, keurig gedag en kan een knap potje sturen!

    • + 3
    • 3 jul 2016 - 13:29
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik geef je gelijk +1

      • + 0
      • 3 jul 2016 - 13:58
  • floris

    Posts: 800

    Dus,
    Al met al had je net zo goed je waffel kunnen houden.
    Je bent net zo uitgerangeerd als Massa en Kimi.
    Ik zeg, oprotten en wegwezen.
    Zeikert.

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 17:20
  • Hij heeft door zn leeftijd niet goed door dat je in het informatie-tijdperk leeft... Elk lul-verhaal is binnen no-time achterhaald.. Beetje zwak.....

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 18:16

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar