user icon

Dieptepunt voor Renault in Azerbeidzjaanse kwalificatie

  • Gepubliceerd op 18 jun 2016 17:55
  • comments 14
  • Door: Mathijs Carolus

Voor Renault liep de kwalificatie voor de Grand Prix van Europa in Baku uit op een dieptepunt. Beide gele bolides starten de race achteraan. De trainingen verliepen al moeizaam voor de Franse renstal, maar een laatste startrij hadden de Fransen ongetwijfeld niet verwacht. Coureurs Kevin Magnussen en Jolyon Palmer berusten in hun lot.

Magnussen laat het volgende weten: "We wisten na gisteren al dat we hier niet snel genoeg zijn. De auto is prima in balans, maar komt gewoon snelheid tekort. Dit is een dieptepunt voor het team, maar we wisten voor aanvang van het seizoen dat dit een paar keer ging gebeuren. We hebben een plan van de toekomst en we werken er hard aan om weer competitief te worden."

In de andere Renault RS16 zal Jolyon Palmer de race als allerlaatste aanvangen. Palmer ziet ondanks zijn teleurstellende kwalificatie echter perspectief voor de toekomst: "De auto is goed genoeg voor een beter resultaat dan dit, vandaag kwam het er echter niet uit. Mijn tweede run was zeer goed, maar toen kwam er een gele vlag. In mijn laatste ronde maakte ik zelf een fout en had ik niet de slipstream op het rechte stuk en dat kost al snel een paar tienden."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Tja, met die motor is de voorste rij mogelijk...

    • + 1
    • 18 jun 2016 - 18:10
    • Idd ja, waardeloos chassis blijkt weer. Waarschijnlijk te veel downforce ter compensatie.

      • + 0
      • 18 jun 2016 - 19:11
  • Dashaus

    Posts: 122

    "Mijn 2e run was zeer goed" whahaha vergeleken met de safetycar zeker....
    Renault moet zich al jaren de ogen uit de kop schamen....

    • + 1
    • 18 jun 2016 - 19:37
    • Al jaren? zijn net een paar maanden terug. Dit was bij aanvang van het seizoen toch al bekend. Laat Lotus overgenomen dus nu rijden met een oud chassis.

      • + 3
      • 18 jun 2016 - 19:40
    • Ja weer een kenner...

      • + 1
      • 18 jun 2016 - 19:46
    • Zeker net begonnen met f1 kijken en niks weten over de historie van Renault?

      • + 0
      • 18 jun 2016 - 19:49
    • Renault rijdt met een lotus van vorig jaar die gemaakt is rond een Mercedes motor; een behoorlijk stomme opmerking Da Shaus.

      • + 2
      • 18 jun 2016 - 19:54
    • Shrek

      Posts: 500

      Alle anderen + 1 .....

      • + 1
      • 18 jun 2016 - 20:13
    • Als vb zoek eens op Renault Alonso op google.

      • + 0
      • 18 jun 2016 - 21:19
    • Dashaus

      Posts: 122

      Ik bedoelde niet zozeer als fabrieksteam, maar meer als motorleverancier. Met al die toestanden met Red Bull....

      • + 0
      • 19 jun 2016 - 00:39
    • Dashaus

      Posts: 122

      En bedankt Alonso fan... Ik ben inderdaad een kenner..

      • + 0
      • 19 jun 2016 - 00:40
    • Dashaus

      Posts: 122

      Blijf erbij dat Renault zich gewoon moet schamen om als laatste te kwalificeren...
      @ Hondamp4/4 ze hadden Lotus ook eerder kunnen overnemen...

      • + 0
      • 19 jun 2016 - 00:44
  • Dp1998

    Posts: 994

    het staat gewoon in schril contrast met het team wat de motor ook gebruikt: 2-9 en 21-22. wel zonde ook al gebruiken ze het lotus chassis van vorig jaar.
    hoop dat ze een nieuwe start kunnen maken volgend jaar en dan in de middenmoot/vooraan kunnen meedoen want het is wel een merk met een rijke historie in de f1

    • + 2
    • 18 jun 2016 - 21:05
  • The dre

    Posts: 2.184

    Ze moeten spijtig genoeg roeien met de 2e hands riemen van lotus.
    De motor opzich kan het niet aan liggen, kijk maar naar RB. Tja, het chassis is oud ontwerp idd, tel daarbij 2 crash test dummies als coureurs op, en je hebt al snel dit resultaat.
    Ze zijn pas net terug in de F1, maar ik had verwacht dat met de renault ervaring opgedaan in het verleden, er toch wel een beter resultaat in zou moeten zitten.
    Dit seizoen kunnen ze wel vergeten, ik hoop voor ze dat ze volgend seizoen vooraan in de middenmoot kunnen meedoen

    • + 0
    • 19 jun 2016 - 09:15

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar