user icon

Felipe Nasr heeft 'meer dan één' optie voor 2017

  • Gepubliceerd op 06 jun 2016 12:45
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Felipe Nasr spreekt niet tegen dat hij Sauber na dit jaar het liefst wil verlaten. De Braziliaan heeft een aflopend contract en het gebrek aan financiële middelen en ontwikkeling bij de Zwitserse renstal is hem een doorn in het oog. Voor 2017 zouden meerdere teams een oogje op hem en de miljoenen van Banco de Brasil hebben laten vallen.

De naam van Renault is reeds gevallen. Nasr houdt zich op de vlakte, maar zegt in gesprek met Globo wel dat hij verder kijkt dan Sauber. "Sinds mijn entree in de Formule 1 heb ik grootse dromen en die koester ik nog steeds. Ik wil geen mogelijkheid laten liggen. Ik heb goede mensen die voor mij alle mogelijkheden voor de volgende stap in kaart brengen."

"Het is nog te vroeg om daar dieper op in te gaan. Vanaf halverwege het seizoen krijgt het een meer serieus karakter en dan krijgen we een beter beeld van wat de opties zijn. Het enige dat ik op dit moment kan zeggen is dat ik opties heb, meer dan één."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Ik ga echt zo lomp hard lachen als hij volgend jaar zijn rondjes rijd voor manor :')

    • + 0
    • 6 jun 2016 - 12:49
    • Hoezo? Snap je post niet helemaal. Ik denk op recht dat je volgend jaar beter bij het relatief gezonde Manor-Mercedes kan zitten dan bij het half failliete Sauber waar ook al geen snelheid meer in zit.

      • + 2
      • 6 jun 2016 - 12:50
    • MRT-05

      Posts: 68

      Zolang er maar wel een jongen met talent naast hem staat lijkt mij dat prima. Ik hoop alleen dat ze maar niet die vieze Banco do Brasil kleuren gaan dragen op de auto.

      Een Wehr

      • + 0
      • 6 jun 2016 - 13:13
    • Omdat dat in mijn ogen geen stap omhoog is voor deze jongen, eerder een stap opzij/schuin omlaag. Plus dat ik het idee heb dat deze jongen nogal een hoge pet van zichzelf op heeft en ik vind dat hij helemaal niet zo'n hoogvlieger is. Echter is dat laatste wat ik zeg een aanname.

      • + 0
      • 6 jun 2016 - 13:40
    • Ik denk dat je Manor daarmee te kort doet. Het team heeft een flinke stap voorwaarts gemaakt, lijkt redelijk gezond en heeft de zaakjes voor elkaar. Dit team gaat voorwaarts, Sauber achterwaarts. Een team dat wil en haar best doet is altijd beter dan een team waarbij je continue het gevoel hebt een betalende passagier op je schoot te hebben

      • + 0
      • 7 jun 2016 - 07:46
  • Nasr begon perfect aan 2015. Ging het daarna slechter omdat hij niet beter kan of was het echt een gesprek aan motivatie? Ook het laatste zou ik niet tof vinden. Je mag van een coureur verwachten dat hij altijd 100% ervoor gaat.

    • + 0
    • 6 jun 2016 - 12:49
    • Inderdaad. Gepiekt bij zijn debuut daarna zijn hoofd laten hangen.

      • + 0
      • 6 jun 2016 - 13:09
  • Atlaz

    Posts: 748

    Geeft dit een mogelijkheid voor Maldonado om zich weer terug in te kopen in de F1? Sauber zal een nieuwe geldschieter nodig hebben als BdB vertrekt met Nasr.

    • + 0
    • 6 jun 2016 - 12:50
  • Hop Nasr eruit, Maldonado erin :-)

    • + 2
    • 6 jun 2016 - 12:50
  • Vast ook het stoeltje van raikonen?? ,, ha ha ha...... komt in die Ferrari geen stoeltje maar een driezits bank.....

    • + 1
    • 6 jun 2016 - 12:54
    • Levano

      Posts: 802

      Waar hebben we dit toch eerder gehoord...

      • + 0
      • 6 jun 2016 - 13:28
    • Arran

      Posts: 1.090

      driezits bank ??

      Ze zullen er een bus van moeten maken, zoveel gaan er naar Ferrari :D

      • + 0
      • 6 jun 2016 - 13:40
    • Atlaz

      Posts: 748

      De driezitsbank is voor Kvyat om naar Games of Thrones te kijken. ;-)

      • + 1
      • 6 jun 2016 - 13:52
  • mambo44

    Posts: 23

    uit goeie bronnen vernomen dat sauber volgend seizoen met twee 3 seaters aan de start verschijnt...money problem solved.

    • + 0
    • 6 jun 2016 - 13:00
  • geert61

    Posts: 1.099

    dat heb je verkeerd begrepen ze gaan bij de pitstops van rijder wisselen

    • + 0
    • 6 jun 2016 - 13:15
    • Dat wordt tijdens de pitstop ook een stoeltje wisselen of komen er draaistoeltjes in?

      • + 0
      • 6 jun 2016 - 16:06
    • Schietstoelen. Anders duurt de pitstop te lang.

      • + 1
      • 6 jun 2016 - 19:35
  • Ik denk dat Nasr in de belangstelling staat bij Renault (goede 2e coureur met eellicht potentieel), Williams (zijn altijd al gek op Brazillianen), Manor (lijkt me duidelijk) en Force India (ik zie Perez nog wel eens vertrekken).

    • + 0
    • 6 jun 2016 - 17:28
    • M Benz

      Posts: 1.152

      Zou zo maar kunnen id.
      Maar als coureur heeft hij me nog steeds niet overtuigd, hij wel zichzelf (van eigen kunnen dan he!), maar hij blaast Ericsson toch echt niet zo maar weg terwijl de meesten dat een pannenkoek vinden..... Dus ik denk dat zijn centjes de doorslag zullen geven, niet zijn racetalent.

      • + 0
      • 7 jun 2016 - 10:48

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, BR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar