user icon

Jenson Button verklaart 'Formule Wanhoop'-uitspraken

  • Gepubliceerd op 03 jul 2016 12:00
  • comments 15
  • Door: Rutger Lauvenberg

Nadat Jenson Button eerder deze week verklaarde dat de jonge coureurs soms zo wanhopig reden dat hij dacht in de 'Formula Desperate' terecht te zijn gekomen, heeft hij deze uitspraken op de Red Bull Ring genuanceerd.

Hoewel hij eerder meldde dat sommige journalisten hun vak niet verstonden en dat bovengenoemde quote niet zijn eigen woorden waren, confronteerde UOL Esporte hem met de audio-opname van de originele quote. Daarop verklaarde hij: "Jonge coureurs rijden niet meer zoveel seizoenen in de lagere klassen als vroeger en dat brengt bepaalde gedragingen met zich mee, die vroeger niet in de Formule 1 voorkwamen."

"Er wordt veel druk op hen gelegd om al in het eerste jaar bepaalde doelstellingen te behalen," voegde hij daaraan toe. Dit terwijl Button zelf al op 19-jarige leeftijd een rijderszitje kreeg bij Williams. ''Ik zou zelfs willen zeggen dat ik een goed voorbeeld ben van iemand die nog niet klaar was voor de F1, maar als je op die leeftijd de kans krijgt om in deze klasse te mogen rijden, zeg je natuurlijk geen nee.''

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • je lult je zelf wel tegen button

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:03
    • bonensoep

      Posts: 317

      Hoezo... Ik vind dit wel ff een andere quote dan waarover eerst werd bericht. Hij zegt toch niets vreemds?

      • + 3
      • 3 jul 2016 - 12:13
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Dit is een nieuwe quote he?

      • + 0
      • 3 jul 2016 - 12:16
    • Nee dit is de quote die verdraaid is tot de formule desperate.... Is toch wel een flink verschil.

      • + 3
      • 3 jul 2016 - 13:05
  • De oudjes kunnen het gewoon niet hebben dat de jeugd ze voorbij streeft. Massa idem dito.

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:06
  • VES

    Posts: 1.118

    Ja, vroeger was alles überhaupt beter.

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:14
  • Hij zegt toch "Ik zou zelfs willen zeggen dat ik een goed voorbeeld ben van iemand die nog niet klaar was voor de F1".

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:14
    • Rimmer

      Posts: 8.308

      Dat is het boetekleed dat hij aantrok nadat hij geconfronteerd was met audio opnamen waaruit bleek dat hij eerder wel degelijk de gewraakte uitspraken had gedaan.

      • + 2
      • 3 jul 2016 - 12:21
  • Volgens mij heeft Button vorig jaar meer keer andere auto's geraakt dan de "jonge coureurs" waar hij over spreekt. Denk dat Button dan klassement leider is in de "Formula Desperate".

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:16
  • Vroeger had je geen drempels, enzovoorts....

    Zou het iets zijn om naast een minimum leeftijd ook een uiterste houdbaarheid datum in te stellen voor de formule 1.
    Ben lang fan geweest van Button, maar begin nu meer en meer mijn bedenkingen te krijgen.

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 12:23
    • Heeft gisteren toch maar mooi q3 gehaald en Alonso niet. Oké, was met geluk en goede timing, maar hij heeft dit wel zelf afgedwongen. En zich voor RBR en 1 Ferrari gekwalificeerd.

      • + 2
      • 3 jul 2016 - 12:54
  • Volgens mij heeft hij prima aangegeven dat de woorden verdraaid zijn om zijn uitspraken meer zwart-wit te maken en geeft hij vervolgens aan dat hijzelf ook te vroeg in F1 is gekomen.
    (daarOP verklaarde hij .... is een vertaling wat OPgenomen is)

    Vind Button geen verkeerd persoon in F1. Doorsnee genomen: geen zeur, geen onbeschofte houdingen, geen rariteiten op de baan, keurig gedag en kan een knap potje sturen!

    • + 3
    • 3 jul 2016 - 13:29
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ik geef je gelijk +1

      • + 0
      • 3 jul 2016 - 13:58
  • floris

    Posts: 800

    Dus,
    Al met al had je net zo goed je waffel kunnen houden.
    Je bent net zo uitgerangeerd als Massa en Kimi.
    Ik zeg, oprotten en wegwezen.
    Zeikert.

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 17:20
  • Hij heeft door zn leeftijd niet goed door dat je in het informatie-tijdperk leeft... Elk lul-verhaal is binnen no-time achterhaald.. Beetje zwak.....

    • + 0
    • 3 jul 2016 - 18:16

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar